بازاریابی مستقیم در اینستاگرام چگونه است؟

بازاریابی مستقیم در اینستاگرام چگونه است؟

یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم در اینستاگرام که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و فروش را برای شرکت‌ها و تجارت تان افزایش بدهید بازاریابی مستقیم می‌باشد.

زمانی که شما از بازاریابی مستقیم استفاده می‌کنید به جای اینکه بخواهید کسب و کار خودتان را بیش از حد بزرگ نشان دهید و بسیار زیاد از خودتان تعریف کنید،

در واقع پیشنهادات مستقیم و مشهودی را به مخاطب خودتان ارائه می‌دهید و از مخاطب می‌خواهید که محصول شما را با توجه به این ویژگی‌ها خریداری کند؛ سپس برای اینکه بتوانید مشتری خودتان را راضی به خرید کنید می‌توانید از اقدامات مشخص شده استفاده کنید. این موضوع در بازاریابی مستقیم بسیار زیاد وجود دارد.

اصلی‌ترین هدفی که برای به وجود آمدن اینستاگرام بود هدف به غیر از بازاریابی بود؛ ولی مردم به علت استفاده بسیار زیاد از این برنامه و علاقه‌ای که به این برنامه دارند توانسته‌اند تا از این برنامه به عنوان یک بازاریابی مستقیم استفاده کنند.

همانطور که گفتیم امروزه یکی از برنامه‌های بسیار محبوب در ایران اینستاگرام می‌باشد.

در ادامه قصد داریم روش‌هایی را به شما ارائه دهیم که شما بتوانید فروش سریع‌تری را به دست بیاورید.

3 تکنیک بازاریابی مستقیم در اینستاگرام عبارتند از:

  • فروش ویژه محصول خودتان را در مدت زمان کمی قرار دهید
  • دیده شدن استوری را و پست خودتان را بیشتر کنید
  • پیام بسیار جذابی را برای بازاریابی تقویت کنید

فروش ویژه محصول خودتان را در مدت زمان کمی قرار دهید

یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم در اینستاگرام ، فروش ویژه محصول خودتان را در مدت زمان کمی قرار دهید.

در سال‌های گذشته مدت زمانی که معمولاً برای فروش انجام می‌گرفت مخصوصاً فروش ویژه به اندازه یک هفته تا 10 روز بود.

افراد در رسانه‌های خودشان به این موضوع اشاره می‌کردند که تا مدت زمان 10 روز می‌تواند به صورت ویژه از شما خرید کنند و این موضوع می‌توانست مزیت‌هایی را داشت.

همچنین به عنوان تخفیف یا هدیه مردم از آن استفاده کنند ولی امروزه به دلیل اینکه حجم بسیار زیادی از محصولات وجود دارد؛ پس تمرکز مردم کاهش پیدا کرده است.

اگر این موضوع روشن شود که تا 10 روز وقت دارند درباره خریدن یا نخریدن محصولات شما فکر کنند احتمالاً با خودشان می‌گویند که فرصت دیگری دارند؛ بهتر است بعداً خرید را انجام بدهند.

این موضوع باعث می‌شود فروش محصول شما از خاطر آن‌ها برود و خرید شما کنسل می‌شود.

بازاریابی مستقیم در اینستاگرام

راهکاری که شما دارید این است که چند روز با استفاده از پست و استوری بگویید که قصد دارید در چند روزی فروش ویژه داشته باشید.

مخاطب شما به اندازه کافی آگاه می‌شود و شما باید مخاطبان را برای فروش آماده کنید و زمانی که قصد دارید فروش ویژه را انجام دهید؛ بهتر است زمان بسیار محدودی را در نظر بگیرید.

مثلاً مدت زمان فروش ویژه یکی تا دو روز باشد؛ زیرا بیشتر از این باعث می‌شود مردم فراموش کنند و از شما خرید نکند؛ پس به این نکته بسیار مهم دقت کنید.

دیده شدن استوری را و پست خودتان را بیشتر کنید

دیده شدن استوری را پست خودتان را بیشتر کنید، یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم در اینستاگرام است.

امروز رسانه‌هایی مانند اینستاگرام به صورتی هستند که افراد بسیار زیادی در آن در حال فعالیت هستند و شما هیچ وقت با یک استوری نمی‌توانید فروش بسیار خوبی را برای خودتان به دست بیاورید.

دلیل آن کاملاً واضح است که امروزه در اینستاگرام نشان می‌دهد که چند نفر پست شما را دیده‌اند ولی نمی‌تواند ثابت کند که چند نفر واقعا به استوری شما توجه کرده اند.

البته شما باید بدانید که اینستاگرام نمی‌تواند بگوید که آیا مخاطب استوری شما را سریع رد کرده است یا اینکه واقعاً به آن توجه کرده است.

چگونه می‌توانیم دیده شدن پست و استوری خود را افزایش دهیم؟ لازم است هیچگاه از این موضوع نترسید.

استوری‌های مهم بازاریابی خودتان را هر جوری که هست با هر ویژگی به انتشار بگذارید حتی می‌توانید برای استوری طراحی‌های مختلفی داشته باشید.

یکی از مواردی که شما می‌توانید از استفاده کنید این است که یک تخفیف بسیار بزرگی را در استوری قرار دهید و درصد تخفیف را به صورت بسیار برجسته بگذاریید.

این کار باعث می‌شود تا مخاطب شما به کلمه تخفیف دقت کند و باعث شود که به کل پست یا استوری شما توجه کنند؛ پس باید بتوانید پیام‌هایی برای بازاریابی خودتان طراحی کنید و آن را بسیار عالی به مخاطبین خودتان نشان دهید.

اگر شما نمی‌توانید طراحی‌های مختلفی را برای فروش در نظر بگیرید اشکالی ندارد لازم است در ساعت‌های مختلف استوری خودتان را تکرار کنید و آن را به مخاطب نشان بدهید.

پیام بسیار جذابی را برای بازاریابی تقویت کنید

یکی دیگر ازروش‌های بازاریابی مستقیم در اینستاگرام ، پیام بسیار جذابی را برای بازاریابی تقویت کنید.

زمانی که صحبت از تقویم پیام بازاریابی می‌شود منظور این است که شما بتوانید در تمامی زمان‌های مختلف فروش بسیار خوبی را برای محصول خودتان در نظر بگیرید و آن را به مخاطب نشان بدهید.

در واقع با این کار شما مخاطب را به طرف خودتان جذب می‌کنید.

بازاریابی مستقیم در اینستاگرام

مثلاً شما قصد دارید در یک روز یک تلفن همراه را به همراه یک هندزفری بفروشید؛ پس برای این کار فروش ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید که لازم است آن را در استوری بگویید و منتشر کنید.

برای این کار لازم است یک ویدیو را ضبط کنید و درباره مزیت‌های موبایل صحبت کنید.

بعد در ادامه درباره هدیه ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید نیز باید صحبت کنید. حتی می‌توانید در این ویدیو توضیح دهید که هدیه‌ی ویژه در استوری به آن اشاره شده است.

در واقع این استوری به صورتی است که باید در مدت زمانی که برای آن مشخص کرده‌اید در هایلایت‌ها باقی بماند؛ پس لازم است در استوری‌ها نیز به آن اشاره کنید. در مواردی می‌توانید در بیوی پیج هم بنویسید که فروش ویژه در نظر دارید و آن را موقتا تغییر بدهید.

پاسخگویی سوالات

آخرین کاری هم که لازم است انجام دهید این است که سوالی را که افراد در پست و یا دایرکت پرسیدن پاسخگویی مناسبی در نظر داشته باشید.

با توجه به سوالی که پرسیده از شما به صورت کامل تمامی موارد را برای آن توضیح دهید.

در زمانی که فروش ویژه در نظر گرفته‌اید باید پاسخی را برای تمامی سوالات در نظر داشته باشید.

بهترین روشی که شما می‌توانید بعد از اینکه فروش ویژه در نظر گرفتید از آن استفاده کنید این است که استوری مورد نظر خودتان را بگذارید و از مخاطبین بخواهد که اگر سوالی دارید از شما بپرسند.

این سوال‌ها می‌توانند درباره کیفیت، قیمت، ضمانت، زمان ارسال و موارد مختلف باشند؛ پس شما باید تمامی این سوالات را به صورت استوری‌های مختلفی قرار دهید و پاسخ را به صورت عمومی برای بگویید.

اگر سوال به صورتی است که شما فقط باید به همان فرد جواب بدهید؛ بهتر از آن را در دایرکت فرد بگذارید.

معمولاً زمانی که این سوال‌ها پرسیده می‌شود تمامی ابهاماتی که وجود دارد برطرف می‌شود و شما با ارائه کردن سوالات بسیار شفاف می‌توانید ذهن مخاطب خودتان را پاک کنید و تمامی سوالات آن را برطرف کنید در نتیجه فروش خودتان را نیز افزایش بدهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.