3 استراتژی اتوماسیون بازاریابی

استراتژی اتوماسیون بازاریابی

یکی از جدیدترین بخش‌های بازاریابی اینترنتی، اتوماسیون است. این روش با کمترین هزینه به افزایش درآمد شما کمک می‌کند. در واقع می‌توان گفت که استراتژی اتوماسیون بازاریابی مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که به شما در راه‌اندازی یک فرایند بازاریابی کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که بخش زیادی از آن را اجرا کنید.
با استفاده از این سه روش محبوب در اتوماسیون بازاریابی که شرکت‌ها به صورت آنلاین از آن استفاده می‌کنند، یاد می‌گیرید که چگونه باید با به کارگیری این روش سودآوری بازاریابی اینترنتی تجارت خود را افزایش دهید.

3 استراتژی اتوماسیون بازاریابی

3 استراتژی اتوماسیون بازاریابی عبارتند از:

  1. شناخت و بررسی قیف فروش
  2. تقسیم‌بندی لیست ایمیل
  3. بازاریابی قطره‌ای

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شناخت و بررسی قیف فروش

شناسایی خصوصیات مشترک میان مشتریان و چیزهایی که برای آن‌ها جذاب است، در بازاریابی اینترنتی اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر استراتژی شما استفاده از بازاریابی و تولید محتوا می‌باشد، بسیار مهم است مطالبی را در اختیار آن‌ها قرار دهید که برای ایشان مفید و کاربردی است. این باعث می‌شود که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و در نتیجه قادر خواهید بود در آینده درآمد بالاتری کسب کنید، به این دلیل که بسیاری از خوانندگان و کاربران، به مشتریان شما تبدیل شده‌اند.

برای این کار بهتر است که این نکات را به یاد داشته باشید.

داده‌های تحلیلی

گوگل آنالیتیکس می‌تواند اولین منبع اطلاعاتی شما برای شناسایی و تحقیق درباره مشتریان بالقوه باشد. این اطلاعات به شکل خودکار جمع‌آوری می‌شوند و از این رو می‌توانید تنها با بررسی تحلیل آن‌ها، تصمیم بهتری برای ادامه استراتژی بازاریابی آنلاین خود بگیرید.

این اطلاعات به شما می‌گوید که موقعیت شما در بازار کجاست و یا اینکه میانگین سنی مخاطبانتان در چه بازه‌ای است؟ پس از آن می‌توانید تولید مواردی را که مخاطبان نسبت به آن‌ها واکنش بهتری نشان داده‌اند را افزایش دهید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد از محتوای شخصی‌سازی شده استفاده نمایید.

بازاریابی اتوماسیون

اعتباربخشی در تبدیل مشتریان بالقوه

منظور از اعتباربخشی، اختصاص مقادیر عددی به اقدامات خاصی است که در سایت انجام می‌دهید. برای این کار می‌توانید امتیازهای مشخصی در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر کسی عضو مشترکین شد، امتیاز 20 در نظر بگیرید و یا زمانی که حداقل پنج دقیقه در سایت شما سپری کرد، به او امتیاز 10 بدهید. این کار باعث می‌شود که در نهایت با آزمون و خطا، تعداد ایده آل افراد را برای تبدیل کردن آن‌ها به مشتری واقعی در نظر بگیرید.

2. تقسیم‌بندی لیست ایمیل

یکی دیگر از بخش‌های مهم در استراتژی اتوماسیون بازاریابی ایمیل است. به طور خلاصه زمانی که کاربران وارد سایت شما شده و تمایل به وارد کردن آدرس ایمیل خود هستند، بهتر است که آن‌ها در لیست بازاریابی ایمیل شما قرار گیرند تا پیام‌های خاص و شخصی‌سازی شده برای ایشان بفرستید.

پس از تهیه لیست ایمیل، لازم است که آن‌ها را دسته‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود که کمپین ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برای مشتریان به خوبی تنظیم شود. با تقسیم‌بندی لیست کسانی که برای خبرنامه‌های سایت شما ثبت نام می‌کنند، می‌توانند ایمیل‌های متفاوتی نسبت به کسانی که برای معرفی محصولات و خدمات شما ثبت نام کرده‌اند، دریافت کنند.
ایجاد این لیست‌ها بسیار اهمیت دارد، زیرا تمام کاربران تنها با یک هدف به سایت شما نمی‌آیند. زمانی که استراتژی بازاریابی ایمیل را هدفمند برنامه‌ریزی کنید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

3. بازاریابی قطره‌ای

بازاریابی ایمیل قطره‌ای، پیام‌های آماده و از پیش تهیه شده را به گیرندگان واجد شرایط در زمان مناسب ارسال می‌کند. به عنوان مثال زمانی که در سایت ثبت نام می‌کنید، یک ایمیل به منظور خوشامدگویی یا تشکر برای شما ارسال خواهد شد. هفته بعد یک پیام پیگیری با اطلاعات بیشتر و پس از آن یک پیام به منظور تشویق مخاطبان به منظور برقراری ارتباط و یا بازدید از سایت فرستاده می‌شود.

این استراتژی اتوماسیون بسیار مناسب است، زیرا با یک تیر دو نشان می‌زنید. علاوه بر اینکه از بازاریابی ایمیل به صورت شخصی‌سازی شده و متناسب با خواسته‌های هر کاربر استفاده می‌کنید، آن‌ها را به مشتریان واقعی خود تبدیل می‌نمایید. به منظور تنظیم دقیق‌تر کمپین بازاریابی قطره‌ای، بهتر است این نکات را رعایت نمایید.

بازاریابی اتوماسیون

ایجاد محتوا

مانند سایر بخش‌های بازاریابی آنلاین، اولین قدم برای ارسال ایمیل، تولید محتواست. از آنجایی که سایت شما از چند صفحه تشکیل شده است، برای هر کدام از صفحات و به منظور جذب مخاطبان، نیاز به محتوای سازماندهی شده خواهید داشت. محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک است.

به عنوان مثال وبلاگ نویسی یا خبرنامه یکی از روش‌هایی است که موجب جذب خوانندگان خواهد شد. بسیاری از مشاغل نیز یک صفحه را به فروش محصولات و یا خدمات خود به صورت آنلاین اختصاص می‌دهند. همه این موارد مهم هستند، به این دلیل که اقتدار برندتان را در صنعتی که به آن مشغول هستید تقویت کرده و باعث افزایش نرخ تبدیل خواهند شد.

فراخوان به عمل

دکمه‌ها و عبارات فراخوان به عمل (CTA)، مخاطبان را ترغیب می‌کند تا واکنش نشان دهند، حتی اگر این واکنش کلیک کردن بر روی یک لینک باشد. از آنجایی که این کار باعث می‌شود تا کاربر اقدامی در سایت شما انجام دهد، لازم است که از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

راه‌اندازی کمپین ایمیل

پس از تنظیم و طراحی سایت لازم است که آن‌ها را به سیستم ارائه دهنده ایمیل خود متصل کنید. با این کار می‌توانید لیست ایمیل خود را دقیق‌تر تنظیم کنید و در عین حال از انتظارات و خواسته‌های مخاطبان خود مطلع شوید. به عبارت بهتر اگر افرادی در بخش خبرنامه وبلاگ ثبت نام کرده‌اند، ایمیل‌هایی در این زمینه و یا اگر کسانی بوده‌اند که از بخش فروشگاه شما اقدام کرده‌اند، پیام‌های معرفی محصولات و خدمات خود را برای آن‌ها ایمیل کنید.

پالایش کمپین ایمیل

با توجه به ارسال ایمیل و رفتاری که مخاطبان نسبت به آن نشان می‌دهند، می‌توانید متوجه شوید که کدام پیام‌ها بازخورد بهتری دارند و یا اینکه در چه زمان و موقعیتی می‌توانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

بدون شک این کار باعث تقویت موقعیت کسب و کار شما در صنعتی که مشغول هستید، خواهد شد و نتیجه آن افزایش درآمد و مشتریان بیشتر خواهد بود. اگر به تنهایی نمی‌توانید اتوماسیون بازاریابی خود را مدیریت کنید، بهتر است از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ فعال در این حوزه کمک بگیرید تا با دانش و تجربه‌ای که در این بخش در اختیار دارند، به شما در رسیدن به اهدافی که در نظر دارید، کمک کنند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.