بهترین روش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

در این عصر تکنولوژی و با سرعتی که در حال پیشرفت است، احتمال کمی وجود دارد که روش‌های سنتی مانند گذشته موفق عمل کنند. دلیل آن هم این است که 81% از خریداران قبل از مراجعه حضوری خرید خود را انجام می‌دهند. به همین دلیل لازم است که برای موفقیت همگام با این موج عمل کنید.
با این وجود ممکن است درک این مسئله که از کجا باید شروع کنید، دشوار باشد. بسیاری از خرده فروشان و صاحبان مشاغل تجاری کوچک هنگام تلاش برای بازاریابی گیج و سردرگم می‌شوند. از این رو اگر در این دسته قرار دارید، بهتر است بدانید که این یک مشکل گسترده است. از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گرفته تا ایمیل و راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک، اصطلاح دیجیتال مارکتینگ در برگیرنده بسیاری از این موارد است. با این حال اگر تیم مجربی در این زمینه به شما کمک کنند، دشواری‌ها و چالش‌های کمتری خواهید داشت.
از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا خبرنامه‌های الکترونیکی تا وبلاگ نویسی، روش‌های بسیاری برای اجرای بازاریابی اینترنتی وجود دارد که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای مشاغل کوچک بسیار عالی خواهد بود، به این دلیل که به راحتی می‌توانید یک کمپین بازاریابی را انجام دهید. برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیازی به سرمایه و یا مواردی از این دست نخواهید داشت. تنها به کمک یک استراتژی مستحکم می‌توانید برنامه‌های خود را به اجرا درآورید.

سیستم عامل‌های متفاوتی که در این زمینه وجود دارند، یکی از ابزارهای مناسب در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آیند.

تیم تولید محتوا

فیس‌بوک

با در نظر گرفتن دو میلیارد نفری که هر روزه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، این پلتفرم می‌تواند فرصتی سودآور برای تجارت کوچک شما باشد، به شرط آنکه از روش‌های صحیح برای اجرای آن استفاده کنید.آمار نشان می‌دهد که 62% از مشاغل کوچک هنگام بازاریابی آنلاین به کمک فیس‌بوک با شکست مواجه می‌شوند.

از طرفی 50% از مشاغل گمان می‌کنند که استفاده از فیس‌بوک بازده خوبی از سرمایه‌گذاری برای آن‌ها به همراه ندارد.

بنابراین اگر می‌خواهید بازاریابی آنلاین شما به موفقیت بیشتری دست یابد، لازم است که از استراتژی‌های دقیق‌تری استفاده کنید.

برای درک این روش، اولین کاری که بهتر است انجام دهید این است که آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کنید. برای موفقیت لازم است بدانید که بازاریابی محتوا و بازاریابی آنلاین چگونه در کنار هم کار می‌کنند.

اجرای برنامه‌ها در رسانه‌های اجتماعی بسیار متفاوت از بازاریابی سنتی است. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک دسترسی به مخاطبان هدف و کسانی که به نوعی مشتری بالقوه شما به حساب می‌آیند، آسان‌تر است، در نتیجه تبدیل کردن آن‌ها به مشتری واقعی به کمک روش‌های درست نیز به سهولت انجام خواهد شد.

تعامل یکی از مزایای بزرگ است که در این روش به شما امکان می‌دهد تا با مشتریان خود در سراسر جهان در ارتباط باشید، این در حالی است که بازاریابی سنتی محدودیت‌های بیشتری دارد.

برای برقراری ارتباط بهتر تنها کافی است که مخاطبان هدف خود را کاملا درک کنید. برای شروع لازم است بدانید که جمعیتی که بیشترین استفاده از فیس‌بوک را دارند در محدوده سنی 18-29 سال قرار دارند. بنابراین اگر کسب و کار شما به هر نوعی به این رده سنی مربوط می‌شود، بازاریابی در فیس‌بوک یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.

سایر کارهایی که لازم است انجام دهید این است که خلاق باشید، استفاده از روش‌های گذشته و تقلید از دیگران کافی نیست. سازمان یافته عمل کنید و همواره در دسترس مخاطب باشید. کسب و کارهایی که تعامل دوستانه‌ای با مشتریان خود دارند، نتایج قابل توجهی را از این روش بازاریابی آنلاین به دست می‌آورند.

اینستاگرام

اگر اینستاگرام را به عنوان ابزاری برای بازاریابی آنلاین در نظر نگرفته‌اید، تنها کافی است هم اکنون سری به آن بزنید تا انواع حساب‌های کاربری که به کمک آن کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنند را مشاهده نمایید. تبلیغات در اینستاگرام در حال حاضر به کمک محیط دوستانه‌ای که برقرار کرده است، مکان مناسبی را برای تعامل برندها با مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد می‌کند.

استراتژی بازاریابی آنلاین

در سراسر جهان 800 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی وجود دارد که بیش از نیمی از آن‌ها حداقل یک بار در روز از اینستاگرام بازدید می‌کنند.

اولین کاری که برای ایجاد یک حساب تجاری در این شبکه لازم است انجام دهید این است که آن را به صفحه فیس‌بوک خود پیوند دهید. پس از آن اگر ارتباط ارزشمندی با مخاطبان خود داشته و نحوه عملکرد پست‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید به موفق دست یابید.

به عنوان مثال هشتگ جنبه مهمی در این شبکه اجتماعی دارد. به این دلیل که به افراد بیشتری کمک می‌کند تا صفحه کسب و کار شما را بیابند. هر چقدر که از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کار خود استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان شما را بیابند و به صفحات شما علاقه‌مند شوند.

اینستاگرام مرتب به قابلیت‌های خود می‌افزاید به عنوان مثال استوری‌ها و IGTV از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در مورد اینکه یک شغل چند وقت یک بار باید در اینستاگرام پست ارسال کند، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد، با این حال یک مسئله مهمی که لازم است آن را فراموش نکنید این است که مهم نیست چند وقت یک بار پست ارسال می‌کنید، لازم است به طور مداوم این کار را انجام دهید. ثبات در این روش کاربرد بسیاری دارد. فروش محصولات در اینستاگرام موفقیت‌آمیز بوده است.

اگر صدها و یا حتی هزاران نفر دنبال کننده داشته باشید، برای آنکه با محتوای شما آشنا شوند، ملزم هستید که مرتبا پست ارسال کنید. در هر صورت اینستاگرام می‌تواند به مرور در موفقیت کسب و کار شما نقش بسزایی داشته باشد.

توییتر

تعداد کاربران ماهانه در توییتر 300 میلیون نفر است. به همین دلیل است که آن را به یک مکان ایده آل برای راه‌اندازی فروشگاه مجازی تبدیل کرده است. یک کار مهم و بزرگ که توییتر می‌تواند برای تجارت شما انجام دهد، توسعه و گسترش برند شماست.
هر مارک صدایی دارد که بازاریابی آنلاین می‌تواند این صدا را به گوش مخاطب برساند. به همین دلیل می‌توانید شعاری را متناسب با نوع کسب و کار خود بیابید و سپس آن را در کنار برند خود به مخاطب معرفی کنید. ارسال مداوم پست در توییتر به شما کمک می‌کند تا برند شما بهتر شناخته شود. درست مانند اینستاگرام، هشتگ‌ها برای یافتن افراد بیشتر بسیار مهم هستند. اگر نمی‌دانید که کدام هشتگ تجاری مناسب فعالیت‌های شماست، اشکالی ندارد، به مرور و با تحقیق و درک بهتر این پلتفرم می‌آموزید که چگونه عمل کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.