وظایف مدیر بازاریابی دیجیتالی چیست؟

مدیر بازاریابی دیجیتالی

کسی که به عنوان مدیر بازاریابی دیجیتالی انتخاب می‌شود برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی خوبی تعریف کرده است. این از وظایف اوست که انتخاب کند که از کدام کانال‌های ارتباط می‌خواهد استفاده کند و اینکه بودجه را به چه طرقی خرج کند. در ضمن نیز از کلیه وظایف نظارت بر سایر مدیران را نیز به خوبی شرح دهد و از تمامی‌ افراد در رسیدن به DMM تلاش می‌کنند. همانطور که باید بدانید یک تیم بازاریابی دیجیتال معمولی نقش‌های متعددی دارد.

ویژگی‌های مدیر بازاریابی دیجیتال

کسی که تصمیم دارد که در این پست فعالیت کند باید دارای مهارت، دانش کافی در مورد مواردی مانند:

  • سئو
  • شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات PPC

داشته باشد. مدیر سئو سایت در واقع با مدیر بازاریابی دیجیتال کاملاً متفاوت است. در واقع کارشناسان سئو مدیران بازاریابی دیجیتال نیستند. یک مدیر بازاریابی دیجیتالی درک کاملاً و واضحی از کلیه کانال‌های دیجیتال مارکتینگ دارد و الزاماً تنها سئو نمی‌باشد.

مدیر بازاریابی محتوا

یک مدیر بازاریابی و تولید محتوا وظیفه دارد که برنامه‌های بازاریابی محتوا را اجرا کند، اما این توانایی را دارد که تصمیم بگیرد چه محتوایی را تولید کند و از چه کانال‌هایی نیز استفاده کند. این افراد برای اینکه بتوانند مخاطبان زیادی را به سمت وبسایت‌شان هدایت کنند بایستی محتواهای جدید و مفید برای مخاطبان هدف خود تولید کنند تا افراد علاقه‌مند به خواندن مطالب و نوشته‌های شما شوند و از آن‌ها بهره ببرند. هر چه محتوای شما ارزشمندتر باشد رتبه وبسایت شما نیز افزایش می‌یابد.
محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک است.

مدیر رسانه‌های اجتماعی

شخصی که مدیریت رسانه‌های اجتماعی را بر عهده می‌گیرد باید اطلاعات کافی از کانال‌های مختلف اجتماعی را داشته باشد. سپس از نزدیک با مدیر بازاریابی محتوا همکاری کند تا بتواند محتوای مفید و جذابی را در زمان مناسب برای مخاطبان هدف خود قرار دهد تا آن‌ها نیز مشتاق به خواندن مطالب و نوشته‌ها شوند.

مدیر سئو

فردی که به عنوان مسئول سئو انتخاب می‌شود باید نسبت به ساختار و فرمت تیمی ‌که دارد تصمیم بگیرد، که برای کارهایی که با سئو مرتبط است بتواند از مدیر دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرد.

مدیر PPC

در واقع یک مدیر ppc Google مسئولیت اجرای کمپین‌های پرداخت‌شده بر روی سیستم عامل‌های مختلف از قبیل Bing، Facebook Ads، اینستاگرام است می‌توانند با گوگل آگهی یا فیس بوک مجوز بگیرند و این یکی از روش‌هایی است که از سوی مدیران ppc به اثبات صلاحیت رسیده است.

مدیر بازاریابی ایمیل

یک مدیر ویدئو مارکتینگ موظف است که با اطمینان خاطر بتواند هر نوع ایمیل الکترونیکی ساخته‌ شده را به‌وسیله‌ی کلیه کانال‌های ارتباطی دیگر در قیف‌های ایمیل مناسب وارد شده بریزد تا در پایان منجر به تبدیل شود. بازاریابی الکترونیکی در واقع ارسال خبرنامه آن هم هر چند وقت یکبار نیست. این نوع بازاریابی به عنوان یک بازاریابی ایمیل به مشتریان ختم می‌شود به همین علت شما نیاز خواهید داشت که بتوانید یک مدیر اختصاصی برای نظارت کردن بر روی فعالیت‌های خود داشته باشید.

تصورات اشتباهات در مورد بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال کاملاً جدید است به این دلیل است که افرادی که از این نوع بازاریابی بهره می‌برند نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشند. نقطه مقابل بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی است. در واقع بازاریابی اینترنتی زیرمجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال است که یکسان نیز نخواهد بود. به بازاریابی اینترنتی، آنلاین نیز گفته می‌شود که شما می‌توانید برای اجرای آن از کمپین‌ها در اینترنت استفاده کنید.

از شاخصه‌های اصلی بازاریابی اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • شبکه‌های اجتماعی
  • محتوا
  • ایمیلی
  • بازاریابی وابسته است. البته بازاریابی موبایلی، ویدیویی و دیجیتالی نیز وجود دارند که خیلی قبل‌تر از سطح بالاتری از بازاریابی آنلاین قرار دارند و شامل کانال‌های دیگری می‌شود.

بازاریابی دیجیتالی در مقابل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

هنگامی‌ که در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال و اکتیوی دارید. در حقیقت بازاریابی دیجیتالی یکی از عناصر بازاریابی دیجیتال است. در نتیجه نیز مزایای بازاریابی دیجیتال، باید شبکه‌های دیجیتالی بیشتری را به برنامه خود اضافه کنید.

آموختن کلیدها

بازاریابی آنلاین کاملاً در مورد بازاریابی در اینترنت و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی است این روند به صورت کامل نیست و شامل تعدادی زیرمجموعه است که در مقایسه با آن چیزی که تمایل دارید به دست آورید می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. از تمامی‌ روش‌های مطرح‌ شده می‌توان برای کسب و کارها استفاده کرد به همین علت بسیار مهم است که بتوانید با یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید و بر اساس جزئیات هر فرایند را شرح دهید. فردی که مسئولیت اجرایی بازاریابی دیجیتال را انجام می‌دهد وظیفه‌ی نظارت بر تمامی‌ فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال را دارد او باید این توانایی را داشته باشد، که دانش و اطلاعات کاملاً و جامعی از چگونگی عملکرد کار با اینترنت را بداند تا بتواند تصمیم بگیرد، که کدام یک از فعالیت‌های بازاریابی برای یک پروژه‌ی خاصی مناسب است. دیگر اعضای تیم بازاریابی دیجیتال شامل مدیر محتوا، مدیر سئو، مدیر رسانه‌های اجتماعی و مدیر بازاریابی ایمیلی همچنین مدیر ppc می‌باشد.

نتیجه‌گیری

در این نوشته ما علاوه بر اینکه با مفهوم بازاریابی دیجیتالی و مؤلفه‌های این نوع بازاریابی کاملاً آشنا می‌شویم. تمامی‌ کسب و کارها نیاز به بازاریابی دیجیتال دارند. چرا که این کار می‌تواند شما را به سمت مخاطبان هدفتان سوق دهد و آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.