نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین چیست؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین چیست؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین شامل افزایش محتوای گرافیکی و تصویر، فیسبوک، توییتر، افزایش فروش در شبکه‌های اجتماعی، افزایش آگاهی از نام برند، امکان وایرال شدن، افزایش اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، نظارت بر رقبا و گزارشات و آمار کارها می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی هستند که هر کاربردی با وارد شدن به این فضا می‌تواند هدف‌های بازاریابی اینترنتی خود را بدون صرف هزینه خاصی پرداخت کند.

با ورود به دنیای ارتباطات و بازاریابی آنلاین سپس شبکه‌های اجتماعی بود. وبسایت‌هایی مثل فیسبوک، توییتر و لینکدین به وجود آمدند. به شکلی که بیشتر مردم موفق شدند از این وبسایت‌ها، پروفایل مخصوص خود را ایجاد کنند و با استفاده از آن با سایر افراد دیگر ارتباط برقرار کنند و دوستانی در کل دنیا داشته باشند و اطلاعات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

تنها گروهی که موفق شدند این نوع شبکه‌های اجتماعی را به خوبی درک کنند بازاریابان اینترنتی بودند که ایجاد گروه‌هایی بر میزان سرعت صفحات محصولات و خدمات تجاری را در وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل مجموعه ای از فعالیت‌هایی که برای بالا بردن میزان بازدیدکنندگان سایت توسط همان شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای جلب توجه بازدیدکنندگان، اقدام به تولید محتوای جذاب و بکر کرده‌اند، سپس با اشتراک گذاشتن مطالب از طریق بازدیدکنندگان در فضای شبکه‌های اجتماعی اهداف بازاریابی اینترنتی وبسایت‌ها بدون درنظر گرفتن هزینه‌های خاصی توسط شبکه‌های اجتماعی تحقق می‌یابد.

خوشبختانه شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه ای در میان عموم مردم به دست آورند. از سوی دیگر دسترسی آسان به آن موجب شده است تا بازاریابی آنلاین وارد فاز جدیدی شود به نحوی که ارتباط بین مخاطبان و مدیران وبسایت ارتقا پیدا کرده است. شبکه‌های اجتماعی متنوعی همچون فیسبوک، گوگل پنل، لینکدین، تیوتر و غیره فعال هستند و اقدام به جذب مخاطب بیشتری کرده‌اند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

1. افزایش محتوای گرافیکی و تصویر

2. نقش شبکه‌های اجتماعی بر روی کسب و کارها

3. افزایش آگاهی از برند

4. افزایش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

5. قابلیت وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی

6. افزایش آگاهی توسط شبکه‌های اجتماعی

7. نظارت بر رقبا

8. تهیه گزارش برنامه‌هایتان

1. افزایش محتوای گرافیکی و تصویر

پست‌هایی که از سوی شبکه اجتماعی فیسبوک ارسال می‌شود با عکس 53 درصد بیشتر لایک دارد و 104 درصد بیشتر کامنت و 84 درصد بیشتر کلیک می‌خورد. همچنین سایت‌هایی مانند پینترست براساس نوع فعالیتی که در حوزه تصویر و عکس دارد در نزد عوام بسیار محبوب و پرطرفدار است.

افزایش محتوای گرافیکی و تصویر

یکی از روش‌های موثر برای ایجاد بازاریابی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی استفاده از تصاویر غنی و ارزشمند است که نحوی که بیشتر کاربران با دیدن یک تصویر زیبا ترغیب به خواندن محتوا شوند.

2. نقش شبکه‌های اجتماعی بر روی کسب و کارها

مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان این حوزه، کاربران می‌توانند حداقل یکبار در طول روز به پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی سر بزنند و بیشتر کاربران در طول روز چندین نوبت این کار را می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی این فرصت را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید با طرفداران و دوستان خود ارتباط و تعامل داشته باشید. فضای مجازی تاثیرات زیادی بر روی کاربران گذاشته است به نحوی که آن‌ها تمایل دارند که به جای خرید حضوری به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت کنند و درب منزل تحویل بگیرند از همین رو است که بازار شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده است. به ویژه با شیوع ویروس کرونا این بازار کسب و کار نسبت به قبل پررونق تر هم شده است.

3. افزایش آگاهی از برند

در واقع می‌توان گفت که نیمی از مردم دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. بر اساس آمار مطرح شده شبکه‌های اجتماعی یک بستر عالی برای تبلیغات و ارائه برند است.

تقریبا 60 درصد از کاربران اینستاگرام مطرح می‌کنند که محصولات و برندهای جدید را بر روی این پلتفورم پیدا کرده‌اند. به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی بر شناسایی نام برند شما دارند.

4. افزایش فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

اهمیتی ندارد که محصولات شما چه برندی دارد شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانید همچنین با کمک گرفتن از رسانه‌های اجتماعی می‌توانید بازاریابی محصولات خود را انجام دهید. فرایند فروش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی نسبت به سایر روش‌های دیگر بسیار سهل و مناسب است. به همین دلیل در هر زمینه ای که مشغول فعالیت هستید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی می‌ توانید محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهید.

5. قابلیت وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی

شاید افراد زیادی از پست‌های شما خوششان بیاید و آن را در فضای اینترنت به اشتراک بگذارند به نحوی که پست شما همگانی شود به این حالت وایرال گفته می‌شود.

قابلیت وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی

به همین دلیل بهتر است که در انتخاب پست‌های خود بیشتر دقت کنید. چنانچه که پست شما مورد استقبال کاربران قرار گیرد آن را به اشتراک می‌گذارند و این کار باعث معرفی بیشتر شما خواهد شد. در نتیجه فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. این راحت ترین کاری است که می‌توانید با قرار دادن یک پست خوب می‌توانید با افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

6. افزایش آگاهی توسط شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به راحتی اطلاعاتی را در خصوص مخاطبان خود به دست آورید شاید این اطلاعات اهداف اصلی سازمان را مشخص کند. براساس واکنشی که مخاطبان نسبت به پست‌ها نشان می‌دهند شما می‌توانید به علایق و رفتار آن‌ها پی ببرید و در طول زمان حتی خط تولید خود را تغییر دهید و حتی محصولات جدیدتری تولید کنند که مطابق با سلیقه و علاقه کاربران باشد.

شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید اطلاعاتی را دریافت کنید که قبل از این به هیچ عنوان نمی‌توانستید با این سرعت و صرف حداقل بودجه به آن‌ها دست پیدا کنید.

7. نظارت بر رقبا

قبل از حضور و تعامل در شبکه‌های اجتماعی شما به سختی می‌توانید از تصمیمات رقبا مطلع شوید؛ اما با این وجود شبکه‌ها شما به راحتی می‌توانند اطلاعات رقبا را در خصوص تبلیغات، محصولات و اهداف و غیره به دست آورید و با نظارت بر روی رقبا می‌توانید جایگاه خود را ارتقا دهید.

8. تهیه گزارش برنامه‌هایتان

در بازاریابی به صورت حضوری شما باید در بلند مدت باید نتایج آمار مورد نظر خود را به دست آورید، در حالی که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید در همان لحظه به نتایج دقیق دست پیدا کنید. به همین دلیل بررسی و ارزیابی شبکه‌های اجتماعی خیلی راحت است. شما می‌توانید براساس تحلیل‌ها تصمیمات مهمی را در مورد رضایت کاربران بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.