بازاریابی بیمه چیست؟

بازاریابی بیمه چیست؟

بازاریابی بیمه و فروش انواع بیمه نامه‌ها باید ارتباط موثرتری با مشتریان ایجاد کند. بیمه از محصولاتی است که افراد به آن نیاز دارند لذا کاری که برعهده شما است این است که این نیاز را در آن‌ها ایجاد کنید تا برای مزایا و پوشش‌های بیمه‌ای هزینه پرداخت کنند.

در صورتی که تمایل دارید که در بازاریابی بیمه و فروش انواع بیمه نامه‌ها موفق شوید لازم است که ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنید.

یک بازاریاب بیمه علاوه بر دانش بیمه، بایستی بسیار توانمند و با اعتماد به نفس باشد تا بتوانید بیمه مورد نظر خود را به مشتری ارائه دهد.

  • کارشناس بیمه باشید

توجه داشته باشید که به جای اینکه در رشته‌های مختلف بیمه وارد شوید اطلاعات ناچیزی را دریافت کنید. تلاش کنید که در یک رشته بیمه‌ای تخصص کافی را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر بر بیمه عمر تسلط دارید. خوب است مشتری‌های خودتان را از مزایا و پوشش‌ها مطلع کنید.

آمار فروش بیمه توسط کارشناس بیمه

بازاریابی بیمه بسیار لذت بخش است به این شرط که شما بدانید که چه نوع بیمه نامه‌ای می‌فروشید و اطلاعات دقیقی در اختیار دارید تا در هنگام سوال مشتری، پاسخگو او باشید.

قطعا در بازاریابی بیمه تخصص حرف اول را می‌زند. هنگامی که مشتری به شما اعتماد می‌کند شما با اعتماد به نفس و تخصص حرفه‌ای با او مذاکره کنید و اصلا نگران سوال پرسیدن آن نخواهید بود.

  • حضور در اجتماع

در حد امکان تا جایی که امکان دارد می‌توانید با جامعه و افراد تعامل داشته باشید در واقع فردی اجتماعی باشید. حضور داشتن در جامعه به شما کمک خواهد کرد که بازاریابی بیمه را آسان‌تر انجام دهید.

خوب است یک لیست کامل از افرادی که حدس می‌زنید که به بیمه نیاز دارند جمع آوری کنید تا براساس شرایط افراد اقدام به فروش بیمه نامه کنید.

به عنوان مثال سعی کنید از نماینده‌ها یا کارگزاری‌ها معتبر خرید کنند. شما بایستی اعتماد مشتری را جلب کنید تا به سوی شما جذب شوند.

  • فروش منافع

بیمه یک محصول غیر قابل لمس است. لازم است که به جای فروش محصول، ویژگی‌های آن را به مشتریان عرضه کنید تا او بتواند بهتر تصمیم بگیرد و بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کند.

در بازاریابی بیمه بعضی از بیمه نامه‌ها ویژگی‌ها و نکات فنی ویژه‌ای دارند که با اشاره به آن‌ها می‌توان به صورت کلی می‌توان در مشتری احساس نیاز ایجاد کرد و بیمه نامه‌ای تهیه نمود.

در ملاقات‌های حضوری به صورت فروش تلفنی، خوب است که احساسات مشتری برانگیزید. در این زمان شما یک گام به فروش بیمه نزدیک‌تر شده اید.

تبلیغات

برای اینکه درآمد بازاریابی بیمه خود را ارتقا دهید. در قدم اول به فکر وفادارسازی آن‌ها باشید. برای انجام این کار با تبلیغات و رها نکردن مشتری موجب خواهد شد تا افراد به شما وفادار باشند. هدیه‌هایی از جمله ارسال رایگان ساعت دیواری، خودکار؛ لیوان می‌تواند منجر به کاهش رقبای شما گردد. در این خصوص با ثبت شماره تماس خود می‌توانید برند خود را در ذهن مشتری ماندگار کنید.

مراحل بازاریابی بیمه

  • طراحی و توسعه تعرفه‌های بیمه‌ای براساس نیاز مشتری
  • مدیریت واسطه‌های بیمه، حتی بعد از مدت زمانی می‌توانید اقدام به استخدام بازاریابی بیمه کنید.
  • سازماندهی فروش شخصی برای متقاعد کردن راحت مشتریان
  • بررسی دوره‌ای و سیستماتیک از نحوه موفقیت بیمه نامه

بازاریابی بیمه

  • اطلاعات کامل و جامع در خصوص قوانین و آخرین تغییرات قانونی و سازمان‌های قانونگذار در زمینه بیمه مانند بیمه مرکزی
  • شناخت نیازهای مشتری و خواسته‌هایی مطابق با قدرت خرید
  • قیمت مناسب برحسب حجم بازار و درصد ریسک‌پذیری
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی مستقیم توسط رسانه‌های اجتماعی
  • اصلاح یا تعدیل طرح‌ها و تعرفه‌هایی که باعث خرید مشتری نشده است.
  • کلیه موارد مطرح شده از موارد بسیار مهم در بازاریابی بیمه است که باید به آن‌ها توجه خاصی گردد تا میزان فروش و سود از فروش افزایش یابد.

5 اصل نماینده‌های بیمه

  1. در پاره‌ای از مواقع دلیل شکست و کاهش فروش نماینده‌ها و فروشنده‌های غیرحرفه‌ای بیمه، عدم پلن و برنامه بازاریابی است. با مشخص کردن برنامه و جلسات مختلف به راحتی می‌توان مزایای بیمه نامه را پیدا کرد و براساس نیاز مشتریان اجرا نمود.
  2. در ساعات اولیه جلسه باید توجه مشتری را به سمت خود جلب نمود.
  3. در مرحله بعدی نیاز مشتری را شناسایی کرد و خواسته‌های آن را مورد بررسی قرار دهید.
  4. سپس پیشنهاد دادن طرح بیمه‌ای و ارائه دادن آن به مشتری
  5. پاسخ دهی به تمامی سوالات مشتریان و از بین بردن تمامی بهانه‌ها

فروش نهایی و بستن قرارداد

در واقع نماینده‌ها و فروشنده‌های غیرحرفه‌ای برای افزایش درآمد از اصرار و پافشاری در فروش بیمه نامه به افراد استفاده می‌کنند. در پایان با شکست مواجه می‌شوند. بازاریابی بیمه یک دانش است که باید به صورت صحیح و براساس اعتماد صورت گیرد.

دلایل انتخاب بازاریابی بیمه

در جهان فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد و افراد می‌توانند بر اساس علایق، شغل دلخواه خود را انتخاب کنند. در صنعت بیمه افرادی که با اصول بازاریابی بیمه آشنا هستند در این حوزه بسیار موفق هستند و درآمدهای زیادی به دست می‌آورند.

بازاریابی بیمه

بیمه در انواع مختلف یک محصول خاص است؛ به این دلیل که خدمات و پوشش‌های با ارزش انواع بیمه نامه منجر به آینده نگری می‌شود. در صورت ایجاد حادثه‌ای احتمالی آمادگی جبران خسارت وجود دارد؛ به همین دلیل امکان فروش و بازاریابی بیمه وجود دارد. در واقع بیمه امنیت فکری افراد را افزایش می‌دهد و این بهترین راهکار برای فروش بیمه نامه است.

این حرفه نیاز به سرمایه زیادی ندارد. چنانچه که شما در این حوزه فعالیت می‌کنید قطعا می‌دانید که حتی نیازی به داشتن دفتر کار نیست و به سهولت می‌توانید بیمه نامه خود را بفروشید.

بازاریابی بیمه دامنه کاری گسترده‌ای دارد. به این صورت که در هر رشته بیمه‌ای که وارد می‌شوید در کنار آن می‌توانید فروش‌های متفاوتی را تجربه کنید. بازاریابی بیمه با افراد زیادی در ارتباط است از همین رو به آسانی می‌تواند مشتریان خود را بیابد.

در بیشتر کسب و کارها با روابط مثبت و تاثیرگذار می‌توانید به موفقیت‌های زیادی دستیابید. خوب است که دایره مخاطبان خود را افزایش دهید تا با کوچک‌ترین ارتباطات بازاریابی بیمه را انجام دهید و اقدام به فروش خدمات خود کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.