تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین را بیشتر بشناسید

تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین

بسیاری از مدیرانی که امروزه در حال پیشرفت هستند توانسته‌اند این مسئله را درک کنند که دیگر نمی‌توانند مانند گذشته از روش‌های سنتی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند. چرا که این روش‌ها به شدت زمان بر و در موارد بسیاری بی نتیجه هستند به همین دلیل هم امروزه تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

یکی از دلایلی که تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین می‌تواند جایگزین خوبی برای بازاریابی سنتی باشد این است که در بازاریابی سنتی تنها می‌توانستید در مرزهای خاصی محصول خود را به فروش برسانید و یا خدمات خود را ارائه کنید. اما در بازاریابی اینترنتی شما با فشار دادن چند دکمه می‌توانید وارد تجارت جهانی شوید.

تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین

تکنیک‌ های بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  1. بازاریابی محتوا
  2. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  3. نمایش بازاریابی
  4. بازاریابی وابسته
  5. بازاریابی ایمیل

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بازاریابی محتوا

بازاریابی و تولید محتوا یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که بر اساس ایجاد محتوا برای جذب مخاطب هدف قرار می‌گیرد. این مطالب می‌تواند در قالب مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک یا فیلم‌ها باشد. این مسئله نیز مانند سئو سایت یک پروسه‌ی بلند مدت است که البته برعکس سئو کنترل زیادی بر روی مخاطب ندارد.

کمک بازاریابی آنلاین به کسب و کار

2. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده از سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان با هدف‌های زیر خوانده می‌شود

  • بهبود مارک تجارت
  • فروش را به دست آورید

تا حدودی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مانند بازاریابی محتوا سایت باید در دراز مدت یا بلند مدت توجه مخاطبان هدف ما را به خود جلب کند. اما از طرف دیگر شما همچنین می‌توانید از پشتیان‌های برای تبلیغات اجتماعی کمک بگیرید تا بتوانید تبلیغ‌های خود را از طریق صفحات اجتماعی مشهور به اشتراک بگذارید. این تبلیغ‌های اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که بتواند اهداف شما را به مخاطب به درستی برساند به همین دلیل هم بهتر است از افراد متخصص در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

3. نمایش بازاریابی

بازاریابی آنلاین نمایش نوعی تبلیغات آنلاین است که با استفاده از بنرهای مشهور شناخته می‌شود. مطمئنا بسیاری از این تبلیغ‌ها را در برخی از اشکال مختلف آن مشاهده کرده‌اید، مانند: متن، تصویر، فیلم، صدا و یا حتی بازی‌ها. آن‌ها از انعطاف بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌توانند خلاقیت‌های زیادی را در خود پیاده کند.

4. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک استراتژی بازاریابی است که در آن شرکت‌ها وابسته از ترافیک وب سایت خود، برای تبلیغ محصول استفاده می‌کنند.

5. بازاریابی ایمیل

همانطور که می‌دانید، ایمیل مارکتینگ استراتژی بازاریابی است که مبتنی بر استفاده از بانک اطلاعاتی یک شرکت برای ارسال ارتباطات است. علی رغم این که یک استراتژی بسیار استثمار شده است.

بازاریابی آنلاین را بیشتر بشناسید

مزایای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به دلایلی، فرصت بسیار خوبی برای رشد، موقعیت یابی و فروش یا دستیابی مشتری است، یک استراتژی اساسی است برای برندها. مشتریان بالقوه یا اکثریت قریب به اتفاق دائما از طریق رایانه و در سال‌های اخیر نیز از طریق تلفن‌های همراه یا تبلت‌های خود به اینترنت متصل می‌شوند.

این زمینه طیف گستررده‌ای از مزیت‌های بازاریابی دیجیتال را ایجاد کرده است از جمله این موارد:

1. هزینه‌های مقرون به صرفه. بازاریابی آنلاین از نظر بودجه مقرون به صرفه است، به خصوص هنگامی که با کانال‌های سنتی بازاریابی مانند تلویزیون، رادیو و یا مطبوعات مقایسه شود.

2. توانایی بیشتر در کنترل، بهینه سازی و تصحیح کمپین‌ها به دلیل جمع آوری و امکان مشاوره در زمان واقعی نتایج به دست آمده. علاوه بر این، روش‌های دقیقی که از طریق آن‌ها می‌توان نتایج بهتری دریافت کرد.

3. انعطاف پذیری و پویایی عالی، بسته به نتایج به دست آمده.

4. این بخش بندی بسیار خاص، شخصی و دقیق را امکان پذیر می‌کند. در یک کمپین بازاریابی آنلاین، این شرکت با در نظر گرفتن داده‌های جامعه شناختی و روانی کاربران و همچنین با توجه به رفتارهای آن‌ها در اینترنت می‌تواند فعالیت‌های خود را تقسیم کند.

5. اجازه می‌دهد تا یک اندازه گیری دقیق از کمپین انجام شود. نتایج به دست آمده، مزایا، بازده سرمایه گذاری و….

پس از این مقدمه امیدواریم که این مسئله روشن شده باشد و این سوال برای شما رفع شده باشد که، انجام بازاریابی آنلاین چیست؟

شما به راحتی می‌توانید این مسئله را درک کنید که امروزه دیگر کسی فرصت نگاه کردن به تلویزیون و بنرهای تبلیغاتی را ندارد. مخاطبان به محض آنکه به چیزی احتیاج داشته باشند، آن را در جستجوی گوگل سرچ می‌کنند. به همین دلیل هم اگر نتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند رقییبان شما را که پیش‌تر به این فکر بودند و فعالیت خود را در بازاریابی آنلاین شروع کردند، پیدا کرده و از آن‌ها خدمات خود را طلب می‌کنند.

بازاریابی آنلاین را بیشتر بشناسید

محصول تبدیل به مشتری می‌شود

استراتژی‌های بازاریابی دیگر نباید روی محصول بلکه روی مشتری متمرکز شود. به همین دلیل اولین کاری که در استراتژی بازاریابی ورودی انجام می‌دهیم، تعریف شخصیت خریدار است.

قیمت می‌شود هزینه

هزینه فراتر از قیمت است. هزینه شامل: هزینه حمل و نقل یا مدت زمان رسیدن محموله می‌باشد. نقطه نظرات از این مسئله دفاع می‌کند که مشتری باید حداکثر امکانات را برای دستیابی به کسب و کار خود داشته باشد.

با توجه به دیدگاه اصلی بازاریابی، ما مجبور شدیم محصول را توزیع کنیم تا مشتری بتواند آن‌ها را پیدا کند. اما باید با سریع‌ترین زمان محصول را در اختیار مشتری قرار دهیم آن هم از طریق شیوه‌ای که او مد نظر دارد و هم در زمانی که او می‌خواهد.

برای داشتن یک کسب و کار موفق در اینترنت و ایجاد اعتماد دو طرفه بهتر است درست و دقیق به حرف‌های مشتریان گوش دهید تا بتوانید مشتریان خود را برای همیشه نگهدارید و در بازه‌ی زمانی به دلیل نا آگاهی و اشتباهاتی سهوی آن‌ها را از دست ندهید.

فراموش نکنید که امروزه به دلیل سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی‌ها دیگر نمی‌توانیم به روش سنتی عمل کنیم چرا که با آن روش‌ها امروزه حداقل یک بازدهی را می‌توانیم دریافت کنیم. به روز بودن اطلاعات ما درباره‌ی تکنولوژی‌هایی که مدام در حال تغییر هستند می‌تواند به ما در زمینه تبلیغات کمک شایانی داشته باشد در غیر این صورت و اصرار بر روی تبلیغات سنتی می‌تواند یک شرکت بزرگ و یا یک خرده فروش را به نابودی کامل بکشاند. در دنیای امروز تبلیغات حرف اول را می‌زند، هرچند همانطور که گفته شد شیوه‌ی این تبلیغ‌ها نیز امروزه بسیار موثر و مهم است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.