عملکرد بازاریابی دیجیتال چگونه است؟

عملکرد بازاریابی دیجیتال

زمانی که درباره‌ی دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌‌کنیم، می‌‌توان تعاریفی مانند بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین و یا حتی بازاریابی الکترونیکی نیز پیدا کرد.
این فلسفه همان چیزی است که بازاریابی را در دهه 80 میلادی تعریف می‌‌کند، یعنی زمانی که خیلی از ما درباره‌ی آن‌ها مقاله خوانیدم. به نظر می‌‌آید برای تعریف درستی از بازاریابی دیجیتال باید کمی به تاریخچه‌ی آن‌ها سفر کنیم.
بیایید یک قدم دیگر به سمت عملکرد بازاریابی دیجیتال از طریق بازاریابی متمرکز بر مشتری، بازاریابی مستقیم و تعاملی برداریم.

بازاریابی تعاملی و مستقیم چیست؟

دانش آگاهانه می‌‌گوید که بازاریابی مستقیم نوعی بازاریابی است که هدفش جستجوی پاسخ‌ها و برقراری روابط طولانی مدت و سودمند با یکدیگر است. بازاریابی مستقیم چشم انداز استراتژیک در بازاریابی متمرکز بر مشتری است که از تمام ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی موجود، با هدف شناسایی چشم اندازها و ارتقاء پاسخ و روابط بین شرکت و مشتری استفاده می‌‌کند.

و به این ترتیب ما به آنچه که امروزه به عنوان بازاریابی دیجیتال تعریف می‌‌کنیم نزدیک می‌‌شویم. در حقیقت بازاریابی مستقیم متحد بزرگی در اینترنت پیدا کرد و با فناوری‌های جدید، امکان اندازه گیری و امکان ایجاد خدمات شخصی متناسب با مشتری اما با هزینه کم، به اوج خود رسید. بدون تردید، عملکرد بازاریابی دیجیتال از بازاریابی مستقیم پدید می‌‌آید و تخصص جدیدی را ایجاد می‌‌کند.

چگونگی بازاریابی دیجیتال

تعریف بازاریابی دیجیتال چیست؟

برای رسیدن به این مرحله ما دیدیم که بازاریابی چیست و بازاریابی مستقیم و تعاملی چیست و اکنون اگر از شما بپرسم بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ من مطمئن هستم که جواب را از قبل می‌‌دانید.

بازاریابی دیجیتالی شکلی از بازاریابی است که تنها با استفاده از کانال‌های رسانه‌های جدید و فناوری و تبلیغات دیجیتال به عنوان اینترنت، تلفن همراه یا اینترنت و به لطف قدرت تکنولوژی اجازه می‌‌دهد، تا شما توسط این تکنولوژی‌ها بتوانید محصولات و یا خدمات خود را جستجو و یا به فروش برسانید.

بنابراین بازاریابی دیجیتال، برای من یک تحول بنیادین از بازاریابی است که به لطف فناوری است و ما را به سمت تدوین استراتژی‌های یک به یک با محصولات شخصی سازی شده و پیام‌های تمایز سو می‌‌دهد.

مزایای بازاریابی دیجیتال

با توجه به خصوصیاتی که اینترنت به بازاریابی دیجیتال می‌‌بخشد می‌‌توانیم مزایای زیر را به وضوح ببینیم.

بازاریابی دیجیتال جهانی است

وقتی محصول خود را در اینترنت قرار دهید، هرکسی در هر نقطه از جهان می‌‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال تعاملی است

اینترنت یک کانال ارتباطی دو طرفه است، بنابراین بازاریابی دیجیتالی نیز همانطور است. از این طریق ارتباط بین شرکت‌ها و مصرف کنندگان به ویژه از زمان قطع شبکه‌های اجتماعی با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به حداکثر رسیده است.

چگونگی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتالی کاملا قابل اندازه گیری است

داده‌های دیگر مبتنی بر مطالعات بازار، اجرای آهسته و هزینه بالا نیست، بلکه بلافاصله با نظارت بر عملکردی که کاربر مستقیما در اینترنت انجام می‌‌دهد، جمع آوری می‌‌شود. این اجازه باعث می‌‌شود تا داده‌های شخصی و قابلیت استفاده را بدست آورید که آن با تجزیه و تحلیل و مدیریت صحیح، امکان ایجاد اقدامات به طور فزاینده‌ای را فراهم می‌‌آورد.

ابزارها، استراتژی‌ها و تاکنیک‌ها در بازاریابی دیجیتال

7 دلیل برای اهمیت بازاریابی اینترنتی وجود دارد، جستجوگر مکانی طبیعی در موتورهای جستجو مانند گوگل یا فهرست وب است. این بهینه سازی‌ها انجام می‌‌شود تا حد ممکن در این صفحات ظاهر شود.

بازاریابی موتور جستجو، در این حالت قرار است صفحه ما را در موتورهای جستجو یا دایرکتوری‌ها قرار دهد اما ما هزینه آن را می‌‌پردازیم.

بازاریابی ورودی یا انواع روش‌‌های ایمیل مارکتینگ مانند سازمان پستی قدیمی اما الکترونیکی است زیرا به عنوان وسیله‌های ارتباطی با مشتریان و همچنین یافتن مشتری جدید مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
نمایش و تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات دیجیتال، شامل تبلیغات در اینترنت است. یک تبلیغ ویدیویی درست مانند یک تبلیغ تلویزیونی است، اما همیشه مخاطبی را که می‌‌خواهم ببینم تقسیم می‌‌کند.

پشت این تمام این تجزیه و تحلیل‌ها وب به ما این امکان را می‌‌دهد که بدانیم چگونه کاربر از طریق گرافیک و داده‌ها رفتار کند و بدانی که در سال‌های اخیری، آن طرف یک نمایه چه چیزی بوده است که توانسته مخاطبان را به خود جذب کند؟

چگونگی بازاریابی دیجیتال

نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها

برای تهیه یک برنامه بازاریابی دیجیتال، باید با دانستن اینکه چه اهدافی را می‌‌خواهیم در این رسانه و کانال‌های توزیع باشند، شروع کنیم. به نظر افراد متخصص هنگام تدوین استراتژی به دست بیاوریم بدون اینکه فراموش کنیم که برای اهداف لازم است از یک تحلیل داخلی و خارجی شروع شود تا شرکت، محصول، محیط، و رقبا را بشناسید.

در واقع شما بدون آنکه بتوانید رقبا و اهدافشان را تجزیه و تحلیل کنید نمی‌توانید حتی با بازاریابی آنلاین، به اهداف خود برسید. در واقع باید این مسئله را بدانید که شما باید تمام فعالیت‌های رقیبان خود را در نظر داشته باشید و سپس به اهدافی که دارید فکر کنید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. فعالیت رقیبان شما، می‌‌تواند تاثیر مستقیمی را بر روی بازاریابی آنلاین شما داشته باشد.

اگر برترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2020 را اجرا کنید سریع‌تر به هدف خود می‌رسید. استراتژی‌ها اقدامات جهانی با هدف دستیابی به اهداف هستند. به عنوان مثال، هدف ما دو برابر شدن بازدیدهایمان در وب است و بنابراین حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌‌دهیم و موقعیت مکانی موتور جستجو را بهبود می‌‌بخشیم. حال که هدف و استراتژی‌های اساسی خود را می‌‌دانیم، باید ببینیم از چه تاکتیکی استفاده خواهیم کرد و این جایی است که شرکت‌های طراحی سایت و بازاریابی آنلاین باید با بودجه و برنامه شما تقسیم اقدامات را ارائه دهند و تاکتیک بازاریاب دیجیتال به صورت‌های مختلف پیاده کنند.

سئو سایت شما می‌‌تواند بازدید و سوددهی شما را تا چندین برابر بالا ببرد و همین مسئله باعث می‌‌شود تا شما بتوانید آن اهدافی را که دارید به راحتی پیاده کنید و وارد یک تجارت بزرگ جهانی شوید. بسیاری از تجارت‌های مهم که در حال گسترش است، صاحبان آن‌ها ابتدا به این نتیجه رسیده‌اند که باید کسب و کار خود را به شیوه جدید و به روزتری به دیدگاه مردم برسانند و همین تصمیم باعث شد تا آن‌ها امروزه به یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌ها تبدیل شوند.

موفقیت در تجارت الکترونیک به کمک خدمات سئو تضمینی است، سئو می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را به اهداف و سوددهی که مد نظرتان است نزدیک کند. در واقع شاید طراحی یک وب سایت بتواند برای شما موثر باشد اما نمی‌تواند رویاهای شما را به سرانجام برساند به همین دلیل هم سئو برای شما یکی امر ضروری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.