بازاریابی در اینستاگرام 2021

بازاریابی اینستاگرام

کلیدواژه کانونی: بازاریابی در اینستاگرام 2021

توضیحات متا: در این گفتار قصد داریم شما را با چگونه بهتر شدن بازاریابی در اینستاگرام 2021 آشنا کنم. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش کاربران در دنیای اینترنت و تبلیغات هستیم. مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشگران موسسه Hootsuite امروزه نزدیک به 1.6 میلیارد نفر در کل جهان به عنوان کاربر اینستاگرام مشغول هستند. این مسئله به خصوص در اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم برجسته بسیار پررنگ است. اغلب برندها با سرمایه‌گذاری و بازاریابی گسترده در این حوزه با هدف جذب و جلب توجه مخاطبان علاقه‌مند و مشتاق به کسب‌وکارشان رونق بخشیدند.

تقریباً 90 درصد از کاربران این پلتفرم حداقل یک اکانت تجاری را دنبال می‌کنند. نکته قابل‌توجهی که وجود دارد این است که میزان اثربخشی برندها بر روی تصمیم‌گیری‌های کاربران در خصوص خرید محصولات مختلف می‌باشد. یکی از دغدغه‌هایی که در این باره وجود دارد مسئله برندها در مقایسه با بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که مربوط به میزان اثربخشی آن‌ها بر روی مخاطب هدف است.

بیشتر برندها در این حوزه شرایط سختی را تحمل می‌کنند. این مسئله مربوط به سرمایه‌گذاری بر روی حوزه بازاریابی بدون دریافت کردن نتیجه‌ای مناسب است. با توجه به این برندها باید بر روی مخاطب هدف با استفاده از روش‌های مختلف تأثیر بگذارند. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم در بین کاربران و مخاطبان خود جذابیت منحصربه‌فردی دارد. بعضی از برندها در این بین اقدام به بازاریابی انحصاری در اینستاگرام می‌کنند.

با توجه به اینکه در سال گذشته برندها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کردند همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی در حوزه فروش و تعامل با مشتریان ایجاد کرده است به همین خاطر در سال 2021 باید اقدامات لازم در خصوص بازاریابی و بهبود اوضاع حضور در محیط آنلاین فراهم گردد.

چگونه بهتر شدن بازاریابی در اینستاگرام 2021

  1. استفاده از اکانت تجاری
  2. مشخص کردن دقیق اهداف بازاریابی
  3. شناخت مخاطب هدف
  4. طراحی محتوای بصری منحصربه‌فرد
  5. نوشتن کپشن‌های جالب
  6. تعامل با مخاطب هدف
  7. استفاده بهینه از استوری‌ها

1. استفاده از اکانت تجاری

برای داشتن یک پیچ تبلیغاتی برای کسب‌وکار باید حتماً از اکانت تجاری استفاده کنید. در حال حاضر اغلب برندها در اینستاگرام از اکانت‌های غیرتجاری استفاده می‌کنند دلیل آن‌ها نداشتن اطلاعات کافی و لازم در این خصوص است. بعضی از کارفرمایان نیز داشتن اکانت تجاری را هزینه بر می‌دانند در حالی که انجام چنین کاری می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود آورد.

مزیت‌های رایگان اکانت تجاری

  • استفاده از اطلاعات دسته‌بندی‌شده اینستاگرام درباره برند
  • قابلیت راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی برای محصولات برند
  • امکان استفاده از گزینه تبلیغات در اینستاگرام
  • قابلیت دسته‌بندی پیام‌های دریافتی برند در قالب اصلی و فرعی
  • بارگذاری اطلاعات مرتبط با برند از جمله شماره تماس، ایمیل، آدرس دقیق و تعامل بهتر و هدفمندتر با مخاطب
  • برای راه‌اندازی برند تجاری در اینستاگرام هزینه زیادی نیاز نیست. صرفاً با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید تیک مرتبط به تبدیل اکانت معمولی به تجاری را انتخاب کنید این نکته موجب خواهد شد تا اکانت برند را بتوانید به راحتی تبدیل به اکانت تجاری کنید.

2. مشخص کردن دقیق اهداف بازاریابی

در واقع اگر هدف مشخصی برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشید امکان ندارد که در آن حوزه به موفقیت دست پیدا کنید. بیشتر برندها بدون توجه به این نکته اقدام به بازاریابی و تأثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خود می‌کنند. در صورتی که کسب‌وکارها به شیوه‌ای طراحی برنامه بازاریابی دقت نکنند ممکن است هزینه زیادی برای سرمایه‌گذاری در این فضا صرف کند اما به نتیجه دلخواه نرسد.

اهداف بازاریابی هر برندی مطابق با سطح فعالیت و امکاناتی که در دسترس افراد است متفاوت می‌باشد. بازاریابی اینستاگرام معانی متفاوتی برای بازاریاب‌ها به همراه دارد. بدون شک یک برند اهداف مشخصی در حوزه بازاریابی ندارد. با توجه به اینکه بعضی از بازاریابان برای برندهایی که تازه تأسیس هستند یک هدف واحدی را دنبال می‌کنند در حالی که بیشتر برندها سابقه طولانی مدتی در حوزه کسب‌وکار دارند.

بازاریابی اینستاگرام

این موضوع چندین هدف را به صورت واحد دنبال می‌کند. در صورتی که تجارت شما به دنبال اهداف مختلفی در حیطه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف است بایستی با ایجاد هماهنگی میان آن‌ها توجه خاصی داشته باشید. بعضی از برندها بدون در نظر گرفتن به هماهنگی میان اهداف مختلف اقدام به بازاریابی و تأثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می‌کنند. این موضوع می‌توان باعث ایجاد مشکلات متعددی در طی بازاریابی و تبلیغات این نوع برندها شود.

3. شناخت مخاطب هدف

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین موضوعات بازاریابی در اینستاگرام 2021 شناخت مخاطبان هدف است. اغلب برندها هنگام تشکیل تیم بازاریابی خود بر اساس سلیقه شخصی افراد تیم دست به تبلیغات در اینستاگرام می‌زنند. نکته قابل‌توجهی که بازاریابی با هدف تأثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته این بوده است که باید در ابتدای امر سلیقه و علایق فرد مورد توجه قرار گیرد.

بعضی از برندها برای شناسایی مخاطب هدف با در نظر گرفتن زمان مشخص برای بازاریابی مخاطب هدف را به سمت خود جذب می‌کنند. ممکن است این مسئله در نگاه اول خیلی طولانی به نظر برسد اما با توسعه و پیشرفت‌هایی که در این حوزه شده است می‌توان در فرصت زمان محدودی می‌توان به راحتی علایق مخاطب هدف را شناسایی کرد.

4. طراحی محتوای بصری منحصربه‌فرد

اینستاگرام یک نوع پلتفرم بصری است که می‌توان اقدام به تولید محتوای تصویری جذاب برای مخاطب هدف کنید. بعضی از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خود دست به کارهای جذاب و متفاوتی می‌زنند.

در واقع تولید محتوای بصری کاملاً با توجه به اطلاعاتی که از رفتار مشتریان دریافت می‌شود صورت می‌گیرد. این مسئله موجب اثربخشی محتوای بازاریابی را روز به روز افزایش می‌دهد. بعضی از برندها به صورت مداوم و پیوسته سعی می‌کنند تا برای بازاریابی و تأثیر بر روی مخاطب هدف شکست می‌خوردند این موضوع به دلیل ساخت محتوای بصری بدون درنظرگرفتن سلیقه مخاطب هدف است.

5. نوشتن کپشن‌های جالب

نوشتن کپشن‌های جالب و زیبا یک هنر است. اغلب برندها سعی می‌کنند که بر روی مخاطب هدف خود تأثیر بگذارند به همین دلیل شروع به نوشتن کپشن‌های طولانی می‌کنند در حالی که این کار موجب تأثیرات منفی بر روی ذهنیت کاربران می‌گذارد؛ بیشتر برندها در عمل توانایی جذب مخاطبان هدف را ندارند. نوشتن کپشن کوتاه چه بسا می‌تواند موجب تأثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شود. بدون تردید این نکته سختی‌های زیادی را به دنبال دارد؛ از همین رو برندها باید همیشه در تلاش باشند که بر روی مخاطب هدف تأثیر بگذارند و آن را به سمت خود جذب کنند.

با تمرین کردن در حوزه نوشتن کپشن‌های کوتاه باعث می‌شود که مهارت و توانایی بازاریابان تقویت شود. در این بین برخی از برندها به صورت پیوسته تلاش می‌کنند که بر روی مخاطب هدف با روش‌های مختلف تأثیر بگذارند.

6. تعامل با مخاطب هدف

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فضایی برای تعامل میان کاربران است. با ورود برندها در این فضاها نبایستی روند تعامل میان کاربران دچار مشکل شود. با استفاده از اکانت‌های تجاری به نوعی کاربر اینستاگرام به حساب می‌آید؛ به همین علت باید برای تعامل با سایر برندها تلاش کرد.

بازاریابی اینستاگرام

بی‌شک برندها انتخاب‌های بازاریابی و تبلیغاتی بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهند. این نکته بر روی مخاطب هدف تأثیرات فوق‌العاده‌ای برجای می‌گذارد. برخی از برندها سعی می‌کنند تا بر روی مخاطب هدف خود تأثیر بگذارند این مسئله به معنای پایین آمدن سطح تعامل با مخاطب هدف است. بی‌شک با کاهش تعامل با مخاطب هدف در اینستاگرام ممکن است مخرب‌ترین ایده از طرف گروه‌های بازاریابی باشد. برندهای بسیار بزرگ و موفق به صورت پیوسته در حال تلاش برای برقراری تعامل با مخاطب هدف است. این نکته بر میزان محبوبیت آن‌ها در نزد مخاطب هدف به صورت مستمر افزایش می‌دهد.

7. استفاده بهینه از استوری‌ها

مهم‌ترین کاربرد استوری‌ها برقراری تعامل کوتاه و سریع با مخاطب هدف است. بیشتر برند اخبار رسمی برندهایشان را در بخش استوری مطرح می‌کنند. همچنین در قالب بارگذاری محتوای بصری با ویرایش سبک‌های موجود با مخاطب هدف تعامل برقرار می‌کند. یکی از نگرانی‌های برندها در حوزه بازاریابی اینستاگرام سعی می‌کنند تا پست‌ها به صورت مستمر بارگذاری شوند. توجه بیش از اندازه به استوری‌ها می‌تواند میزان توجه به تولید پست را کاهش دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.