چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا با تبلیغ‌نویسی وجود دارد؟ 

چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا با تبلیغ‌نویسی وجود دارد؟ 

تفاوت بین بازاریابی محتوا با تبلیغ نویسی را در این گفتار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زمانی که صحبت از نویسندگی می‌شود آیا نویسندگان فقط به عنوان نویسنده به حساب می‌آیند و تفاوتی با تبلیغ‌نویسی با هم ندارند؟

یک فهرستی از نویسندگان وجود دارد که می‌توان به تبلیغ‌نویس‌ها ویراستار ها، بلاگرها، مدیر رسانه اجتماعی صحبت کرد؛ اما هنوز به صورت کامل گفته نمی‌شود که بین این نویسنده تفاوت می‌باشد.

در واقع مدل‌های مختلفی از نویسندگان وجود دارند که آن‌ها عبارتند از: بازاریابان، روزنامه‌نگاران و دانشجویان که هرکدام می‌خواهند یک کسب و کار را انجام بدهند.

در واقع یکی از شاخه‌های اصلی که بازاریابان دارند این است که بتواند هسته اصلی شغل خودشان را بنویسند.

اما باید بدانید که هر حوزه تفاوت بسیار زیادی با حوزه دیگر دارد؛ پس شما باید بتوانید یک تبلیغ‌نویسی مناسبی داشته باشید و بازاریابی محتوا را هم به درستی انجام دهید.

در نتیجه این بازاریابی می‌تواند معیارها و هدف‌های متفاوتی داشته باشد.

اگر شما برای شرکت و کسب و کار خودتان یک نویسنده استخدام می‌کنید باید برای آن یک کار فرد مناسبی را در نظر بگیرید.

از فردی که شما استخدام می‌کنید برای نوشتن وبلاگ باشد که این فرد شغل متفاوتی با نوشتن آگهی دارد.

شما باید فردی را استخدام کنید که از نظر ساختاری شیوه نوشتاری آن متفاوت باشد و در این زمینه حتماً بتواند به شما کمک کند و شما را به موفقیت برساند.

اهداف

لازم است ببینید که مشتری شما برای خرید چه کارهایی را انجام می‌دهد. در واقع تبلیغ‌نویس فردی است که تلاش می‌کند تبلیغ را به صورتی به مخاطب ارائه بدهد که این تبلیغ بتواند نظر مخاطب را جذب کند؛ پس به همین دلیل در هنگام استخدام موارد مختلف برند شما به آن فرد شناسانده می‌شود.

بازاریاب وظیفه‌ی بسیار زیادی دارد؛ اما وظیفه‌ای که برای بازاریابی محتوا وجود دارد این است که بیشتر تلاش می‌کند تا مشتری را آموزش بدهد و بتواند تمرکز و اعتماد را درون آن افزایش دهد تا بتواند در طولانی مدت نقش بسیار زیادی در شناسایی برند نداشته باشد.

مشتری باید به خوبی محصول را ارزیابی کند و از آن استفاده کند.

یک تبلیغ‌نویس بسیار بزرگی به نام موریس سوچیدا در این زمینه می‌گویند زمانی که قصد دارم تبلیغ را بنویسم محصول را درون خودم احساس می‌کنم.

چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا با تبلیغ‌نویسی وجود دارد؟ 

می‌توانم مانند یک سوپ باشم و لذتی که در روز سرد و یخبندان دارد را احساس کنم یا اینکه در جاده‌های خاکی باشند و با یک ماشین بسیار خوبی رانندگی کنم و پلتفرم هستم که می‌توانم هدف بسیاری از تصمیم‌ها کارها را تحقق بخشم.

در این زمینه می‌توانم خطر‌هایی که وجود دارد را شناسایی کنم. موانعی که در سر راه افراد وجود دارد را از بین ببرد و تلاش کنم تا موفقیتی برای پروژه به وجود بیاورم.

پس با توجه به توضیحاتی که داده شد من تلاش می‌کنم تا کلماتم را به صورتی در متن خودم انتخاب کنم تا بتوانم یک تصویری را به وجود بیاورم و در واقع برای محصولاتی که در این تصویر وجود دارند حس به وجود بیاورم.

به صورتی تبلیغ را به فرد مورد نظر خودم ارائه بدهم که دقیقاً در آن صحنه حضور دارد.

زمانی که کارهایی سوچیدا دارد را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که در زمان تبلیغ‌نویسی تلاش نمی‌کند تا مستقیم محصول مورد نظر خودش را تبلیغ کند بیشتر تلاش می‌کند چالش‌ها و راهکارها‌ای که برای چالش‌ها دارد را ارائه دهد.

با این روش می‌تواند که روی مخاطب خودش تاثیرگذاری داشته باشد؛ پس باید بگوییم زمانی که شما در حال تبلیغ هستید این تبلیغ نباید در قالب آگاهی باشد.

یک نویسنده و استراتژی است که می‌تواند فعالیت لازم را در زمینه بازاریابی محتوا به درستی انجام می‌دهد.

ران بل برونو می‌گویند: محتوا در واقع یک هدیه است که شما باید آن را به مخاطبان خودتان بدهید.

در واقع مخاطبان شما از وبلاگ ها، پادکست یا ویدیوهای استفاده می‌کند که بالاترین کیفیت و دارد و از آن استفاده می‌کنند. نویسندگان و ویراستار تلاش می‌کنند تا این نوع از ویدیو‌ها را بسازند. اگر شما بتوانید یک روایت منصفانه مربوط و جذاب داشته باشید.

در نتیجه می‌توانید ماندگاری باارزش نوشته خودتان را افزایش دهید و باعث شوید تا تصمیمات بسیار زیادی درباره برند شما بگیرند.

مهارت‌ها

امروزه تمامی شرکت‌هایی که تلاش می‌کنند بازاریابی را انجام بدهند باید بتوانند مهارت نوشتن و داستان گویی خودشان را افزایش بدهند. اما باید بدانید هر شغل و هر حوزه نیاز دارد تا از بازاریابی مختص به خودش استفاده کند.

در واقع باید به شما بگوییم که این شغل‌ها نیاز به مهارت‌های مختلفی برای بازاریابی هستند.

معمولاً تولیدکنندگان محتوا به دنبال این هستند تا دانش خودشان را درباره بازاریابی محتوا افزایش بدهند و به درستی از آن در کانال‌هایی مانند ایمیل وبلاگ استفاده کنند و ارزش کسب و کار خودشان را افزایش بدهند.

چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا با تبلیغ‌نویسی وجود دارد؟ 

تبلیغ‌نویسی بیشتر بر ارتباط نوآوری و مفاهیم تاکید دارد. زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید باید به صورتی باشید که بتوانید از جمله‌های متفاوت به درستی استفاده کنید.

اما امروزه مهارتی که برای نوشتن وجود دارد بسیار گسترده است و شرکت‌های مختلف باید آن را در نظر بگیرند. نکته‌ای که وجود دارد این است که مهارت مورد نیاز برای یک شرکت تبلیغاتی وجود دارد و مهارت مورد نیاز برای کتاب‌های الکترونیکی متفاوت است و افراد بعد آن را در نظر داشته باشند.

برای اینکه شما بتوانید تبلیغات را بنویسید نیاز دارید تا از خلاقیت استفاده کنید ولی برای اینکه بتوانید یک محتوا را بنویسید باید از قدرتمندی ویژگی‌های خودتان استفاده کنید.

زمانی که مدیر‌ها به دنبال بازاریاب هستند تلاش می‌کنند تا افرادی را در نظر بگیرند که در نویسندگی خلاق باشند و بتوانند تولید محتوایی داشته باشند. یک نویسنده خلاق فردی است که بتواند تمامی این ویژگی‌ها را برای افراد ارائه بدهند.

اما همین مدیر کسب و کار اگر بخواهد شغل بازاریابی به دنبال نویسندگان باشد که بتواند محتوای نوشتاری را تهیه کند؛ پس به دنبال تخصص و مهارت می‌گردد تا بتواند فردی را انتخاب کنید که بر همه جنبه‌ها تسلط داشته باشد.

بیشتر مدیران امروز تلاش می‌کنند افرادی را انتخاب کنند که نوشته‌های قبلی داشته باشند و در آن کار موفق هستند.

در واقع دیوید مک میلان درباره این موضوع چنین می‌گوید که موفقیت زمانی در نوشتن محتوا و تبلیغات به وجود می‌آید که می‌تواند خواننده را جذب کند. در واقع چیزی به آن اضافه کنید باید بدانید که نوشتن محتوا و تبلیغات تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر ندارند متن باید بتوانند اطلاعات را به افراد انتقال بدهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.