بهترین استراتژی‌های بازاریابی موتورهای جستجو و تفاوت آن با بازاریابی سئو

بهترین استراتژی‌های بازاریابی موتورهای جستجو و تفاوت آن با بازاریابی سئو

ممکن است تصور کنید که بازاریابی موتورهای جستجو تنها به سفارش تبلیغات PPC ختم می‌شود. در حالی که باید گفت که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد بلکه شما باید پیش از هر چیزی مناسب‌ترین روش را برای این کار پیدا کنید.

مهم‌ترین روش‌های بازاریابی SEM

  • داشتن بودجه لازم
  • مشخص کردن هدف
  • شناسایی مخاطبان هدف
  • تمرکز بر روی کلمات کلیدی

داشتن بودجه لازم

همانطور که می‌دانید راه‌اندازی یک کسب‌وکار در درجه اول نیاز به بودجه کافی دارد. سرمایه شما برای بخش‌هایی مانند:

  • تولید و بازاریابی محتوا
  • ایجاد و گسترش سایز صفحات فرود
  • تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق رقبا و شرایط بازار
  • ابزارهای آنالیز و بررسی رایگان و پولی
  • تبلیغات کلیکی PPC و CPC
  • ابزارهای مدیریتی حرفه‌ای

مشخص کردن هدف

مشخص کردن هدف مهم‌ترین و اساسی‌ترین قدم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. نه صرفاً برای بازاریابی بلکه در هر نوع بازاریابی دیگری بایستی در ابتدای امر هدف خود را تعیین کنید. هدف شما می‌تواند شامل افزایش فروش، معروف شدن نام تجاری یا بالا رفتن میزان بازدید از وبسایت و تبدیل‌شدن به یک منبع پرکاربرد باشد.

با شناسایی هدف می‌توانید از ابزارهای ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل مانند گوگل آنالیتیک یا گوگل وبمستر تولز استفاده کنید.

شناسایی مخاطبان هدف

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی، برای معرفی شما به مخاطبان هدفمند استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو است. شما نخست با مشخص کردن محصولات یا خدمات خود چه برای یک نفر یا چندین نفر می‌توانید استفاده کنید. سپس برای تشویق و جذب کاربران و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری تلاش کنید. برای این کار تنها کافی است که شما بدانید مخاطبانتان به دنبال چه هستند و چه اولویت‌هایی دارند؟ سپس بر اساس خواسته‌ها و نیاز مخاطبین خود تبلیغات انجام دهید.

مهم‌ترین روش‌های بازاریابی SEM

یکی از روش‌های کسب اطلاعات مفید در این حوزه رفتار شناسی مشتریان فعلی است. برای آنکه بتوانید رفتارها، نگرانی‌ها و علایق و خواسته‌های مشتریان خود را متوجه شوید لازم است از انواع بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و یک ارتباط مستقیم و تعامل سازنده برقرار کنید تا بتوانید در یک بستر کارآمد اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. در ضمن نیز با استفاده از روش‌های مفید مانند نظرسنجی در مورد محصولات، ایجاد فرم دریافت انتقال و پیشنهادات و ایجاد سیستم چت و پشتیبانی آنلاین و مواد دیگر در سطح حرفه‌ای با کاربران خود در ارتباط باشید.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی

برای انجام دادن تکنیک سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کلمات کلیدی نقش کلیدی دارند. در ابتدای امر باید بر روی کلمات کلیدی تحقیق کنید و عبارات و لغات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را به خوبی شناسایی کنید سپس از آن‌ها در عناوین تبلیغاتی خود به کار ببرید.

برای پیدا کردن کلمات مهم و کاربردی باید به صورت دستی و یا از طریق ابزارهایی که برای این منظور طراحی‌شده است استفاده کنید. به صورت دستی باید بر اساس چیزهایی که کاربران به دنبال آن هستند را پیدا کنید.

نخستین گام این است که شما متوجه شوید که کاربران در موتورهای جستجو چه چیزی را سرچ می‌کنند. البته این کار به صورت عادی کمی دشوار است؛ اما می‌توانید با آزمون و خطا کردن بر روی چندین کلمه کلیدی مطالب و محتواهایی را به صورت انفرادی بررسی کنید و بازخورد هر کلمه کلیدی را به این شکل دریافت کنید.

روش دوم که بسیار ساده و حرفه‌ای است و آن هم استفاده از ابزارهای اینترنتی است تحت عنوان Google Keyword Planner که از ابزارهای معتبری است استفاده کنید این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید.

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکته‌ای که بایستی مورد توجه قرار دهید مرتبط بودن کلمه کلیدی شما با عنوان محتوای صفحه سایتتان است.

گوگل با استفاده از ربات‌های هوشمند کلمه کلیدی انتخابی شما را با عنوان و محتوای صفحه مقایسه می‌کند و چنانچه که ارتباطی بین این دو کلمه وجود نداشته باشد شما را جریمه می‌کند.

تفاوت‌های بازاریابی موتورهای جستجو و سئو

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین بازاریابی موتورهای جستجو و سئو وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکل جایگذاری در گوگل

با توجه کردن به نتایج جستجو می‌توانید دریابید که جایگذاری تبلیغاتی از طریق SEM به صفحه نخست رسیده است؛ که شامل یک اسم یعنی AD است که موجب می‌شود تا کاربران به خوبی متوجه شوند که افراد از طریق این روش به جایگاه مطلوبی دست‌یافته‌اند.

در حقیقت فرمت نمایش روش بازاریابی موتورهای جستجو از نظر شکل ظاهری بسیار متفاوت است که افرادی عادی کاملا متوجه آن خواهند شد. در حالی که در سئو شکل ظاهری کاملا ساده است که حاکی از این است که شما با استفاده از قوانین و تکنیک‌های گوگل به جایگاه مدنظر خود دست‌یافته‌اید.

  • نشان دادن برای افراد و گروه خاصی صرفاً توسط SEM

شما در بازاریابی موتورهای جستجو می‌توانید مشخص کنید که محتوای شما برای چه گروهی از افراد نشان داده شود. در حقیقت شما ویژگی‌هایی از مخاطبان هدف خود را که می‌خواهید به آن بفروشید، انتخاب می‌کنید.

تفاوت‌های بازاریابی موتورهای جستجو و سئو

ویژگی‌هایی که می‌تواند برای گوگل تعیین کند تا شما بر اساس آن مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید شامل:

  • سن
  • درآمد
  • مکان
  • تفریحات و سرگرمی‌ها
  • و غیره.

این دست از موضوعات موجب می‌شود که احساس نیاز کنید تا فرد یا گروهی که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارند این کار را برای شما انجام دهند تا در نتیجه شما به هدف موردنظرتان که افزایش فروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن است دست پیدا کنید و هزینه‌ای ک برای این دست از تبلیغات صرف می‌کنید به سرعت به شما برگشت داده خواهد شد.

بیشتر کسب‌وکارها به دلیل اینکه فرایند سئو زمان‌بر و در برخی از مواقع خسته‌کننده است تمایل دارند علاوه بر اینکه بر روی سئو تمرکز می‌کنند تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنند به این مسئله نیز توجه می‌کنند.

تفاوتی که سئو با تبلیغاتی کلیکی دارد این است که سئو در طول زمان ارزش پیدا کند و به نتیجه مطلوب و موفقیت‌آمیز می‌رسد؛ اما در روش تبلیغات کلیکی به صورت متفاوت به شما نتایج را نمایش می‌دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.