قابلیت های بازاریابی آنلاین

 بازاریابی محتوایی و کانتنت مارکتینگ

یکی از فاکتور‌های دیگری که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد قابلیت‌های آن می‌باشد یکی از قابلیت‌های بازاریابی آنلاین قابلیت تغییر آن می‌باشد.
قابلیت تغییر می‌تواند تمامی فاکتور‌هایی را که برای معرفی محصولات در نظر گرفته شده است را مورد بررسی و تغییر قرار دهد.
در روش‌های سنتی به این راحتی امکان تغییر در تبلیغ وجود نداشت؛ زیرا فاکتور‌هایی که برای تبلیغ و معرفی یک محصول به کار برده می‌شد به این شکل بود که بتوان در آن‌ها تغییراتی را حاصل کرد.
البته برای این که بتوان تغییراتی را در روش سنتی بر روی تبلیغاتی ایجاد کرد باید هزینه‌‌های زیادی را پرداخت کرد.
با این حال تبلیغاتی که به صورت سنتی ایجاد می‌شوند شامل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی یا بروشور می‌باشند.
این نوع از تبلیغات هزینه‌‌های بسیار زیادی را شامل می‌‌شود که نمی‌توانند برای یک بازاریابی مفید باشند.
با این حال بازاریابی آنلاین می‌تواند به راحتی و با هزینه بسیار کم تبلیغات را مورد تغییر قرار دهد و تمامی فاکتور‌هایی که برای محصول وجود دارد را معرفی نماید.
مزیت‌هایی که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد شامل:

  • مورد بررسی قرار دادن کانال‌های مختلف
  • مورد بررسی قرار دادن رفتار مشتری
  • دسترسی سریع و آسان
  • هزینه‌های عملیاتی
  • هدف گیری مشتری

یکی از راه‌‌هایی که می‌‌توان برای استفاده از بازاریابی آنلاین به کاربرد مسیر‌هایی است که در آن بازدیدکنندگان در وبسایت قرار میگیرند.
برای رسیدن به این مسیر‌ها باید تمامی کانال‌ها را مورد بررسی قرار داد هر کانالی که بتواند بازدهی بیشتری برای جذب مشتری داشته باشد برای بازاریابی آنلاین مفید است.
در این میان جذب مشتری و همچنین افزایش مشتریان برای هر کسب و کار و محصول نتیجه و هدف نهایی در بازاریابی آنلاین است.
یکی از کار‌های دیگری که با استفاده از بازاریابی آنلاین می‌توان انجام داد بررسی رفتار مشتری می‌باشد. رفتار مشتری در بازاریابی آنلاین می‌تواند هدف نهایی که همان سود بیشتر است را مشخص نماید.

بازاریابی آنلاین این نکته را باید در نظر داشت که رفتار مشتری شامل:

  • سن
  • جنس‌
  • موقعیت جغرافیایی

بنابراین با توجه به این فاکتور‌ها می‌‌توان محصولات را دسته‌بندی کرد. دسته بندی که برای محصولات در نظر گرفته می‌شود با برند درگیر می‌شود.
بنابراین باید محصولاتی که دارای برند هستند را در طبقه دیگری قرار داد.
در این مرحله فاکتور دیگری که به نظر می‌‌رسد از اهمیت زیادی برخوردار است نیاز مشتری است؛ در این لحظه امکان دارد نیاز مشتریان متفاوت باشد.
به همین خاطر محصولات باید تناسب زیادی با یکدیگر داشته باشند؛ گاهی اوقات با معرفی یک محصول می‌توان محصولات دیگری را نیز در کنار آن معرفی نمود.
به طور مثال برای فروش یک گوشی همراه می‌توان لوازم جانبی آن را نیز در کنار موبایل قرارداد.

جانبی تلفن همراه که می‌توان در کنار آن قرار داد شامل:

  • هندزفری
  • قاب موبایل

در این لحظه می‌توان بهترین حالت فروش را به وجود آورد هم محصول اصلی به فروش می‌رسد همین که لوازم جانبی آن نیز به مشتری معرفی می‌شود.
در این میان امکان دارد مشتری با توجه به نیازی که به تلفن همراه دارد از لوازم جانبی آن نیز استفاده کند. در این مرحله است که میزان فروش محصول به شدت افزایش می‌‌یابد.

مزیت های بازاریابی آنلاین

دسترسی راحت و آسان

یکی از فاکتور‌های دیگری که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد دسترسی سریع و آسان آن است برای بازاریابی آنلاین کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از یک تبلیغ برای فروش محصول و یا تمامی محصولاتی که به صورت دسته بندی در یک سال قرار دارند را مشاهده نمایند.
دسترسی به سایت‌های فراوان یکی از موضوعات مهم برای افرادی است که می‌خواهند به تنوع یک محصول را به خوبی مشاهده نماید.
بنابراین محدودیتی برای دریافت محصول به شکل متفاوت وجود ندارد؛ با این حال فضای وب بسیار گسترده است.
بنابراین بازاریابی آنلاین می‌تواند مانور‌های زیادی را در این فضا ایجاد نماید که تمامی این‌ها به راحتی در دست کاربران در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.
محدودیت زمان و مکان به هیچ عنوان در این روش وجود ندارد بنابراین در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی می‌‌توان محصولات را به فروش رساند و سود خوبی را از آن به دست آورد.
یکی از گزینه‌های دیگری که می‌توان آن را به نوعی مزیت بازاریابی آنلاین دانست صرفه‌جویی در زمان و همین طور حفظ محیط زیست است.
با این حال می‌توان گفت هنگامی که از روش‌‌های سنتی استفاده می‌‌شود.
هزینه‌های زیادی نیز برای بهره‌ مندی از آن‌ها وجود دارد به طور مثال می‌توان گفت برای افرادی که می‌‌خواهند با استفاده از بروشور‌ها تبلیغات خود را در رابطه با محصول ایجاد کنند باید هزینه‌های زیادی را برای مصرف کاغذ و چاپ بپردازند.
در این میان یکی از فاکتور‌هایی که به آن دقت زیادی نمی‌شود زمان است. زمان برای دریافت بروشور و یا پخش کردن آن‌ها بسیار زیاد استفاده می‌‌شود که این خود نکته بسیار خوبی نمی‌باشد.

بازاریابی آنلاین
محدودیت‌هایی که در بازاریابی سنتی وجود دارد بسیار زیاد است و بنابراین نمی‌توان تمامی جامعه را مورد هدف بازاریابی سنتی قرار داد.
روش‌های دیگری که در بازاریابی آنلاین می‌توان برای معرفی محصول استفاده کرد ساختن کلیپ می‌باشد کلیپ‌هایی که بیشتر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به دست کاربران می‌‌رسد.
این کلیپ‌ها به راحتی توسط کاربران دست به دست می‌شوند و مشاهده کردن آن‌ها به صورت گسترده توسط افراد صورت می‌گیرد.
یکی از کارهایی که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد بررسی مشتریان می‌‌باشد مشتریان را می‌توان در دسته بندی‌های متفاوت قرار داد یکی از دسته بندی‌هایی که برای مشتری می‌توان ایجاد کرد شامل:

  • حالت‌های جغرافیای
  • سن
  • تحصیلات
  • علاقه‌ مندی
  • جنسیت

این چند فاکتور می‌‌تواند برای دسته بندی کردن مشتریان بسیار مناسب باشد با توجه به این نکته تمامی دقت و حواس افراد تنها بر روی فروش می‌باشد و می‌تواند بهترین نتیجه را از این روند بازاریابی آنلاین به دست بیاورد.
دسته بندی در بازاریابی آنلاین خود فاکتور بسیار مهمی است که می‌‌توان با توجه به این دسته بندی روش‌های جدیدی را به کار برد یا این که معرفی محصول را از طریق‌های متفاوت و با سلیقه و نیاز مشتری انجام داد.
بنابراین بازاریابی آنلاین یکی از سود آور‌ترین و بهترین بازاریابی‌هایی است که در عصر جدید می‌توان از آن بهره‌مند شد.
در هر شکل با توجه به تمامی قابلیت و نکاتی که در رابطه بازاریابی آنلاین وجود داشته است می‌توان سهم بزرگی از این توانایی را به کار برد و از آن سود و نتیجه بهتری را به دست آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.