مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی چیست؟

مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی چیست؟

مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی (Geofence) به شما کمک خواهد کرد تا چطور بتوانید به بهترین شکل ممکن بازار هدف خود را پیدا کنید و به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه دست یابید.

مزیت‌های ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

  • هیجان زده نشوید
  • هدف مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید
  • حصار جغرافیایی به عنوان ابزار
  • افزایش فروش سالانه
  •  ارتباطات، مخاطبین را انتخاب کنید
  • روش‌های افزایش فروش
  • هیجان زده نشوید، مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

اغلب کشورها در خصوص ژئو مارکتینگ هیجان زده می‌شوند. برخی نیز بیش از اندازه هیجان زده می‌شوند این خصوصیت می‌تواند باعث گسترش و توسعه بازاریابی جغرافیایی گردد که نتایج مطلوبی را برای کسب و کار شما به دنبال نخواهد داشت. زمانی که محدوده‌ای برای کسب و کار خود تعریف می‌کنید نباید خیلی بزرگ باشد. لذا واقعیت این امر این است که هر چقدر محدود جغرافیایی شما متمرکزتر باشد؛ میزان بازدهی شما نیز افزایش خواهد کرد.

اصول کلی تبلیغات در ناحیه مورد هدف یا محوطه محصور در منطقه می‌بایستی تنها با شعاع حرکتی 4 تا 5 دقیقه از محل تجارت شما فاصله داشته باشد. در برخی از موارد این امکان وجود دارد که فاصله 4 تا 5 دقیقه‌ای با اتومبیل هم افزایش یابد که دسترس شما برای مشتریان راحت‌تر باشد.

مزیت‌های ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

در غیر این صورت نتیجه‌ای که انتظارش را خواهید داشت را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال می‌توان به یک فروشگاه تجارت الکترونیک در یک نمایش تجاری بازاریابی ژئو نگاه کنید. در واقع هدف از این مشارکت، تشویق کردن کاربران و مخاطبین برای بازدید از وب سایت در یک مکان فیزیکی است.

  • هدف مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید

کاربران هدف برای بازاریابی جغرافیایی لازم است که کاربران را درک کنند و بدانند که آن ها چه کسانی هستند. در ضمن بدانند که آن‌ها چه نیازی دارند و می‌توانند یک منطقه هدف ایجاد کنند تا نتایج مورد نظر خود را به همراه بیاورند یا با گسترش دادن تبلیغات مخاطبین خود را به خرید تشویق کند. در صورتی که اطمینان دارید که چه کسی مخاطب اصلی شما است به اطلاعاتی که اکنون نیاز دارید نگاهی بیندازید.

مزیت‌های ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

چنانچه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید با مشتریان خود تعامل دارید مشاهده کنید که آن‌ها در مورد کسب و کار، خدمات یا محصولات شما چه چیزهایی می‌گویند و چه نظر و ایده‌ای دارند؟ چه ایراداتی می‌گیرند و از چه چیزهایی خشنود هستند.

  • حصار جغرافیایی به عنوان ابزار

بیشتر شرکت‌های ژئومارکتینگ به عنوان یک بازاریابی تمرکز می‌کنند. Bmw به همین صورت کار می‌کند او به عنوان یک نقطه فروش خاص چطور عمل می‌کند؟ از طریق شرکت BMW Trackstar که شرایط وسیله نقلیه را ردیابی می‌کند تا امنیت وسیله را تضمین نماید. اگر وسیله نقلیه شما بدون کلید اتومبیل حرکت کند شرکت BMW برای پیشگیری از این کار تصمیم خواهد گرفت تا از ژئو مارکتینگ استفاده کند. در این روزها بیشتر شرکت‌های تولید کننده خودرو این ابزار را به کار می برند.

این خدمات علاوه بر اینکه یک مزیت برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند یک منبع دائمی درآمد برای شرکت ارائه می‌نماید. BMW Trackstar از آن دسته شرکت‌هایی است که موفق شده است هزینه‌های اشتراک سالانه دریافت نماید.

  • افزایش فروش سالانه، مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

یکی از مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی، افزایش فروش سالانه است. به عنوان مثال تاکوبل، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین فست فود برای غذاهای مکزیکی در جهان است. وی با استفاده از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه خود برای تبلیغات Geofencing استفاده می کند. گروه بازاریابی تاکوبل درخواست کرد کاربران زیر 30 سال را مورد هدف قرار دهند تا تبلیغات موبایلی تاکوبل را برای این گروه سنتی ارسال نمایند. هدف اصلی این مجموعه این بود که مشتریان به دیگران بگویند که از تاکوبل غذا بگیر!

مزیت‌های ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

این تیم توانست با ایجاد Geofencing تعریف شده در مناطق نزدیک تاکو سود سالیانه این شرکت را تا 6 درصد افزایش دهد و به عنوان یک مرجع این شرکت موفق شد تا 10 میلیارد دلار فروش سالانه کسب کند.

  •  ارتباطات، مخاطبین را انتخاب کنید

زمانی برنامه‌های تلفن همراه، سیستم عامل‌های شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها به صورت مستمر مکان مخاطبان خود را درخواست می‌کنند. کاربرها رغبت کمتری به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی خودشان دارند. برای کاربران کاملا روشن و واضح است که به چه دلیلی برنامه‌های مختلفی ازشون می‌خواهند که مکانشان را به اشتراک بگذارند و چگونه از این کار سود می‌برند. در اوایل کار این موضوع را باید شفاف کنید که دلیل اطلاعات مکانی برای خدمات شما ارزش دارد یا خیر اگر این کار را نکنید مخاطبین شما احساس می‌کنند که می‌خواهند از آن‌ها سوء استفاده شود.

  • روش‌های افزایش فروش، مزایای ژئو مارکتینگ یا بازاریابی جغرافیایی

یک شرکت پوشاک در محیط باز پیدا کنید و فروش شرکت را با هشدارهای مرتبط با آب و هوا را به وسیله ژئومارکتینگ افزایش دهید. در واقع بازدید از فروشگاه حدوداً 80 درصد از خریداران را که تبلیغات دریافت کرده‌اند، افزایش داد و در نتیجه 65 درصد از آن‌ها مشتریان یک محصول را خریداری کردند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.