بازاریابی سوشال مدیا چیست؟

بازاریابی سوشال مدیا

با ورود شبکه‌های اجتماعی، ساختار تبلیغات نیز به طور کلی تغییر کرده است تا جایی که بیشتر کسب و کارهای ترجیح می‌دهند که به وسیله‌ی بازاریابی سوشال مدیا یا تبلیغات در سوشال مدیا به جذب مشتریان بپردازنند.
یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی تبلیغ کردن به وسیله‌ی رسانه‌های اجتماعی است که می‌توانید از این طریق ترافیک زیادی را وارد وب‌سایت‌ها کنید همچنین با توجه به رفتار کاربران آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهید و به کمک شبکه‌های اجتماعی و سایر روش‌های افزایش ترافیک وبسایت می‌توانید رتبه وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید. در حقیقت 90 درصد از کاربران تنها از صفحه اول گوگل بازدید می‌کنند و بیشتر آن‌ها نیز تنها بر روی یکی از سه نتیجه اول کلیک می‌کنند. دریافت رتبه بالا در گوگل بسیار حائز اهمیت است این مسئله می‌تواند به بازاریابان هدفمند در سوشال مدیا کمک شایانی کند.

بازاریابی سوشال مدیا

به اعتقاد اغلب کارشناسان با پیدایش و گسترش رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی با جهش قابل توجهی روبرو شده است. به ویژه با تولد فیسبوک در سال 2004 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی با جهش چشمگیری روبرو شده است. کانال‌های اجتماعی دیگری وجود دارند که این پلتفرم، بر روی مباحث بازاریابی آنلاین داشت به همین دلیل سوشال مدیا مارکتینگ را توسعه داد.

بازاریابی آنلاین سوشال مدیا

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی که به آن سوشال مدیا یا SMM گفته می‌شود. رابطه‌ی شما با مشتریان را بهبود می‌بخشد و باعث ترافیک و بازدید وب‌سایت شما می‌شود که بتوانید با کمک SMM تولید محتوای با ارزش و هدف دار برسید و به وسیله‌ی آن به اشتراک گذاری خود کاربران، جامعه مشتریان خود را گسترده تر کنید و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. با توجه به اینکه در سوشال مدیا زمان و هزینه پایین تری از شما گرفته می‌شود و نتایج بهتر و موثرتری را به دنبال دارد، یک روش بسیار موثر برای رواج کسب و کارتان به شمار می‌رود. با استفاده از سوشال مدیا مارکتینگ شما می‌توانید به عنوان بخش گسترده‌ای از روش‌های بازاریابی خود بهره بگیرید و برند خود را به افراد بسیاری معرفی کنید.

با توجه به جوانب دیگر با استفاده از SMM در کسب و کارهای متفاوت که منجر به رضایت مشتریان شده است و آن‌ها را افزایش داده است می‌توان نارضایتی خود را از محصولات یک شرکت به خوبی در رسانه‌های اجتماعی بیان کنید و آثار منفی روی برندینگ شرکت مورد نظر خواهد داشت. بر همین اساس بیشتر مدیران کسب و کارها در جستجوی رضایت مشتریان در شبکه‌های اجتماعی هستند و درخواست‌ها و شکایت‌های آن‌ها را به سرعت پیگیری کنید.

بازاریابی آنلاین سوشال مدیا

مزیت‌های تبلیغات در بازاریابی سوشال مدیا

با توجه به مبحث اهمیت تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی از آنجایی حاصل می‌شود که افراد بسیار زیادی بیشترین زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی می‌گذارنند و ارتباطات وسیعی در آن دارند. از جهتی نیز آن‌ها شبکه‌های اجتماعی امکانات و تجهیزات مختلف و متفاوتی را برای تبلیغات در دسترس کسب و کارها قرار می‌دهند.

مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی اعم از:

  • بالا بردن اعتبار و شهرت برند در رسانه‌های اجتماعی
  • رشد ترافیک وب‌سایت
  • قابل دسترس بودن به مشتریان وفادار
  • کم کردن هزینه‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بالا بردن اعتبار و شهرت برند در رسانه‌های اجتماعی

با استفاده از تبلیغاتی که در سوشال مدیا می‌توانید باعث محبوبیت و معروفیت بیشتر برند خود را در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی بالا ببرید. زمانی که کاربران حضور فعال دارند شما را در یک سوشال مدیا می‌توانید مشاهده کنید، و احساس نزدیکی بیشتری با کسب و کار شما می‌کنند که این خود یکی از عالی‌ترین روش‌های اعتماد سازی است.

2. رشد ترافیک وب‌سایت

از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهدافی که شرکت‌ها با فعالیت در کانال‌های اجتماعی دنبال می‌کنند باعث می‌شوند تا کاربران را به وب‌سایت‌ها ی شرکت هدایت کنند. و با استفاده از روش‌های مختلف کاربران را به جهت سایت هدایت می‌کنند و از این راه باعث افزایش ترافیک ورودی می‌شود. بالا رفتن ترافیک سایت باعث افزایش رتبه آن و حضور تاثیرگذار در نتایج جستجو می‌شود.

3. قابل دسترس بودن به مشتریان وفادار

مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی از کلیه فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با شما به سادگی مطلع می‌شوند. با آگاهی یافتن از در مورد تحقیقات می‌توانید آن‌ها را به سمت خودتان سوق دهید. در صورتی که شکایت یا نارضایتی دارید می‌توانید توسط رسانه‌های اجتماعی آن را با شما مطرح کنند. تمامی این موارد موجب شده است تا در نتیجه موجب وفادار ماندن مشتریان به برند شما گردد.

4. کم کردن هزینه‌ها

با تبلیغ کردن در رسانه‌های اجتماعی که یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های بازاریابی است که می‌توانید با پرداخت کم‌ترین هزینه برند خودتان را به مشتریان بشناسانید. سپس با آن‌ها در تعامل باشید این کار باعث بالا رفتن ترافیک وب‌سایت شما می‌گردد همچنین سود بیشتری نیز کسب خواهید کرد. تمامی این مواد موجب می‌شود که شما هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت نکرده باشید.

مناسب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات هدفمند

مناسب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات هدفمند در ایران

طبق آماری که در دست است به صورت بیست و چهار ساعته نزدیک به دو میلیارد نفر از طریق اینترنت، آنلاین هستند. نزدیک به 20 درصد آن‌ها در حال وبگردی در شبکه‌های اجتماعی هستند و بیشتر از 50 درصد آن‌ها نیز در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال دارند در صورتی که حداقل صفحه یک برند را دنبال می‌کنید. در این صورت تمامی افراد انتظار دارند تا برند محبوب‌شان را در کانال‌های اجتماعی مشاهده کنند در صورتی که یک برند معروف در سوشال مدیا فعالیت نداشته باشد با مخالفت مشتریان روبرو خواهد شد.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به نحوی با زندگی انسان گره خورده‌اند که تصور زندگی کردن بدون آن‌ها نیز تا حدودی امکان پذیر نخواهد بود. احتمالا هر چند سال یکبار شاهد ورود یک شبکه اجتماعی جدید باشیم که به صورت کلی استفاده از این استراتژی‌ها به هیچ عنوان کمتر نمی‌شود بر همین اساس در صورتی که کسب و کاری می‌خواهد که فعال باشد و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. می‌بایستی نگاه خاص و هوشمندانه‌تری به سوشال مدیا مارکتینگ داشته باشد.

در حقیقت کدام یک از رسانه‌های اجتماعی بستر خوبی برای بازاریابی آنلاین هستند؟
بر اساس مخاطبانی که این شبکه‌ها را در کشور ما دارند می‌بایستی بهترین شبکه‌های اجتماعی را برای تبلیغات موثر و هدفمند خود که شامل موارد زیر است را دنبال کنید.

1. اینستاگرام

با توجه به گسترده بودن و محبوبیت اینستاگرام که فعلاً تنها مدعی تلگرام در ایران است. این نوع رسانه اجتماعی حجم گسترده‌ای از بازاریابی کسب و کارهای مختلف را در بر می‌گیرد.

2. تلگرام

با توجه به اینکه مدت طولانی از مسدود شدن تلگرام در ایران می‌گذرد اما همچنان می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای بازاریابی در فضاهای مجازی شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد. این رسانه دارای قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای برای تبلیغات است و هر روز نیز به امکانات آن افزوده می‌گردد.

3. فیسبوک

این شبکه اجتماعی خود آغاز کننده‌ی خیلی از موضوعات بود. در حقیقت سوشال مدیا امروزی با فیسبوک شروع شد و سپس توسط سایر پروتکل‌ها گسترش یافت تا اینکه این شبکه اجتماعی یکی از قدیمی‌ترین‌ها محسوب می‌شود در حال حاضر نیز کاربران بسیاری دارد.

4. توییتر

از دیگر شبکه‌های اجتماعی که متن محور است می‌توان به توییتر اشاره کرد که بیشترین در حوزه سیاست است. در سال‌های کنونی سوشال مدیا طرفداران بسیاری دارد که در بین کاربران ایرانی نیز توانسته محبوبیت بسیاری پیدا کند و به صورت روزانه نیز بر تعداد کاربران آن نیز افزوده می‌شود.

5. لینکدین

این نوع سوشال مدیا بیشتر برای کسب و کارهایی که می‌خواهند به صورت تخصصی کار کنند بسیار مناسب می‌باشند. در این نوع شبکه اجتماعی که می‌توان موضوعاتی که مرتبط با کسب و کار همچنین نکات آموزشی در خصوص آن‌ها را مطرح می‌کند. مسئله‌ی مهمی که وجود دارد این است که در لینکدین نباید به جستجوی مخاطب عادی باشید در صورتی که مشتری متخصص می‌خواهید، بهترین مکان پلتفرم می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.