تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ

تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ

تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ که هر کسب و کاری باید به آن توجه داشته باشد. در حال حاضر بیشتر کسب و کارهایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد یا حداقل بخش زیادی از مخاطبین خود را در این فضا جستجو می‌کنند بازاریابی دیجیتالی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بدون در نظر گرفتن دیجیتال مارکتینگ به هیچ عنوان نمی‌توان فعالیت تجاری ارزشمند و سودمندی داشته باشیم؛ لذا با توجه به اینکه دیجیتال مارکتینگ از امتیازهای زیادی برخوردار است و روش‌های متنوعی را شامل می‌شود که با به کارگیری تمامی آن‌ها برای یک بیزینس تقریبا غیرممکن است.

با توجه به شرایط به وجود آمده نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که کدام یک از روش‌های بازاریابی دیجیتال متناسب با تجارت شما هستند. سپس با اولویت‌بندی هر کدام از آن‌ها می‌بایستی انتخاب کنید که کدام روش‌ها را پیش از سایر کارها باید انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌هایی که در بازاریابی خود بایستی مورد توجه قرار گیرد تجربه کاربری است. چنانچه که به این مفهوم آشنایی چندانی ندارید ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که تجربه کاربری چیست و چطور می‌توانید به کسب و کار خود کمک کنید؟ در پاسخ به این سوال می‌بایستی گفت که تجربه کاربری تقریباً تمامی موارد را شامل می‌شود. از اولین برخورد مخاطب با برند شما تا زمانی که او تبدیل به یک مشتری می‌گردد و از شما شروع به خریدن می‌کند.

تجربه کاربری و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

وبسایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب و کار است؛ از همین رو بایستی توجه داشته باشید که کلیه اجزای وبسایت از محتوا گرفته تا تصاویر و دیگر بخش‌ها به بهترین شکل ممکن به مخاطب نمایش داده می‌شوند. شما باید تمامی تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید از همان ابتدا برخورد مخاطب با وبسایت‌تان بهترین تجربه کاربری خود را به نمایش بگذارید.

  • رابطه کاربری، تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ

یکی از تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ رابطه کاربری یا UI است. در واقع وبسایت شما بیزینس شما می‌باشد؛ به همین دلیل بایستی همیشه ظاهر زیبایی داشته باشد. بایستی تمامی معیارها و الگوریتم‌های وبسایت متناسب باشد تا منجر به جذب مخاطب گردد. از طراحی منوها هدر گرفته تا تصاویر اصلی و نوع تایپوگرافی که در وبسایت‌های خود به کار می‌برید بایستی به شکلی باشد که در عین سادگی توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نماید و او را درگیر کند.

تجربه کاربری و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

توجه داشته باشید که هیچ نوع پیچیدگی در طراحی وبسایت وجود ندارد تا کاربران قادر باشند به راحتی به بخش‌هایی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند.

  • سرعت، تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ

یکی از تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ، سرعت است. با توجه به یک نظرسنجی تقریبا نیمی از کاربران اینترنت اعلام کردند یک وبسایت ظرف 2 ثانیه یا کمتر به صورت کامل لود شود. اگر سایتی ظرف 3 ثانیه لود نشود از آن خارج خواهد شد. در صورتی که سرعت وبسایت‌تان پایین باشد کاربر به مرور زمان تلاش می‌کند تا یک جایگزین مناسب برای آن پیدا کند. سرعت پایین موجب افزایش نرخ پرش می‌شود این مسئله روی رتبه وبسایت شما بر روی صفحات نتایج سرچ گوگل تاثیر قابل ملاحظه‌ای می‌گذارد.

در صورتی که به سرعت وبسایت خود توجه نکنید به مرور از صفحه جستجوی گوگل خارج خواهید شد و دیگر شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین جنبه‌های تجربه کاربری سرعت سایت است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

  • نسخه موبایل، تاثیرات تجربه کاربری UX بر دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر بیشتر کاربران اینترنت از تلفن‌های هوشمند برای مشاهده کردن وبسات‌ها استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل سازگاری وبسایت با تلفن همراه بسیار حائز اهمیت است. اطمینان داشته باشید که بخش زیادی از کاربران خود را بر سر این موضوع از دست خواهید داد.

5 نکته در رابطه با تجربه کاربری وبسایت‌ها

برای طراحی تجربه کاربری وبسایت‌ها بایستی به یک سری نکات توجه کنید از جمله:

تلاش کنید تا بخش‌های مختلف یک صفحه را به طور کامل متناسب با هدفی که برای آن در نظر دارید طراحی کنید. به عنوان مثال می‌توانید از تصاویر مرتبط برای دسته‌بندی استفاده کنید تا کاربران سریع‌تر بتوانند آن‌ها را از هم تمیز کنند.

1. غافل نشوید که همیشه از کاربران خود بازخورد بگیرید.

به هیچ عنوان کارایی را فدای زیبایی نکنید. زیبایی وبسایت شما بسیار با اهمیت است؛ لذا در صورتی که کاربران موفق نشوند به سهولت از بخش‌های مختلف استفاده کنند میزان نرخ تبدیل شما تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

تجربه کاربری و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

سعی کنید بخش‌های اصلی هدر و فوتر وبسایت شما در صفحات مختلف ثابت باشند. به عنوان مثال اگر یک فرم تماس با ما یا شماره تلفن در فوتر در اختیار دارید. سعی کنید که در تمام صفحات وبسایت این اطلاعات را در فوتر بگذارید.

تهیه فهرست دایره دار بهترین دوستان شما هستند. با کمک گرفتن از این فهرست‌ها می‌توانید متن‌ها و نوشته‌های طولانی را در بخش‌های کوچک‌تر و خواناتر دسته‌بندی کنید.

2. ایجاد یک تجربه کاربری خوب

برای داشتن یک تجربه کاربری مطلوب باید مهارت‌های زیرا را کسب کنید:

3. مهارت در طراحی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های UX شیوه طراحی آن است. شما به عنوان عضوی از یک تیم طراحی تجربه کاربری، باید حتما اصول و قواعد طراحی را شناسایی کنید.

4. قدرت درک مخاطب

پیش از طراحی و ساخت یک محصول یا وبسایت باید اطلاع یابید که چه افرادی قصد دارند از آن استفاده کنند؟ مخاطبان بالقوه شما چه کسانی هستند و چه اقداماتی باعث جلب رضایت آن‌ها می‌شود؟ مهم‌تر از این‌ها از محصول یا وبسایت شما چه استفاده‌هایی می‌کنند؟

تجربه کاربری و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

5. گرفتن بازخورد

طراحی تا حدود زیادی بستگی به سلیقه افراد دارد از همین رو اعضای گروه تجربه کاربری بایستی همیشه به دنبال گرفتن بازخورد از مخاطبان خود باشند. خوب است که برخی از مواقع خودتان را جای مخاطب قرار دهید و از دیدگاه و منزل او به طراحی نهایی نگاه کنید.

6. بروز بودن

تکنولوژی با سرعت بالا در حال تغییر است و دنیای طراحی به تبع آن پیوسته متحول می‌شود. در صورتی که شما عضو گروه طراحی تجربه کاربری باشید بسیار مهم و ضروری است که ترندهای این حوزه را دنبال کنید همچنین این توانایی را دارید تا وبسایت‌ها و وبلاگ‌های خود را در این زمینه دنبال کنید تا از بروزترین و جدیدترین مطالب مطلع شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر روز صبح پیش از شروع کار یک مطلب جدید در زمینه طراحی مطالعه کنید.

وجود یک UX خوب یک گزینه اختیاری نیست بلکه یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و ضروری استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. در عصر جدید باید به تجربه کاربری مخاطبان احترام ویژه بگذارید در غیر این صورت شما نمی‌توانید مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید. چنانچه که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان در این زمینه‌ها به شما مشاوره دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.