تجارت الکترونیک و کاربرد آن در‌ ایران

تجارت الکترونیک در ایران

تجارت الکترونیک یکی از روش‌هایی است که در ‌ایران نیز مورد استقبال قرار گرفته است و ‌می‌توان گفت که مشاغل زیادی نیز با بهره‌مندی از ‌این روش‌ ایجاد شده است.

با ‌این حال ‌این روش از مزیت‌های بسیار زیادی نیز برخوردار بوده است که ‌ ‌این مزیت‌ها توانسته است معایبی را که، برای ‌این کار‌ ایجاد ‌می‌شود را از بین ببرد.

در‌این صورت است که ‌می‌توان گفت که ‌این روش در‌ایران با معایب بسیار زیادی نیز رو به رو بوده است. با این حال مزیت‌هایی را که برای ‌این کار در نظر گرفته شده است را در معرض خود قرار خواهد داد.

زیر بنا‌های مناسب در‌ایران

یکی از موانعی که برای ‌این روش در‌ایران ‌می‌توان از آن نام برد ‌این است که روش تجارت الکترونیک در ‌ایران، زیربنا‌های خوبی برای آن به کار برده نشده است.

برای همین است که ‌این زیربنا باید به صورتی باشد که بتوان از‌ این روش به خوبی بهره برد و آن را به بهترین شکل ممکن‌ ایجاد کرد. با‌ این حال ‌ وجود موانع بسیار زیادی بر سر پیاده‌سازی ‌این روش نیز ‌می‌تواند کاربرد‌های آن را سخت کند.

قوانین درست

زمانی که تجارت الکترونیک در‌ایران مطرح شده است هنوز برای آن از قوانین درستی استفاده نشده است، به این خاطر باید قوانین خوب و درستی را به کار برد تا بتوان با توجه به‌ این قوانین تجارت الکترونیکی خوبی را انجام داد.

تجارت الکترونیک در  ایران

نداشتن مهارت لازم

یکی از نکات دیگری که بهتر است برای ‌این روش در‌ایران در نظر داشت‌ این است که در ‌ایران مهارت‌های لازم برای به کار بردن این روش به دست نیاورده است و بدون داشتن دانش و مهارت راه به جایی نخواهد برد.

در ‌این زمان است که یکی از دانش‌هایی که باید در‌این زمینه وجود داشته باشد دانش IT است که باید برای این روش وجود داشته باشد.

متاسفانه در ‌ایران‌ این دانش در سطح حرفه‌ای وجود ندارد و ‌می‌توان گفت که استفاده از دانش نصف و نیمه و مهارت صفر ‌این روش را در ‌ایران به جایی نخواهد رساند.

برای همین است که در ‌ایران ‌این دو فاکتور را به عنوان نقطه ضعف اصلی در این روش در نظر داشته‌اند، زیرا‌ این دو فاکتور از اصلی‌ترین فاکتور‌هایی است که برای‌ این که بتوان از ‌این روش به خوبی بهره برد آن را مد نظر داشت و از آن استفاده کرد.

نداشتن امکانات لازم

یکی از نکات دیگری که برای ‌این کار باید در نظر گرفته شود‌ این است که تجهیزات لازم نیز برای ‌این کار باید در نظر گرفته شود، در ‌این زمان است که بدون داشتن تجهیزات لازم برای‌ این کار نمی‌توان‌ این روش را به مرحله اجرا در آورد.

با‌ این حال به صورت کامل نمی‌توان از ‌این روش استفاده کرد در ‌این صورت است که تجهیزات لازم و کافی را برای این کار در نظر داشت و از این امکانات بهره کافی را به دست آورد.

با ‌این حال داشتن میزان دسترسی نیز یکی از نکات مهمی‌‌ است که در ‌ایران با مشکلات بسیار زیادی رو به رو است آن هم‌ اینترنتی است که در دست افراد قرار دارد.

تجارت الکترونیک در  ایران

در ‌این زمان است که اینترنت یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی برای ‌این کار است در ‌این صورت است که اگر دسترسی به‌ اینترنت وجود نداشته باشد، یا‌ این که دسترسی بسیار کم باشد ‌می‌توان گفت که به کار بردن این روش بسیار سخت خواهد شد.

بنابراین اگر میزان دسترسی راحتی برای افراد به ‌اینترنت وجود نداشته باشد نمی‌توان گفت که سود خوبی از‌ این روش به دست می‌آید.

برای همین است که‌ این روش با میزان دسترسی که به ‌اینترنت وجود دارد ‌می‌تواند افراد زیادی را نیز ترغیب کند و همین طور‌ این که ‌می‌تواند به میزان بسیار زیادی نیز سود و درآمد خوبی را نیز به دست آورد.

البته که ‌این روش به سخت‌افزار و نرم افزار‌هایی نیاز خواهد داشت در‌ این صورت است که ‌ استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب برای‌ این کار ‌می‌تواند باعث شود که نتایج خوبی را در به کار بردن آن در ایران به دست آمده است.

بنابراین نبود سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب برای ‌این کار باعث ‌می‌شود که نقص‌هایی برای به کار بردن روش موجود داشته باشد و نتوان به خوبی از‌ این روش و پیشبرد اهداف آن که رسیدن به سود مناسب است رسید.

نبود امنیت

به کار بردن روش تجارت الکترونیک می‌تواند امنیت بسیار بالایی را برای افرادی که از‌ تجارت الکترونیک بهره می‌برند را ایجاد کند. برای همین است که بهتر است که ابتدا برای‌ این روش حالت‌های‌ ایمنی و امنیت خوبی را فراهم آورد.

بنابراین زمانی که امنیت در ‌این روش وجود نداشته باشد ‌می‌توان گفت که تا حد زیادی کاربران به راحتی نمی‌توانند کالا و محصولات و یا حتی خدمات خود را به خوبی مبادله کنند.

در‌این صورت است که امنیت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بهتر است که در تجارت الکترونیک آن هم در‌ایران برای استفاده از آن در نظر گرفته شود.

بنابراین میزان داشتن فرهنگ به کار بردن روش تجارت الکترونیک نیز بسیار مهم است، برای همین است که قبل از بهره‌مندی از ‌این روش بهتر است که ابتدا از فرهنگ‌سازی درست و مناسبی را به عنوان زیرساخت ایجاد کرد.

زیرا اگر فرهنگ درست و مناسبی برای‌ این کار وجود داشته باشد ‌می‌توان به راحتی با استفاده از ‌این فرهنگ مناسب و درست به راحتی از روش تجارت الکترونیک بهره برد و میزان سود‌دهی بالایی را برای آن در نظر داشت.

بنابراین بهتر است که برای ‌این کار زمانبندی خوبی را در نظر داشت و زیرساخت‌های مناسبی را نیز برای ‌این کار پیدا‌سازی کرد. در ‌این صورت است بستر خوبی را نیز برای فرهنگ‌سازی درست و خوب‌ ایجاد کرد.

‌این فرهنگ‌سازی درست و خوب باعث ‌می‌شود که روش‌های نوین دیگری که به واسطه تجارت الکترونیک نیز وارد ‌ایران ‌می‌شوند به را حتی مورد استفاده قرار داده شوند و ‌این که دیگر زمان زیادی را برای ‌ایجاد بستر‌سازی انجام نداد.

با‌ این حال ‌روش تجارت الکترونیک در ‌ایران از فرهنگ‌سازی درستی برخوردار نشده است و مشکل اساسی برای استفاده از ‌این روش نیز همین خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.