رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

affiliate-marketing یا افلیت مارکتینگ

رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ را در این گفتار بیان می‌کنیم. با توجه به اینکه امروزه بیشتر کسب‌وکارها دیجیتالی شده است و افراد خیلی بیشتر از قبل زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنند. به همین دلیل نیاز است که با اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ آشنا شوند تا بتوانید در این عرصه رشد روزافزونی داشته باشید و به کسب‌وکار خود رونق بیشتری بدهید.

12 اصطلاح تخصصی دیجیتال مارکتینگ شامل:

  1. ANCHOR TEXT یا انکر تکست
  2. ABOVE THE FOLD
  3. ALTERNATIVE TEXT-ALT
  4. AFFILIATE MARKETING یا افلیت مارکتینگ
  5. BACKLIKINKPROFILE
  6. BING SEO
  7. BANNER ADS
  8. BIG DATA
  9. BOUNCE RATE یا بانس ریت
  10. BRAND JOURNALISM
  11. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) MARKETING
  12. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) MARKETING

1. ANCHOR TEXT یا انکر تکست

یکی از رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ تحت عنوان ANCHOR TEXT یا انکر تکست است. در واقع به کلماتی که قابلیت کلیک در سایت را داشته باشد نامیده می‌شود به این صورت است که یک صفحه را به صفحه دیگر متصل می‌کند.

 anchor-tex یا انکر تکست

هایپرلینک‌ها هم به این طریق داخل متن نوشته قرار می‌گیرند. در بیشتر موارد مرتبط‌ترین کلمات در صفحه برای این منظور انتخاب می‌شوند. تمامی لینک‌های داخلی و خارجی می‌بایستی به انکر تکست ضمیمه شوند. در واقع یکی از شناخته‌شده‌ترین اصطلاحات در دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود.

2. رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، ABOVE THE FOLD

هنگامی که محتوای وب دقیقاً در “نیمه بالایی صفحه” باشد. به این معنا است که جایگاه آن به اندازه کافی بالا است که کاربر بدون اینکه نیازی به اسکرول کردن داشته باشد می‌تواند را به راحتی مشاهده کند. برای رسیدن به اهداف بازاریابی نیاز است بر روی نوشته‌های مهم تبلیغ شود تا کاربر آن‌ها را مشاهده کند. به همین دلیل خوب است در نیمه بالایی صفحه قرار بگیرد این دست از اطلاعات ارزشمند و مهم احتمال اینکه باعث ترغیب و تشویق کاربر به اسکرول کردن یا خواندن کامل متن شود.

3. ALTERNATIVE TEXT-ALT

ALT یکی از رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. این اصطلاح یکی از ویژگی‌های HTML است که در کل اجزای وب را برای موتورهای جستجو و اسکرین ریدرها شرح می‌دهد.

4. AFFILIATE MARKETING یا افلیت مارکتینگ

AFFILIATE MARKETING (افلیت مارکتینگ یا بازاریابی از طریق همکاری در فروش) از رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است که خیلی پرکاربرد است. از طریق اقدامات سایت‌هایی که می‌توان برای دیگر کسب‌وکارهای تبلیغ کرد. سپس آن کسب‌وکار را به دلیل بازدیدکنندگان یا مشتریانش که با این روش تبلیغاتی به‌دست‌آمده‌اند، به آن وبسایت سودی تعلق خواهد گرفت.

این نوع بازاریابی کاملا با شبکه‌های اجتماعی متفاوت است به این خاطر که سایت‌ها تنها برای نمایش تبلیغات یک همکار تجاری، هزینه دریافت می‌نمایند. افلیت به شخصی گفته می‌شود که محتوای تبلیغاتی تولید می‌کند و سپس در سایت خود منتشر می‌کند. صرفاً زمانی هزینه دریافت می‌کند که محتوای تبلیغاتی در سایت خود منتشر کند و به واسطه آن منجر به فروش برای کسب‌وکار دیگر شود. مخاطبی که با استفاده از تبلیغات یک سایت به سایت دیگر می‌رود، با خودش یک کوکی خواهد داشت تا اگر کارنورژنی انجام داد، به راحتی قابل رهگیری باشد.

5. BACKLIKINKPROFILE

یکی از معروف‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ تحت عنوان BACKLINK PROFILE یا الگوریتم پنگوئن گوگل است که وظیفه ارزیابی و رتبه‌بندی بک لینک پروفایل وبسایت‌ها را بر عهده دارد بر همین اساس است که وبسایت‌ها را تشویق یا تنبیه می‌کند. ممکن است خیلی از کارفرمایان کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها از این موضوع بی‌اطلاع باشند و ندانند که پروفایل هایشان چه چیزهایی است و چطور می‌توانند آن را ادیت کنند.

 build back link یا بک لینک

به صورت کلی یک لینک پروفایل از 3 مشخصه اصلی تشکیل شده است که شامل:

  • نحوه ایجاد لینک‌ها

زمانی که الگوریتم پنگوئن در بررسی‌هایش از یک مرحله فراتر می‌رود و کیفیت و درستی لینک‌ها را چک می‌کند. برای اینکه بهتر متوجه شوید مثالی در این باره می زنم. زمانی که وبسایتی در مدت 1 ساعت هزاران لینک به دست آورد، پنگوئن با یک رویکرد دقیق و متمرکز به منابع این آرا خواهد کرد و تلاش می‌کند تا بفهمد که آیا این لینک‌ها خریداری شده‌اند یا اینکه دستکاری شده‌اند تا از این طریق در Pagerank دست برده شود.

  • انکر تکست‌های استفاده شده

گوگل از تولید کنندگان محتوا می‌خواهد تا از لینک‌ها استفاده کنند تا اینکه مخاطبان به محتوای کامل و جامعی دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین انکر تکست بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه که کلیدواژه یک وبسایتی به یک وبسایت اسپم یا به یک آگهی لینک شده باشد، آن صفحه به ارزش وبسایت چیزی اضافه نمی‌کند بلکه ارزش آن را نیز کاهش می‌دهد. گوگل قصد دارد که لینک‌ها را به نحوی در داخل محتوا بگنجاند تا اطلاعات کاملی در دسترس مخاطبین قرار گیرد.

  • لینک‌هایی که به یک وبسایت مرتبط هستند.

گوگل لینک‌هایی را که از لیست‌ها، محتواهای خبری، شبکه‌های اجتماعی، متون مطبوعاتی و غیره که به یک وبسایت مشخص مرتبط هستند را تجزیه و تحلیل می‌کند تا حجم اطلاعات معتبر را در یک دامنه مشخص کند.

6. رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، BING SEO

عالی‌ترین روش برای کسب‌وکارها بالا رفتن جایگاه خود در صفحه نتایج جستجوگر بینگ، به کار میبرند، نامیده می‌شوند.

bing seo

7. BANNER ADS

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ تبلیغات بنری، یا تصویری ست که در دنیای تبلیغات اینترنتی بسیار پرطرفدار است. هدف اصلی ا ز تبلیغات بنری، شناسایی یک برند یا هدایت مخاطبان از یک وب سایت میزبان به وبسایت تبلیغ دهنده است.

8. رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، BIG DATA یا بیگ دیتا

BIG DATA (بیگ دیتا یا کلان داده) این اصطلاح نشان‌دهنده حجم روزافزون اطلاعات در وبسایت است که در بیشتر مدیران کسب‌وکار برای افزایش تعداد مخاطبان از آن‌ها استفاده می‌شود. افزایش بیگ دیتا در اصل در استفاده مداوم کاربران از اینترنت است. از شبکه‌های اجتماعی توییتر و ایمیل گرفته تا سرچ کردن برای محصولات و خدمات مختلف که هر چقدر برندها بیشتر از این داده‌ها در بازاریابی استفاده کنند به سود بیشتری دست خواهند یافت.

9. BOUNCE RATE یا بانس ریت

یکی دیگر از رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ BOUNCE RATE (بانس ریت) است که معمولا جایگزین کلمه نرخ پرش می‌شود. یک فاکتور بسیار مهم و اساسی که نشان‌دهنده درصد اشخاصی است که وبسایت شما را صرفاً بعد از دیدن تنها یک صفحه ترک می‌کنند.

 bounce rate یا بانس ریت

در حقیقت این فاکتور نمایانگر میزان ارتباط محتوا با کاربر شما است. هر چقدر بانس ریت کمتر باشد میزان علاقه کاربر به محتوا نیز افزایش پیدا خواهد کرد و برعکس.

10. رایج‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، BRAND JOURNALISM

بسیاری از شرکت‌ها ارتباط چندان مطلوبی با روزنامه نگاران ندارند. آن‌ها کاملا می‌دانند که برای کسب اعتبار و مطرح شدن روزنامه نگاران احتیاج دارند؛ لذا جلب توجه روزنامه نگاران تقریباً کاری خسته‌کننده و کسالت‌آور است که نیاز به زمان بیشتری دارد. در نتیجه اغلب کسب‌وکارها از طریق برند ژورنالیسم، خودتان انجام دهید.

11. BUSINESS-TO-CONSUMER (B2C) MARKETING

این اصطلاح دیجیتال مارکتینگ است که به معنای بازاریابی برای فروش کالا یا خدمات به مشتریان است. تفاوت‌های مهم و کلیدی بین بازاریابی B2C و B2B وجود دارد.

 brand journaiism

به عنوان مثال بازاریابی B2C بیشترین وابستگی را به کمپین‌های تبلیغاتی برای برقراری یک رابطه احساسی با مشتریان دارد و تمرکز تنها همانند آن چیزی است که در B2B حائز اهمیت است، بر نمایش ارزش محصول نیست.

12. BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) MARKETING

یکی از کلیدی‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ است. معنا و مفهوم آن بازاریابی فروش محصولات یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر و نه به مشتریان معمولی، است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.