مقایسه تبلیغات چاپی در برابر تبلیغات آنلاین

تبلیغات چاپی

زمانی که صحبت از تبلیغات می‌شود، دو گزینه اساسی برای انتخاب وجود دارد: تبلیغات چاپی و تبلیغات آنلاین. تبلیغات چاپی شامل روزنامه، تبلیغات در مجله و مواردی از این دست می‌باشد. تبلیغات آنلاین مواردی مانند پرداخت به ازای هر کلیک، تبلیغات بنر در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد که این دو روش کاملا با هم متفاوت هستند.

بهترین حالت زمانی است که کسب و کار شما از هر دو روش چاپی و تبلیغات آنلاین به منظور دستیابی به بالاترین تعداد مشتریان استفاده می‌کند. با این حال اگر شرایطی پیش بیاید که مجبور به انتخاب یک گزینه شوید، تبلیغات آنلاین مورد بهتری خواهد بود.

چرا بازاریابی آنلاین گزینه بهتری است؟

روش‌های تبلیغاتی که در بازاریابی اینترنتی به کار گرفته می‌شود، در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است. با این حال هنوز هم این سوال برای بسیاری از بازاریابان مطرح است که آیا بازاریابی اینترنتی و تبلیغ در آن بهتر از روش‌های سنتی عمل می‌کند و یا خیر؟ با توجه به اینکه مزایای روش‌های آنلاین بیشتر است، بسیاری از کسب و کارها در حال تغییر به سمت آن‌ها هستند.

به عنوان مثال در حال حاضر 87% از کاربران از اینترنت استفاده می‌کنند. بازاریابان اینترنتی این امکان را به شما می‌دهند تا سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
از طرفی استراتژی‌های بازاریابی آنلاین امکان پیگیری و تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تری را نسبت به روش‌های سنتی ارائه می‌دهند. به عبارت بهتر شما می‌توانید به خوبی تحلیل کنید که آیا مخاطبان هدف تبلیغات شما را دیده‌اند؟ چه تعدادی از آن‌ها تبلیغ آنلاین را مشاهده کرده یا روی آن کلیک کرده‌اند و یا واکنش آن‌ها نسبت به این مسئله چگونه است؟

تبلیغات آنلاین

نقش تجزیه و تحلیل در موفقیت بازاریابی آنلاین را جدی بگیرید، به طور کلی تبلیغات آنلاین هزینه کمتری دارد و هدف‌گذاری آنلاین بسیار آسان‌تر است.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

برخی تصور می‌کنند که بازاریابی آنلاین تنها برای مخاطبان جوان‌تر جذاب است و مدل‌های سنتی برای افراد میانسال بهتر خواهند بود. این مسئله لزوما درست نیست. در حال حاضر کاربران اینترنتی از قشرهای مختلف و در رده سنی‌های متفاوت وجود دارند.
از این رو مهم نیست که کاربران شما در چه رده سنی قرار دارند، چیزی که اهمیت دارد این است که با هدف‌گذاری صحیح شروع به بازاریابی آنلاین و تبلیغات کنید. می‌توانید بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خود، گوگل ادز و ابزار تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک، از روش‌های متنوع موجود استفاده کنید.
در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس سن، مکان، جنسیت و علایق خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تبلیغات با محتوای مختلف ایجاد کنید. بر این اساس می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه باید تبلیغات کنید. به طور کلی می‌توانید بر اساس اطلاعات خاص جمعیتی که در دست دارید، استراتژی خود را تنظیم کنید.

اهداف شما چیست؟

اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مشتریانی است که به طور فعال در جستجوی خدمات و محصولات شما هستند، تبلیغات آنلاین برای شما بهترین گزینه‌ای است که باعث می‌شود افراد بیشتری به سمت کسب و کارتان جذب شوند.

با سئو سایت می‌توانید سایت خود را با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و موقعیت مکانی خود بهینه کنید. پس از آن مشتریان بالقوه می‌توانند به راحتی آن چیزی که شما ارائه می‌دهید را جستجو کنند، تجارت شما را ببینند و به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند.

علاوه بر آن تبلیغات آنلاین بدون توجه به مکانی که مخاطبان در آن قرار دارند، می‌توانند هر زمانی که ایشان اراده کنند، نمایش داده شوند. با تشکر از تلفن‌های هوشمند که در دسترس بخش عمده‌ای از جامعه قرار دارند، شما می‌توانید به کمک بازاریابی آنلاین، تبلیغ تجارت خود را نمایش دهید.

محاسبه و تعیین بودجه

تعیین هزینه‌های تبلیغات چاپی به طور دقیق دشوار است، به این دلیل که با توجه به نیاز مشتری ممکن است متفاوت باشد. این در حالی است که تبلیغات آنلاین به مراتب ارزان‌تر است. تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و یا موتورهای جستجو مثل گوگل، با توجه به کلمات کلیدی و هدف‌گذاری‌های شما به راحتی امکان‌پذیر است.
برای بازاریابی آنلاین، می‌توانید بودجه خود را تنظیم کنید و به محض اینکه به نتیجه دلخواه نرسیدید، استراتژی‌های خود را متوقف کرده و بیشتر از آن هزینه نکنید.

دستیابی به مصرف‌کنندگان خاص

اغلب اوقات خرده فروشی‌ها و مشاغل کوچک به انواع خاص و محدودی از مشتریان خود بسنده می‌کند. شاید تبلیغات چاپی برای این مشاغل مفید باشد. به عنوان مثال اگر یک مغازه در یک شهر کوچک فعالیت می‌کند، تبلیغات در روزنامه و یا چاپ تراکت برای او مناسب است. با این حال مشاغل حرفه‌ای در شهرهای بزرگ‌تر با توجه به اینکه مخاطبان هدف گسترده‌تری دارند، نیاز به روش‌های دیگر همچون بازاریابی آنلاین خواهند داشت و بهتر است که تبلیغات خود را نیز به صورت آنلاین انجام دهند.

وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی موقعیت مکانی کاربران شما و سایر اطلاعات مثل اینکه در چه رده سنی هستند را مشخص می‌کند که باعث می‌شود روش‌های آنلاین بهترین گزینه برای کسب و کارهای بزرگ‌تر باشند.

ارتباط بهتر با مشتریان

اگر تبلیغات به گونه‌ای انجام شود که شما بازخوردی از سمت مشتری دریافت نکنید، بدون شک نمی‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. یکی از مشکلات بازاریابی سنتی همین است که نمی‌توان از واکنش مخاطبان هدف نسبت به تبلیغات یک محصول آگاه شد. با این حال زمانی که همان مخاطب آگهی تبلیغاتی شما را در سایت مشاهده کرده و روی آن کلیک می‌کند، متوجه خواهید شد که نسبت به آن واکنش نشان داده است.
علاوه بر تمام این‌ها در حال حاضر نرم افزارهای متعددی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید داده‌هایی که در اختیار دارید را پردازش کنید و با گزارش‌گیری به نتایج قابل توجهی دست یابید.

هر چقدر که ارتباط شما با مشتریان بیشتر باشد و آن‌ها راحت‌تر بتوانند با شما تعامل برقرار کنند، به این معنی که اگر سوالی برای ایشان پیش آمد با شما تماس بگیرند و یا نسبت به پستی که در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، واکنش دهند، برندسازی شما سریع‌تر انجام شده و در نهایت به هدف مورد نظر خود دست خواهید یافت. هر چند که بسیاری گمان می‌کنند بازاریابی آنلاین و تبلیغات از طریق آن هزینه زیادی نسبت به روش‌های سنتی می‌طلبد، با این وجود اگر نتایج و بازخورد آن را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که نرخ بازگشت سرمایه در این روش بسیار قابل تامل است.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.