در بازاریابی آنلاین هزینه تراشی نکنید!

بازاریابی آنلاین هزینه

بیشتر مخاطبینی که از سایت‌ها دیدن می‌کنند در ابتدا امکان این که تمایل به خرید نداشته باشند بسیار زیاد است. بنابراین به کار بردن فاکتور‌های تبلیغاتی تاثیری برای به دست آوردن مشتری و مخاطب نخواهد داشت. در بازاریابی اینترنتی باید ابتدا از فاکتور معرفی بهره‌مند شد و بعد از آن که مخاطب از این مرحله عبور کرد پیشنهاد‌های خرید را مطرح کرد.
گاهی اوقات زمانی که هنوز سایت مورد بررسی قرار داده نشده است و محصولات آن مشخص نیستند گزینه‌هایی برای خرید ظاهر می‌شوند که این گزینه‌ها جالب توجه نخواهند بود. غالبا گزینه‌هایی که در ابتدا برای خرید ایجاد می‌شود مورد استقبال مخاطبین قرار نمی‌گیرد و برعکس منجر به از دست دادن مخاطب خواهد شد.

ایجاد کادر‌های متفاوت برای فروش

بنابراین به کار بردن کادر‌های فروش یکی از ملزوماتی است که برای هر سایتی باید وجود داشته باشد و در بازاریابی آنلاین به کار برده می‌شود.
در هر صورت تغییری که برای بهینه شده کادر‌های فروش باید انجام داد حذف برخی از لغات است که در ابتدا برای مخاطب نمی‌تواند خوشایند باشد.

لغاتی که می‌توان در کادر‌های فروش آن‌ها را تغییر داد شامل:

  • خرید
  • قیمت
  • فروش

بنابراین در زمانی که مشتری به خرید محصول ترغیب شد باید این مطلب را مورد ارزیابی قرار داد که در آن هنگام نیز نباید گزینه‌هایی برای فروش و یا ارائه محصول ایجاد شود تا موقعی که خود مخاطب نسبت به آن اقدام کند.
این روش یکی از بهترین و موثر‌ترین شیوه‌ها برای به دست آوردن مشتری و از دست ندادن آن در مرحله ورود خواهد بود.

تصاویر جذاب

فاکتور دیگری که برای به دست آوردن مشتری بسیار ارزشمند است تصاویر مناسب و ارزشمندی است که به کار برده می‌شود این تصاویر می‌تواند در فروش محصول اهمیت زیادی داشته باشد.
البته تصاویری که از وضوح و کیفیت بالا‌تری برخوردار هستند برای ایجاد یک شکل واقعی‌تری برای محصول مناسب هستند. بنابراین به کار بردن عکس‌های بی کیفیت باعث بی اعتمادی به محصول خواهد شد و در فرایند فروش بسیار تاثیر می‌گذارد. مکانی که برای قرار دادن تصویر به کار برده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیوه بازاریابی آنلاینتصویر باید در جایی از سایت قرار داده شود که مخاطب به راحتی بتواند آن را مشاهده کند و میزان دسترسی مشتری به آن بسیار آسان و راحت باشد. دیده شدن تصویر فاکتور مهمی است که در قرارگیری آن در مکان مورد نظر بسیار مشهود است. اگر عکس در مکان خوبی قرار نگیرد نمی‌تواند تاثیر متقابلی را بر روی مشتری داشته باشد و نه تنها فضای سایت را اشغال کرده است بلکه به شکل بیهوده‌ای نیز در سایت قرار داده شده است. جذاب و با کیفیت بودن عکس با مکان نامناسب از بین خواهد رفت و باید نسبت به جایگیری عکس دقت بیشتری را به خرج داد.

به کار بردن عبارات خاص

یکی از فعالیت‌هایی که کاربران در طول روز برای مشاهده سایت‌های مورد نیاز خود انجام می‌دهند مروری گذرا بر روی مطالب نوشته شده است.
کاربر مطالب نوشته شده بر روی سایت کلمه به کلمه نمی‌خواند و آن را مشاهده نخواهد کرد و تنها بخشی و یا پاره از کلمات را به صورت چشمی می‌خواند.
برای این که بتوان مخاطب را به خواندن مطالب وادار کرد و جذابیت خاصی را برای محتوا‌های ایجاد شده به دست آورد باید مواردی را در متن ایجاد شده پیاده‌سازی کرد.

بولد کردن قسمتی از متن

یکی از کار‌هایی که برای متن مورد نظر می‌توان انجام داد بولد کردن آن خواهد بود. بولد کردن متن می‌تواند برای مخاطب جلب توجه بسیار زیادی داشته باشد. برای قسمت‌های مهم متن از فاکتور‌های دیگری که برای ویرایش متن از آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان بهره برد همچون ایتالیک کردن آن‌ها یا‌ هایلات کردن متن با درصد کم، برای متن‌هایی که شامل مزیت‌های مهم و همچنین عبارات پیشنهادی خواهد بود.

تغییر در ایجاد پاراگراف

یکی از کار‌های دیگری که برای جذاب‌تر شدن متن می‌توان انجام داد کوتاهی و بلندی پاراگراف‌هایی است که در ساختار آن ایجاد می‌شود.
بلندی و کوتاهی پاراگراف خود جذابیت خاصی را به متن می‌دهد و هم این که دقت و توجه زیادی را برای مخاطب ایجاد خواهد کرد. اگر در متن نکته‌های مهمی بیان شده باشد باید با مشخص کردن آن نکته‌ها در متن میزان دیده شدن آن‌ها را بیشتر کرد تا نگاه مخاطب بر روی آن‌ها سوق داده شود و شکل بهتری را به خود بگیرد.

به کار بردن بالت‌ها

یکی از ابزار‌های نوشتاری که برای ایجاد اهمیت در گزینه‌ها و کلمات به کار برده شده بسیار مهم است به کار بردن بالت خواهد بود.
بالت یک گزینه ویرایشی بسیار استاندارد است که دارای شکل‌های متفاوتی است با توجه به این نکته می‌توان از هر کدام از بالت‌های موجود برای متن مورد نظر که شامل گزیده‌هایی مهم و درخور است؛ بهره‌مند شد.

بازاریابی

پیگیری مشتریان

فاکتور ارزشمند دیگری که برای به دست آوردن مشتری و همین طور ثابت نگه داشتن آن بسیار مناسب و مفید است پیگیری مشتریان است.
چه کاربر خریدی را انجام داده باشد و یا حتی انجام نداده باشد باید نسبت به آن پیگیر بود و نسبت به انجام ندادن خرید از فاکتور‌های دیگری برای ترغیب آن بهره‌مند شد و به راحتی آن را از دست نداد.
پیگیری کاربران با کمک ایمیل‌های گرفته شده از آن‌ها امکان خواهد داشت. ایمیل‌هایی که از آن‌ها گرفته می‌شود در میزان ارتباط بسیار تاثیر خواهد داشت در نتیجه ابتدا باید گزینه‌هایی را برای دریافت ایمیل ایجاد کرد و یکسری از اطلاعاتی که بتوان به کاربر دسترسی داشت را از آن‌ها دریافت نمود.
در این صورت میزان پیگیری به شدت افزایش می‌یابد و از فاکتور‌های ترغیب کننده برای ایمیل مشتری می‌توان بهره برد. غالبا فاکتور‌هایی که برای ترغیب به کار برده می‌شود در اصل میزان تخفیف‌ها و نمایشگاه‌های سالانه با درصد‌های بالایی از تخفیف برای محصولات خواهد بود که مورد استقبال بسیار زیادی از کاربران قرار می‌گیرد. تخفیف‌های فصلی یکی از گزینه‌های دیگری است که برای مشتریان ارزشمند است و در پایان هر فصل بیشترین میزان جستجو‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. هر چند که فرایند جستجو برای کاربران به شدت لذت بخش است مخصوصا در زمانی که به مقصود خود دست می‌یابند و راه حلی برای مشکل خود به دست می‌آورند که چه بسا مایه خرسندی آن‌ها خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.