نکاتی که باید هنگام انتخاب آژانس بازاریابی آنلاین به یاد داشته باشید

آژانس بازاریابی آنلاین

انتخاب آژانس بازاریابی آنلاین و کار کردن با آن‌ها می‌تواند یک چالش ترسناک باشد. انتخاب آژانس مناسب می‌تواند تفاوت بین از بین رفتن بودجه شما و یا رشد و سود شما را تعیین کند.

ما در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

آیا آن‌ها یک آژانس بازاریابی آنلاین تمام عیار هستند؟

چیزی که ممکن است بسیار با آن روبرو شوید، این است که آژانس‌هایی هستند که ادعا می‌کنند راه‌حل را ارائه می‌دهند، اما وقتی به دل ماجرا می‌روید و لایه‌های پنهان آن‌ها را می‌بینید، بخش اعظمی از کار روی آن متوقف می‌شود و یا مدت زمان آن طول می‌کشد.

بیشتر آن‌ها در سئو سایت فعالیت زیادی دارند و شما را در این امر مهم یاری می‌رسانند. ما همیشه توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار با یکدیگر، به آژانس خود مراجعه کنید به نظر می‌رسد که واضح است، اما ما مرتباً با مشتری‌های جدیدی روبرو می‌شویم که هرگز نماینده فعلی آن‌ها را ملاقات نکرده‌اند. هنگامی که بازدید می‌کنید، بهتر است تمامی موارد را به یاد داشته باشید و یا از آن‌ها یک چک لیست تهیه کنید.

بازاریابی آنلاینهمانطور که می‌دانید SEO می‌تواند سایت شما را تا اندازه زیادی یاری کند به همین دلیل هم بهتر است که فرد SEO کار را ملاقات کنید. قطعاً می‌توانید صحت کلام آن‌ها را تصدیق کنید و یا از آن‌ها بخواهید کسانی را که قرار است بخش‌های مختلف بازاریابی آنلاین شما را به عهده دارند ملاقات کنید.
می‌توانید بگویید که چه کسی به دنبال مدیریت رسان‌های اجتماعی وبسایت من خواهد بود؟ «و یا بگویید» آیا می‌توانم با طراحان وب سایتم ملاقاتی داشته باشم؟
با این سوالات شما به سرعت خواهید فهمید که آن‌ها در حال بلوف زدن هستند یا خیر؟
اما ممکن است شما با این پاسخ مواجه شوید که این افراد دور کار هستند و در این شرکت فعالیت فیزیکی ندارند. این مسئله نباید برای شما شکی به وجود بیاورد چرا که این امر در اینگونه فعالیت‌ها بسیار طبیعی است، اما بهتر است آن‌ها در این باره با شما صادق باشند و این مسئله را بدون هیچ معذوریتی بگویند.
خدمات بازاریابی آنلاین بسیاری تخصص گرایانه است و در حالت ایده آل، شما می‌خواهید یک متخصص بر روی ایده‌های شما برای بازاریابی آنلاین کار کند. بین شخصی که یک طراح وب حرفه‌ای است و کسی که می‌داند چگونه یک الگوی را در کنار هم قرار دهد، تفاوت وجود دارد. همچنین با داشتن کلیه تخصص‌ها در زیر یک سقف هم افزایی وجود دارد وقتی گروه طراحی سایت، با توسعه‌دهندگان وب کار می‌کنند و یا SEO کار و یا گروه بازاریابی و تولید محتوا، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی و مدیران از افراد درجه یک باشند طبیعی است که نتیجه‌ای بهتر و در عین حال هزینه‌ی بیشتری برای شما دارد.

آیا آن‌ها مطالعات موردی دارند؟

آیا شما قبلا این کار را انجام داده‌اید؟
این سوال می‌تواند برای شروع عالی باشد و بهتر است اگر آن‌ها پاسخ مثبت به سوال شما بدهند، کارهای پیشین آن‌ها را بررسی کنید این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید تا چه اندازه تفکرات و سلیقه‌های شما به یکدیگر نزدیک است.

اگر بخواهید بیشتر بدانید که تا چه اندازه مطالعات موردی داشته‌اند باید بگوییم که اگر آن‌ها واقعاً مطالعات موردی داشته‌اند، باید عناصر بصری را در هرجایی که مناسب باشد ببینید و به این مسئله توجه کنید که آن به چه چیزهایی بیشتر توجه می‌کنند؟ و تا چه اندازه بر روی ریزه کاری‌ها دقت دارند؟

مطالعات موردی درباره بازاریابی آنلاین شامل میزان ماه‌هایی که مشتریان قبلی به سوددهی رسیده‌اند، نیز می‌شود و این مسئله واقعاً مهم است. شما باید بدانید که چه بازدهی کلی داشته‌اند؟ چه موقعیت‌هایی را در گوگل حاصل کرده‌اند؟ و آیا افزایش فروش داشته‌اند یا خیر؟

بازاریابی اینترنتی

این به شما اطلاع می‌دهد که آژانس رویکرد باطل کردن هزینه‌های شما ندارد و آن‌ها می‌توانند نهایت تلاش خود را برای بازاریابی آنلاین شما انجام دهند. در این صورت شما نگران کیفیت نیستید و می‌توانید به راحتی کار خود را به آن‌ها برسانید.

تخصص

اگر شما صاحب یک ماشین گران قیمت هستید حتما برای سرویس آن متخصص‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنید و  آن را با قطعات تخصصی، متناسب می‌کنید. کاری که معمولا انجام نمی‌دهید این است که پول زیادی را برای یک وسیله نقلیه‌ای بدهید که کار کرده است و هیچ جذابیتی برای شما ندارد و یا بهتر است بگوییم که شما هیچگاه اجازه نمی‌دهید کسی با دریل به جان دندان‌های شما بیفتد قطعاً شما بهترین پزشکان را برای خود انتخاب می‌کنید. به همین دلیل هم شما باید یکی از بهترین و متخصص‌ترین شرکت‌های بازاریابی آنلاین را برای خود در نظر بگیرید.

آیا آن‌ها ساده صحبت می‌کنند؟

بهتر است قرار داد خود را با شرکت طراحی سایت ببندید که حرف‌های آن‌ها را بفهمید چرا که ممکن است در ابتدای کار بتوانند شما را مجاب کنند اما زمانی که شما دلیل تاخیر در تحویل سایت خود را از آن‌ها می‌پرسید جواب‌هایی به شما می‌دهند که شما نمی‌توانید از آن‌ها سر در بیاورید و در عین حال نمی‌توانید از آن‌ها درخواست دیگری داشته باشید چرا که شما متوجه اصل موضوع نشده‌اید. بهتر است اگر در جلسات اولیه متوجه شدید که طرف قرارداد شما نمی‌تواند به سادگی برای شما توضیح دهد، بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید.

آیا قیمت‌گذاری روشنی دارند؟

یکی از شکایات متداول که در مورد آژانس بازاریابی آنلاین می‌شنویم این است که استراتژی‌های بازاریابی با یک قیمت شروع و با یک قیمت دیگر تمام می‌شود و سپس تعداد اضافی وجود دارد که انتظار نمی‌رود؛ بنابراین در همان ابتدا قیمت‌گذاری را از آن‌ها دریافت کنید و از آن‌ها بخواهید به طور واضح هزینه را برای شما بازگو کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.