تاثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد

تاثیر تجارت الکترونیک

تاثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، روش‌های استفاده از تجارت الکترونیک به نوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر روی اقتصاد تاثیر می‌گذارد. همین طور ‌این که میزان استفاده کشور‌های دیگر از ‌این روش نیز بسیار بیشتر شده است و می‌توان گفت که به راحتی نیز از آن استفاده می‌کنند.

تاثیر تجارت الکترونیک بر اقتصاد ایران

ایران نیز توانسته است‌ اندکی خود را به استفاده از ‌این روش نزدیک کند در ‌این صورت است که می‌توان گفت که راهکار‌های زیادی برای ‌این که بتوان از ‌این روش استفاده کرد ‌ایجاد شده است. در ‌این صورت است که بهتر خواهد بود که استفاده از ‌این روش را نیز در‌ ایران پیاده‌سازی کرد و به شکل مطلوبی نیز از آن استفاده کرد در‌ این صورت است که می‌توان گفت بهتر خواهد بود که بستر‌های لازم را برای ‌این کار در نظر داشت.

فرهنگ‌ سازی

یکی از کار‌هایی که در ‌ایران برای استفاده از ‌این روش باید در نظر گرفته شود ‌این است که بهتر خواهد بود که به میزان بسیار زیادی از بستر لازم برای ‌این کار استفاده کرد. این بستر لازم بیشتر برای ‌ایجاد فرهنگ‌ سازی مناسب است که باید ابتدا برای استفاده از ‌این روش انجام شود. با‌ این حال می‌توان گفت که در ‌این صورت است که می‌توان‌ این روش را در ‌ایران به صورت گسترده پیاده‌سازی کرد. بنابراین زمانی که فرهنگ‌ ایجاد و استفاده از ‌این روش وجود نداشته باشد نمی‌توان از ‌این روش به شکل مطلوبی استفاده کرد در ‌این زمان است که می‌توان گفت که بهتر خواهد بود که فرهنگ‌ سازی موثری را برای ‌این کار انجام داد.

تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر روی اقتصاد

انعطاف پذیری زیاد

یکی از نکات دیگری که بهتر است برای‌ این روش در نظر داشت ‌این است که برخی از افراد از روش‌های سنتی که برای کسب و کار‌های خود استفاده می‌کنند دست برنمی‌دارند و به نوعی نیز هنوز اعتماد خوبی را نتوانسته‌اند به ‌این روش‌ها داشته باشند.

اعتمادسازی

در ‌این صورت است که می‌توان گفت که بهتر خواهد بود که اعتمادسازی خوبی را برای‌ این کار ‌ایجاد کرد زمانی که اعتمادسازی خوبی‌ ایجاد شد می‌توان گفت که بیشتر افراد تمایل بسیار زیادی پیدا خواهند کرد که از‌ این روش استفاده کنند.

در‌ این صورت است که می‌توان گفت که اعتمادسازی و انعطاف پذیری دو نکته بسیار مهمی ‌هستند که برای استفاده از ‌این روش بهتر است که‌ ایجاد شود. زمانی که انعطاف پذیری برای ‌این کار ‌ایجاد می‌شود یعنی ‌این که اعتمادسازی نیز به میزان بسیار زیادی‌ ایجاد شده است و می‌توان از‌ این انعطاف استفاده کرد.با‌ این حال زمانی که روش‌های جدیدی وارد ‌ایران می‌شود می‌توان گفت که هنوز آمادگی لازم برای استفاده از ‌این روش‌ها وجود نخواهد داشت در این صورت است که می‌توان گفت که مشکلات زیادی نیز برای ‌این روش‌ها ‌ایجاد خواهد شد.
بنابراین می‌توان گفت که سال‌های زیادی به طول خواهد انجامید تا بتوان از ‌این روش‌ها به صورت گسترده‌ای استفاده کرد. با‌ این حال جای بسی نگرانی است زیرا امکان‌ این که از دیگر روش‌های جدید‌تری برای کسب و کار‌ها امکان دارد ‌ایجاد شود را از دست داد.
در‌ این صورت است که می‌توان گفت که باید زیرساخت‌های لازم را برای‌ این کار در نظر داشت و مورد بررسی قرار داد در‌این صورت است که با توجه به ‌این زیرساخت‌ها می‌توان به میزان زیادی از ‌این روش استفاده کرد. با ‌این حال نیز بهتر خواهد بود که قوانینی نیز برای ‌این کار در نظر گرفته شود با‌ این حال باید برای ‌ایجاد ‌این قوانین تمامی ‌شرایطی را که در ‌ایران وجود دارد را مورد بررسی قرار داد. بنابراین می‌توان گفت که طبق‌ این شرایط بهتر خواهد بود که قوانینی را نیز برای ‌این کار در نظر داشت در‌ این صورت است که می‌توان گفت که این روش در ‌ایران هر چه شکل قانونی به خود بگیرد می‌تواند بسیار مناسب باشد.

تجارت الکترونیک و تاثیر آن بر روی اقتصاد

بنابراین استفاده از آن نیز بسیار راحت‌تر صورت خواهد گرفت در ‌این زمان است که بهتر خواهد بود که در مرحله اول برای‌ این کار از قانون مناسبی استفاده کرد. با ‌این حال قانون‌هایی که برای‌ این کار در نظر گرفته می‌شود نباید دست و پا گیر باشند برای همین است که می‌توان گفت که بهتر خواهد بود که از قوانینی استفاده کرد که محدودیت‌هایی برای ‌این کار و ‌این روش را‌ ایجاد نکند. در ‌این صورت است که می‌توان به راحتی از ‌این روش نیز استفاده کرد.

مالیات برای ‌این کار در نظر گرفته نشود

یکی از کار‌هایی که برای ‌این روش بهتر است که در نظر گرفته شود‌ این است که بهتر خواهد بود که برای ‌این روش از قانونی به نام مالیات استفاده نشود. برخی از کشور‌ها از ‌این قانون استفاده می‌کنند و به میزان بسیار زیادی نیز می‌توان گفت که در استفاده از ‌این روش توانسته است تاثیر داشته باشد با‌ این حال در ‌این کشور‌ها بیشتر از کشور ‌ایران از ‌این روش استفاده می‌شود.

بنابراین برای این که از ‌این روش استفاده شود بهتر خواهد بود که مالیات را برای‌ این روش به کار نبرد و مالیاتی را برای آن ‌ایجاد نکرد در ‌این صورت است که می‌توان گفت افراد بیشتری تمایل پیدا می‌کنند که از ‌این روش به شکل بسیار مناسبی استفاده کنند. با ‌این حال بهتر خواهد بود که برای‌ این کار قوانینی وضع شود که بتوان با توجه به ‌این قوانین به میزان بسیار زیادی بستر مناسبی را فراهم آورد.
با ‌این قوانین شرایط را به صورت سخت‌تری ‌ایجاد نکرد در ‌این زمان است که می‌توان گفت که وقتی شرایط سخت شود دیگر افراد تمایلی به استفاده از ‌این روش نخواهند داشت و از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند.
با‌ این حال بهتر خواهد بود که تمامی ‌فاکتور‌ها را نیز برای ‌این کار در نظر داشت مانند فناوری رشد و توسعه یا ‌این که میزان خرید و فروشی که در ‌این کار می‌تواند وجود داشته باشد و تولید سرمایه‌ای که می‌توان از آن به دست آورد. همین طور ‌این که میزان دسترسی‌هایی که می‌توان در سراسر جهان برای هر نوع از کسب و کاری ‌ایجاد کرد. در‌ این صورت برای استفاده هر چه بهتر از ‌این روش بهتر خواهد بود که ابتدا تمامی‌ این نکات را فراهم آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.