تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک

تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک

تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای بازاریابان املاک سال‌های متمادی است که در کشورهای توسعه یافته مورد استقبال قرار گرفته است. البته این مسئله در کشور ما در دیگر تجارت‌ها از جمله پوشاک گرفته تا موسسات خدماتی به سرعت رواج یافته است.

زمانی که در حال تصمیم گیری برای تدوین استراتژی برای توسعه روندهای و پیشرفت در فروش ویلا و دیگر مستغلات هستید؛ یکی از مهم‌ترین موارد توجه و درک این مسئله است که مدیریت ارتباط با مشتریان معمولا به صورت سازمان یافته خود از طریق نرم افزارهای مدیریت ارتباط یا CRM انجام می‌گیرد.

با در نظر داشتن این واقعیت که کار در دفتر املاک یا موسسات بزرگ املاکی می‌تواند سخت و دشوار باشد و زمان‌های زیادی از روز شما را درگیر خود کند. با وجود متقاضیان زیاد که اصلا مشخص نیست که آن‌ها تبدیل به مشتری شوند آگهی‌های ملکی زیاد، شناخت مناطق جدید همچنین ورود به توسعه شهری و غیره زمان‌های بسیاری را از شما خواهد گرفت.

لذا در این مرحله ضرورت طبقه‌بندی و یکسان‌سازی بانک اطلاعات در این زمینه شغلی بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر موفقیت در حوزه املاک و مستغلات ناشی از روابط اثربخش و پیوسته است که مشاورین و بازاریابان فروش با مشتریان خود برقرار می‌کنند. مناسب‌ترین راهکار برای برقراری صحیح این نوع ارتباطات و بهبود آن استفاده از CRM و دسترسی به یک رابطه ساختارمند و موفق با مشتریان است.

نقش مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک

  • پیگیری تا حصول فروش
  • گزارش گیری و تدوین استراتژی فروش
  • گروه‌بندی مخاطبان فروش
  • پیگیری تا حصول فروش، تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک

سیستم نرم‌افزار CRM به شما کمک خواهد کرد تا در کارهای خود نظم داشته باشید و در زمان مناسب برای پیگیری مشتریان احتمالی و فعلی خود اقدام کنید. شما در این سیستم در زمان مناسب برای ارسال پیامک‌ها، جلسات و قراردادهای کاری با مشتریان، ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و غیره یادداشت بگذارید تا از این طریق یادآوری به شما شود و مشکلی در این خصوص برای شما ایجاد نشود و هم با نوشتن تیتر کوتاهی از موضوع هر بحث در زمان پیگیری مشتریان مسلط‌تر و تاثیرگذارتر باشید.

زمان‌بندی کارها و مدیریت جلسات و رویدادها مجموعه‌ای از اقدامات خسته کننده‌ای است که در هر روز کاری یک دفتر معاملات ملکی است. داشتن تمامی داده‌های مرتبط به این زمان‌بندی‌ها در یک مکان مرکزی به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر جلسه یا قرار ملاقاتی تعامل بیشتر و منظم‌تری با مشتریان برقرار کنید.

شاید حتی خود مشتری فراموش کرده باشد که چه درخواست‌ها و ویژگی‌های خاصی برای آپارتمان مورد علاقه‌اش با شما مطرح کرده است؛ لذا شما می‌توانید با مراجعه به فایل‌هایی که مختص همان مشتری است تمامی اطلاعات او را بررسی کنید و در جلسه بعدی یا در تماس تلفنی از آن‌ها در صحبت‌های خود استفاده کنید.

ملک‌هایی که با اطلاعات مشتری همخوانی دارند جهت معرفی و انتخاب پیشنهاد کنید. این عامل به پیگیر بودن شما در خواسته مشتری بسیار کمک خواهد کرد و همچنین باعث تقویت اعتمادسازی شما خواهد شد. بر همین اساس اهمیت و نقش مدیریت ارتباط با مشتری برای کارشناسان فروش املاک بیشتر از گذشته ضرورت پیدا می‌کند.

تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک یا crm

در واقع مشتریان شما مالکان یا مستاجران هستند. بنابراین اطلاعاتی از جمله: مراکز محلی تعمیرات جزئی ساختمان، شرکت‌های سمپاشی حشرات، نقاشی ساختمان، لوله کشی و غیره را که به آدرس مشتری مورد نظر نزدیک‌تر هستند برای آن‌ها ارسال کنید وجود این نوع خدمات باعث شناخته شدن برند شما خواهد شد. با این تکنیک شما حس رضایتمندی را در مشتری تقویت کرده‌اید همچنین می‌توانید برای برقراری ارتباطات بعدی با سایر رقبا در حوزه املاک و مستغلات اقدام کنید. به این صورت که آن‌ها را معرفی کنید و از آن‌ها تقاضا کنید تا معرف شما در حوزه فروش و معاملات ملک باشند.

در این صورت طیف گسترده‌ای از مشتریان شما را به عنوان یک خبرنامه موثق آنلاین در زمینه املاک و مستغلات خواهند شناخت و هر ماه منتظر هستند تا اخبار مرتبط با حوزه مورد علاقه یا نیازهای معاملات ملکی خود را از شما جویا شوند. از سوی دیگر با کلیک بر روی ایمیل یا پیامکی که موضوع آن کاملا مشخص است. یعنی مشتری نسبت به آن موضوع خاص علاقه نشان می‌دهد و شما می‌توانید بر اساس آن مطالبی که فیلتر شده است را ارسال کنید.

مشتریان شما بعد از نخستین فروش، اولین گام را در راه اعتمادسازی با شما برمی دارند. در واقع این تنها شما هستید که پیگیری را قطع و از امکان تبدیل به مشتری فعلی به مشتری همیشگی جلوگیری می‌کنید یا هر قدمی که برمی دارید رابطه خود با مشتری اولیه را در مدت زمان طولانی بهبود می‌بخشید.

  • گزارش گیری و تدوین استراتژی فروش

زمانی که اقدام به خرید و بنیانگذاری یک سیستم نرم‌افزار CRM می‌کنید و آن را در دسترس کارشناسان فروش خود می‌گذارید.

در حقیقت یک بانک اطلاعاتی کاملی از لحظه آشنایی مشتری با برند شما و تمامی اقداماتی که در حوزه فروش یا اجاره ملک برای او انجام داده‌اید در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در حقیقت فضای ذخیره‌سازی این نوع نرم افزارها نامحدود است و شما به سهولت نمی‌توانید در طول چند سال اطلاعات مشتریان خود را در آن‌ها بایگانی کنید.

با درک صحیح نقش مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک و مستغلات به افزایش فرایندها کمک خواهد کرد. این روند بعد از مدت زمانی یک روش فروش مدرن برای شما ایجاد خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توانید در خصوص چگونگی بازاریابی املاک، ارتباط با مشتری و در نتیجه کسب سود بیشتر با استفاده از افزایش فروش و آسان‌تر برنامه ریزی کنید.

  • گروه‌بندی مخاطبان فروش، تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک

یکی از تاثیرات مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک، گروه‌بندی مخاطبان فروش است. برای کلیه مخاطبین شما یکسان است. به این شکل که شما خدمات خود را به بهترین نحوه ممکن ارائه کنید و در پایان آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید یا براساس آن بودجه مشتری خود را به چندین دسته‌بندی مجزا تبدیل کنید.

تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابان املاک یا crm

مساحت مورد نظر ملک درخواستی می‌توانند با معیارهای گروه‌بندی مشتریان شما قرار بگیرند. در هر صورت شما می‌توانید گروه کثیری از مشتریان خود را مطابق با یک ویژگی مشترک در نرم‌افزار CRM خود قرار دهید.

با استفاده از گزارش‌هایی که در دست دارید که نشان می‌دهد این گروه از افراد چه تقاضاهایی با چه شاخص متمایزی دارد. شما از چه نوع بازاریابی برای ارتباط گرفتن از مشتریان استفاده می‌کنید. براساس این نوع بسته‌بندی‌ها با بررسی‌های دقیق و موضوع مهم دیگر برای شما مشخص خواهد شد.

متقاضیانی که برای خرید و گرفتن تصمیم نهایی آماده‌تر هستند ویژگی‌های شاخص با پیگیری بیشتری دارند. با پرداخت هزینه و سرمایه‌گذاری بر روی این بخش از مخاطبان به سود بیشتری دست پیدا خواهند کرد. برای وجود یک قاب کلی در ابتدای کار و ابتدای روز کاری از هر گروه 5 نفر را انتخاب کنید و زمانی را برای تماس با آن‌ها مشخص کنید.

با این قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری بینش جمعی صحیح‌تری به شما ارائه می‌کند. روش‌های بازاریابی مطابق با این نوع نگرش جمعی تدوین و اجرایی خواهد شد. باید برای ادامه کار با تدبیر بیشتری عمل کنید تا به فروش نهایی دست پیدا کنید. درک و استفاده نمودن از مدیریت ارتباط با مشتری برای کارشناسان املاک می‌تواند وضعیت مطلوب‌تری را برای سایر رقبا فراهم کند.

بنابراین برای هر گروه خود فایل‌ها و موارد فروش یا اجاره مشخصی را تفکیک کنید سپس توسط پیامک حاوی لینک یا ایمیل مخصوص برای کارمندان سازمانی، پیام واتساپ یا به صورت تماس تلفنی هر کدام از موارد را به دسته‌های مربوطه گزارش دهید. با توجه به این شرایط گروه بزرگی از مخاطبینی خواهید داشت که به فایل‌های مورد نظر شما علاقمند هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.