بازاریابی آنلاین گامی به سوی آینده

دسته‌بندی بازاریابی آنلاین

در چندین سال کار ما با چیزهای اینترنتی، شاهد رشد گسترده در دیجیتال مارکتینگ بودیم. 20 سال پیش، شما احمقانه برای سرمایه‌گذاری در بازاریابی اینترنتی باشید؛ اما اکنون اگر به فکر گسترش کسب و کار خود هستید، بهتر است بودجه‌ی بیشتری را برای این کار در نظر بگیرید.
این روش در مقایسه با بازاریابی چاپی مانند بیلبوردها و تبلیغات در تلویزیون و رادیو ارزان‌تر است.
کمپین‌های بازاریابی آنلاین با تنظیم، اجرا، نظارت و نتایج آسان‌تر هستند و نتایج به روشی که بازاریابی و تبلیغات غیر آنلاین قادر به ارائه نباشد قابل‌ردیابی و اندازه‌گیری است. به بیان ساده باید بگوییم که ما واقعاً در عصر دیجیتال هستیم.

اما برای کسب و کاری که اولین قدم خود را به دنیای بازاریابی آنلاین برداشته است، می‌تواند کمی دلهره‌آور به نظر برسد. مشکل اصلی مانع از سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌ها در بازاریابی دیجیتال است، این است که آن‌ها نمی‌دانند به چه چیزی نیاز دارند و برخی از آژانس‌های بازاریابی دیجیتال از ایان مزیت استفاده می‌کنند و کارهای کامل را به شما ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری در بازاریابی آنلاین یک تصمیم بزرگ است محصولات فصلی که در فروش هستند یا بازاریابی PPC، اما نیاز به هزینه‌ی زیاد ندارد.
باید این گونه بگوییم که نیازهای شما هرچه باشد باید خدمات مناسبی را برای اهداف خود بیابید.

بازاریابی سنتی

در حالی که ما در بازاریابی آنلاین تخصص داریم و کمی مغرضانه هستیم، به هیچ وجه نباید تمام پول خود را صرف یک بودجه آنلاین کنید. بازاریابی چاپی هنوز راه مؤثری برای جذب مشتری است اما با گذشت زمان این روش هم کمی کمتر می‌شود. بازاریابی آنلاین در حال اتمام است، اما روش‌های قدیمی بازاریابی کاملا فراموش نشده است. با این حال، توجه داشته باشید که بازاریابی چاپی کمتر و کمتر مورد توجه واقع می‌شود، اما کاملا منسوخ نیست.

با حرکت همه چیز به سمت آنلاین شدن، می‌توانیم بسیاری از چیزها را به راحتی به دست بیاوریم و آن‌ها را در زمینه‌ی آنلاین مشاهده کنیم. مجلات روسی رایانه‌ها و تبلیغات در فیدهای اجتماعی ما ظاهر می‌شود؛ ممکن است به آرامی ناپدید شود و دیده نشود اما در نهایت کاملا اتفاق می‌افتد؛ بنابراین، هنگامی که نوبت به بررسی بودجه بازاریابی شما می‌رسد، ممکن است در مقایسه با چاپ، قرار باشد پول بیشتری به فضای آنلاین اختصاص دهید.

دسته‌بندی بازاریابی آنلاین

ما می‌دانیم که انواع مختلفی از بازاریابی آنلاین وجود دارد، اما نیل پاتل، کارشناس بازاریابی آنلاین، این تئوری را تایید می‌کند که کل بازاریابی آنلاین را در 11 دسته قرار می‌گیرد؛ که ما در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

  1. بازاریابی موتور جستجو یا همان SEM
  2. بهینه‌سازی موتور جستجو SEO
  3. پرداخت به ازای هر کلیک PPC
  4. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی SMM
  5. بازاریابی محتوا
  6. بازاریابی ایمیلی
  7. بازاریابی وابسته
  8. بازاریابی ویروسی
  9. تبلیغات رادیویی
  10. تبلیغات تلویزیونی
  11. تبلیغات موبایل

و ما می‌خواهیم به تفصیل به بررسی هر یک از این دسته‌ها بپردازیم، بنابراین شما می‌توانید به طور کامل درک کنید که برای سرمایه‌گذاری در چه مواردی نیاز دارید. با استفاده از چند سرویس همه بستگی به نوع شغل شما دارد و اهداف شما نیز چیست؟ از فکر کردن به هر روشی که پیش از این استفاده می‌کردید بپرهیزید. مگر این که اهداف شما با تمام خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد.

بازاریابی آنلاین

1.  آشنایی با SEM

در واقع SEO و PPC را نیز در بر می‌گیرد. مراجعه به وبسایت به طور کلی در نظر گرفته می‌شود تا از این دو طریق بتوانند موتورهای جستجو را تقویت کنند. در واقع این کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل تبلیغات و سئو را پرداخت کرده است که در این جا ترافیک ارگانیک کار می‌کند.

2. کلیدواژه‌ها

کلمات کلیدی در پایه‌های اصلی هر استراتژی است که برای شما در نظر گرفته می‌شود. در مرحله اول باید کلمات کلیدی مربوط به خدمات یا محصولات تجاری خود را شناسایی کنید. کلمات کلیدی باید مواردی باشند که مشتریان احتمالی شما هنگام تهیه یک جستجو احتمال زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید.

3. سئو

کاربرد سئو در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است، ما با سئو، کار می‌کنیم تا شغل شما را برای موتور جستجو آماده کنیم. در واقع سئو سایت مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است. همه چیز در مورد بالا بردن رتبه‌بندی صفحه موتور جستجو است تا دید بهتری برای کاربرانی که در گوگل وبسایت شما را جستجو می‌کنند داشته باشد. بسیاری از افراد مشغول پیمایش به صفحه دوم گوگل نمی‌شوند و تنها چند صفحه‌ی نخست را بازدید می‌کنند؛ بنابراین اگر نتوانید در در قسمت‌های اول موتور جستجو باشید نمی‌توانید افراد را به سمت خود بکشانید و عملا بازاریابی آنلاین شما نیمه کاره باقی می‌ماند.

4. چگونه کار می‌کند؟

از طریق تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها و تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی، ما تعیین می‌کنیم که چگونه می‌توانید کلیدواژه‌های مناسبی را در مقابل رقبای خود به دست بیاورید. سپس ما در بهینه‌سازی وبسایت شما و محتوای موجود در آن برای موتورهای جستجو و همچنین پیوندهای با کیفیت ساخت و از طریق وبسایت خودکار می‌کنیم تا وبسایت شما بتواند به راحتی نمایان شود. محتوای شما توسط ربات‌های جستجو جمع می‌شود تا داده‌ها را جمع‌آوری و در بایگانی‌های موتور جستجو نمایش دهد.

بازاریابی آنلاین

5. استراتژی

SEO یک استراتژی مداوم است و هرچه بیشتر در آن سرمایه‌گذاری کنید، نتیجه بیشتری به دست می‌آورید.

6. آشنایی با PPC

شاید بدانید که PPC این راهی است که برای انتقال و یا همان پرداخت با هر کلیک نامیده می‌شود زیرا هر بار که روی یکی از تبلیغات شما در بالای صفحه کلیک کند شما با استفاده از روش‌ها پرداخت می‌بایست هزینه‌ی خود را پرداخت کند.

در واقع این یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی است که در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشاهده کنید. چرا که شما در این روش تنها زمانی باید هزینه داشته باشید که تبلیغ شما بازدید شده و به نتیجه رسیده است؛ اما در بازاریابی سنتی این مسئله وجود ندارد. چرا که شما می‌بایست ابتدا هزینه‌ای را برای تبلیغ‌های خود پرداخت کنید بدون آنکه بدانید قرار است چه بازخوردی از آن‌ها بگیرید.

به طور مثال شما در بازاریابی تلویزیونی و رادیویی ابتدا هزینه‌ای برای این کار پرداخت می‌کنید اما در واقع شما هیچ اطلاعی از مشتریان و افرادی تبلیغ‌های شما را دنبال می‌کنند ندارید. به همین دلیل هم است که امروزه بازاریابی آنلاینی به یکی از مناسب‌ترین گزینه برای گسترش کسب و کار تبدیل شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.