روش‌های برتر برای شروع یک بازاریابی دیجیتال چیست؟ 

روش‌های برتر برای شروع یک بازاریابی دیجیتال چیست؟ 

بازاریابی دیجیتال یک حرفه بی‌نظیر بعد از فارغ التحصیل شدن است. در دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید ارتباطات کتبی و شفاهی، تحقیق مستقل، مدیریت زمان و همچنین مهارت‌های کار تیمی و سایر مهارت‌های مهم را به خوبی فرا بگیرید. کارفرمایان هنگام استخدام برای پیشبرد اهداف خود به این تخصص‌ها و مهارت‌ها نیاز دارند. اگر شما هم تمایل دارید که در حرفه بازاریابی دیجیتالی مشغول فعالیت شوید.

مهم‌ترین نکاتی که به شما در شروع بازاریابی دیجیتال

از طریق منابع اطلاعاتی آنلاین می‌توانید علم خود را افزایش دهید. نخستین نقطه تماس شما باید شروع یادگیری اولیه باشد. در ابتدای امر باید درک دقیقی از بازاریابی دیجیتال و اجزای مختلف آن داشته باشید.

با اختصاص به زمان یادگیری علاوه بر اینکه نسبت به دانش و مهارت‌های بازاریابی دیجیتال و اجزای مختلف آن اطمینان کسب کردید باید بتوانید با اثبات به اینکه مشتاق یادگیری هستید کارفرمای‌تان را تحت تاثیر قرار دهید.

وجود اطلاعات و منابع متعدد و زیادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ، از قبیل دوره‌های آنلاین و گواهینامه‌هایی رایگان وجود دارد جای هیچ گونه بهانه‌ای برای افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند وجود ندارد پیش از شروع درخواست برای موقعیت‌های شغلی، درک لازم را نداشته باشند.

بازاریایی دیجیتال

با توجه به ماهیت بازاریابی دیجیتال، منابع بسیاری به صورت آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند که می‌توانید نحوه استفاده از نرم افزارها و ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ را استارت بزنید.

بهترین منابع و دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین

برخی از دوره‌های آموزشی و منابع اطلاعاتی آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند که می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه به برخی از دوره‌های آموزش آنلاین رایگان در بازاریابی دیجیتال اشاره می‌کنم با گذراندن این دوره‌ها می‌توانید گواهی پایان کار را برای اضافه کردن به linkedin و cv خود دریافت نماید. از جمله:

  • آکادمی گوگل آنالیتیکس
  • اصول بازاریابی دیجیتال گوگل
  • گواهینامه دیجیتال مارکتینگ
  • گواهی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Hubspot
  • گواهینامه تبلیغات گوگل
  • گواهینامه بازاریابی ایمیلی

در ادامه به برخی از منابع اطلاعاتی آنلاین که می‌توانید در اوقات فراغت خود مطالعه کنید می‌پردازیم:

روش‌های برتر برای شروع یک بازاریابی دیجیتال چیست؟ 

  1. راهنمای مبتدی Moz برای سئو
  2. Yoast
  3. AHrefs
  4. Semrush
  5. زمین موتور جستجو
  6. مجله موتور جستجو
  7. میز گرد SE
  8. یادگیری SEO. io

خوب است از پادکست‌های زیر نیز استفاده کنید تا بتوانید در Spotify آن‌ها را بشنوید:

  • ساعت بازاریابی
  • هم راستا
  • ترافیک دائمی
  • همراه بازاریابی
  • دم صبح
  • مغز پنهان
  • تجارت باهوش
  • نامرئی
  • همه از بازاریابان متنفرند

سپس می‌توانید با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ارتباط بگیرید و تلاش کنید تا تجربه کاری مرتبط به دست آورید. کامل کردن یک تجربه کاری قبل یا بلافاصله بعد از ترک دانشگاه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از سایر فارغ التحصیلان متمایزتر عمل کنید. تجربه کاری برای شما این بستر را فراهم می‌کند تا احساس کنید کار در دیجیتال مارکتینگ چگونه است به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بگیرید که آیا این انتخاب شغلی مناسب برای شما است یا خیر.

بازاریابی دیجیتال

بهترین راه برای پیدا کردن تجربه کاری این است که شما فعال باشید و تا جایی که می‌توانید با آژانس‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. مشتریان خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و طراحی وب سایت‌ها جستجو کنید سپس برای آن‌ها ایمیل بزنید.

زمانی که با یک کارفرما تماس می‌گیرید تا درباره فرصت‌های بالقوه تجربه کاری مطلع شوید اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را در ایمیل خود لحاظ کنید:

  1. آن چیزی که از یک تجربه کاری امیدوارید به دست آورید.
  2. علاقه‌مند هستید که بعد از اتمام مدرک، حرفه‌ای را در صنعت بازاریابی دیجیتال شروع کنید.
  3. چگونه موفق شده‌اید تا عاملیت آن‌ها را کشف کنید بخصوص چه چیزی شما را به سمت آن‌ها هدایت می‌کند.
  4. رزومه خود را برای نقش‌های بازاریابی دیجیتال طراحی کنید.
  5. مهارت‌ها و آنچه می‌توانید در محل کار آن‌ها را به دست آورید.

همواره دریافتیم که استفاده از نقش بازاریابی دیجیتال همزمان با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه امکان‌پذیر نیست با استفاده از منابع رایگانی که به صورت آنلاین برای گسترش دانش بازاریابی دیجیتال خود در دسترس هستید، فعال باشید. با استفاده از آژانس‌هایی که فرصت‌های تجربه کاری را ارائه می‌کنند می‌توانید تماس بگیرید و رزومه خود را بروزرسانی کنید تا به صورت خاص برای نقش‌های بازاریابی دیجیتال طراحی شود.

از یاد نبرید که مهارت‌های قابل انتقالی که در طی دوران تحصیل خود در دانشگاه ایجاد کرده اید، بگنجانید و شرح دهید که چرا آن‌ها شما را به کاندیدای خوبی تبدیل کرده‌اند همراه با ارتباط شما برای یادگیری و سعی شما برای موفقیت در صنعت بازاریابی دیجیتال در حال رشد و پیشرفت خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.