راز موثر مدیریت کسب و کار تجارت الکترونیک

مدیریت کسب و کار الکترونیک

5 بخش کارآمد در تجارت الکترونیک

کسب و کار تجارت الکترونیک را می توان از یک فرد تا یک شرکت جهانی متغیر دانست. تجارت الکترونیک در هر مورد که اجرا شده است موفقیت را افزایش می دهد، این موفقیت نه تنها از نظر فروش است بلکه از نظر مدیریتی نیز می باشد. اگر تجارت شما کوچک است و به طوری است که همه اجناسی را به فروش می رسانید، شما باید تجارت خود را به نقطه ای برسانید که در آن اجناس تخصصی بفروشید.

در این تجارت، این مهم است که شما بتوانید بخش های مختلف تجارت الکترونیک خود را درک کنید. با توجه به ماهیت رقابت کسب و کارهای تجارت الکترونیک، برای موفقیت تمامی بخش های تجارت الکترونیکتان باید قوی باشند، در زیر 5 اصل برای موفقیت شما ارائه شده است:

1. تولید محصول یا برنامه‌ای برای یافتن منابع

فصلی بودن و تغییر کردن ترجیحات خرید مصرف کننده می تواند باعث ایجاد تغییرات دردناکی در فروش شما از وب سایت تجارت الکترونیکتان شود.  افرادی که مسئول نگه داری از محصول هستند (صرف نظر از این که محصولات را از تولید کننده دریافت میکنند و یا از منابع دیگر می گیرند) باید قادر به نگه داری محصول باشند (جای مناسب و…). دلایلی برای توضیح اهمیت داشتن یک برنامه برای یافتن منابع:

  • در چند روز قبل از عید، فروش آنلاین روبه افزایش است. انتظار می رود که شما در عید محصولات خود را ارائه کنید. اگر در زمان درستی نتوانید منابع مورد نیاز خود را پیدا کنید بازار فروش را از دست خواهید.
  • شما 90 درصد تخفیف به یک محصول میدهید و این باعث دریافت یک قرارداد عمده برای آن محصول می شود. یک اخطار مهم این است که شما باید منابع خاصی را به غیر از موجودی کالاهایتان پیدا کنید. اگر شما فرصت دریافت یک قرارداد بزرگ را دارید، شما موجودی قرار داد را دیر تر از زمان تعیین شده  تأمین می کنید و این باعث بهم خوردن قرار داد می شود و شما با یک موجودی عظیمی از کالا ها ورشکست می شوید. در عین حال اگر شما به خاطر ریسک فروش محصولات این قرار داد را قبول نکنید یک قرار داد خیلی بزرگ را از دست خواهید داد.

در بالا فقط دو مورد از احتمال های ممکن را که می تواند منجر به نتایج نامطلوب برای فروش محصولات شود را ارائه داده ایم.

2. بازار یابی

بیشتر متخصصان تجارت الکترونیک اهمیت بازاریابی را درک می کنند. رویکرد مردم در بازاریابی با یک دیگر متفاوت است، برخی استفاده (پرداخت برای هر کلیک) PPC را ترجیح می دهند و انرژی خود را برای بهینه سازی  (پرداخت برای هر کلیک) PPC صرف می کنند، بعضی دیگر راه پرترافیک SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو گر) را ترجیح می دهند و بر روی ساختن لینک ها تمرکز می کنند، دیگران اعتقاد دارند که نام تجاری تنها راه برای جذب مشتری به کسب و کارشان است. بعضی ترجیح می دهند به سرعت در خارج از کشورمحصولات خود را ارائه دهند، در حالی که دیگران سعی می کنند یک طرح کسب و کار بنویسند که باعث ایجاد شبکه ای از وب سایت های تجارت الکترونیک شود.

پرداخت با یک کلیک

سپس کسانی هستند که کم کم عقیده خود را بیان می کنند و معتقدند بیشترین سود را از مزایای ابزار و تکنیک های بازاریابی آنلاین مانند دسترسی به اطلاعات Click stream و یا رفتار آنلاین مشتریان دارند.

3. تکنولوژی

اکثر صاحبان کسب و کار بر این باورند که تجارت الکترونیک در درجه اول تکنولوژی است. اما هیچ کس این را رد نمی کند که تجارت الکترونیکی بازی با فناوری های موجود است. برای این که شما بتوانید یک نتیجه خوب بگیرید باید بهترین عملکرد را در فناوری خود داشته باشید. این عملکرد از تصمیمات اساسی مانند انتخاب میزبانی شما، نام دامنه و نرم افزار سبد خرید، برای سایتتان و امنیت سایتتان و موارد دیگر می باشد.

برای موفقیت در تجارت الکترونیک شما باید طیف وسیعی از فناوری که با آن کار می کنید داشته باشید و همیشه در آن به روز باشید.علاوه بر این شما نیاز به بهینه سازی و پیشرفت در پلت فرمی که از آن استفاده می کنید دارید.

4. سرمایه گذاری

هر چند هم یک شرکت تجارت الکترونیک پتانسیل رشد بالایی داشته باشد اما بدون طزریق سرمایه به آن این پتانسیل به هیچ دردی نمیخورد و آن تجارت به هیچ جایی نمیرسد. تجارت های موفق در تجارت الکترونیک این را به ما نشان میدهند که سرمایه گذاران تجارت الکترونیکی دوست دارند برروی کسانی سرمایه گذاری کنند که قابلیت ها و ظرفیت های خودشان را نشان داده باشند.

بانک قدیمی

اما عملکرد مالی فقط در مورد سرمایه گذاری و پیدا کردن سرمایه گذار نیست نیست. مدیریت، حسابداری، تصمیم گیری های مهندسی مالی وجود دارد که امکان پرداخت صورت حساب برای مشتریان و سرمایه گذاران را فراهم میکند.

5. تدارکات

به جز در مورد کالاهای دیجیتال، شما باید محصول را به دست مشتریان برسانید. و هنگامی که محصول نیاز به بازگشت یا تعمیر دارد، روند تدارکات معکوس (پشتیبانی) شما باید آن را بازگرداند. نمونه های بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیک وجود دارد که در حال از بین رفتن هستند، زیرا نمی توانند دقت و هزینه های تدارکات را کنترل کنند. بنابراین، باید به تدارکات به عنوان یک تابع تخصصی توجه شود.

مطمعناٌ یک لیست پنج مورده درباره راه های موفقیت در تجارت الکترونیک کافی نیست. اما میتوان این لیست را گسترش داد و حتی در مورد بخش های دیگر اععم از منابع انسانی نیز صحبت کرد. اما هدف از این مطلب این بود که شما متوجه شوید می توانید کسب و کار کوچک خودتان را راه اندازی کنید و در آن هر محصولی را به فروش برسانید. دیر یا زود پس از راه اندازی تجارتتان خود به خود رشد می کند. در آن لحظه، شما به یک مدیریت تازه نیاز دارید تا بتوانید مطمعن شوید که کسب و کار شما همچنان در حال رشد است و یا حداقل در حال ادامه دادن به حیات خودش است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.