مزایای بازاریابی اینترنتی

مزایای بازاریابی اینترنتی

در مطلب قبل درباره مزیت بازاریابی اینترنتی صحبت کردیم. تصمیم کارشناسان ما بر این است که در این مطلب نیز به تعدادی از مزایای بازاریابی اینترنتی پرداخته و شما را با این نکات ارزشمند آشنا کنیم.

مهم‌ترین مزایای بازاریابی اینترنتی

مزایای بازاریابی اینترنتی عبارت است از:

  1. تعامل بهتر با نام تجاری
  2. موثر بودن در زمان و هزینه
  3. قابلیت اندازه گیری و اتوماتیک شدن در بازاریابی اینترنتی
  4.  فراهم کردن نتایج واقعی و اطمینان از ارائه خدمات سریع و راحت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تعامل بهتر با نام تجاری

برای موفقیت در بازار امروزی که بسیار شلوغ بوده و تعداد رقبا روز افزون است، شما باید برای ایجاد اطمینان از وفاداری مشتری، از ساختار نام تجاری آگاهی داشته باشید.
علاوه بر اینکه می‌توانید محصول خود را به صورت غیر رسمی با مشتریان تبادل کرده و به این وسیله با آنها ارتباط داشته باشید، ارتباطات آنلاین موثر نیز می‌تواند یکی از مهمترین ابزار بازاریابی برای کسب و کار باشد.
بازاریابی اینترنتی تضمین می‌کند که این کار کاملا موثر بوده و علاوه بر این، می‌توانید بهره وری کمپین بازاریابی خود را‌ 7/24 برابر افزایش دهید.
با در نظر گرفتن مزایای بازاریابی اینترنتی، ساعات کاری شما محدود نمی‌شوند و نیازی به پرداخت هزینه جهت اضافه کاری کارمندان خود ندارید.

تنوع در زمان‌های محلی یا جهانی، بر قابلیت دسترسی افراد به کمپین‌های بازاریابی اینترنتی تاثیر نمی‌گذارد.
افراد در هر نقطه از جهان که باشند، هر لحظه که اراده کنند می‌توانند از طریق اینترنت به سایت شما دسترسی داشته باشند.

بازاریابی اینترنتی

2. موثر بودن در زمان و هزینه

برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی اینترنتی، شما نیاز به سرمایه اندکی دارید و یا حتی در بعضی مواقع، بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید این کار را انجام بدهید. شما ممکن است از طریق ارتقاء وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب و ایمیل مارکتینگ که نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به تبلیغات سنتی که شامل هزینه‌های زمین، سرمایه اولیه کسب و کار و … می‌باشد، شروع به کار کنید.
این موارد، در تبلیغات اینترنتی ضروری نیستند و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شوند؛ زیرا پول نقد برای راه اندازی کار، حقوق کارکنان، تهیه محل کسب و کار و… پرداخت نمی‌شود.

تبلیغات عمومی مانند روزنامه، رادیو، تلویزیون و… می‌تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد، در حالی که مقدار کمی از این پول می‌تواند PPC شما را در فیس بوک، گوگل و… تبلیغ کند.
تبلیغات کلیکی (PPC ) که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک (pay-per-click) است، یک مدل بازاریابی اینترنتی می‌باشد که در آن تبلیغ کنندگان به ازای هر یک از تبلیغات خود، هزینه پرداخت می‌کنند.

نتایج تبلیغات سنتی ممکن است تا مدت کوتاهی تاثیر داشته باشد، کمپین بازاریابی اینترنتی می‌تواند نتایج موفقیت آمیز درازمدت را تضمین کند.

شما همچنین می‌توانید از طریق PPC در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و با کمترین حجم تبلیغات، روش‌های مختلفی را امتحان کنید تا زمانی که تکنیک مورد نظر خود را پیدا کرده و درآمدتان را افزایش دهید.

بازاریابی اینترنتی

3. قابلیت اندازه گیری و اتوماتیک شدن در بازاریابی اینترنتی

هنگامی که آگهی تبلیغاتی در مورد کسب و کار خود را در روزنامه یا مجله چاپ می‌کنید مشتریان، ارتباط و دسترسی فوری به شما نداشته و معاملات با تاخیر انجام می‌پذیرد و ممکن است روند کار، برای شما و هم برای مشتری دشوار شود.
استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان مانند Google Analytics، در اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند.

محاسبه بازگشت سرمایه‌ای (ROI) که توسط بازاریابی اینترنتی بدست می‌آید، کار دشواری است اما شما می‌توانید از این طریق، ارزش افزوده ایجاد شده از کمپین‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید. داشتن شناخت از بازاریابی اینترنتی به شما کمک می‌کند تا بفهمید که امروزه، رقبای شما چگونه پروژه‌های بازاریابی اینترنتی خود را انجام می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از بازاریابی اینترنتی (IM)، قدرت اتوماسیون آسان و نتیجه گرا است.

در بازاریابی سنتی آفلاین، تبلیغ کنندگان باید بهترین دستاورد‌ها را برای اهداف مختلف خود تعیین کنند و انجام این کار مستلزم صرف وقت زیادی می‌باشد، در حالی که بازاریابی اینترنتی فرصتی عالی برای صرفه جویی در وقت بوده و شما را در کمترین زمان ممکن، به اهداف خود در زمینه فروش محصولات می‌رساند.

از دیگر مزایای بازاریابی اینترنتی این است که، از این طریق شما می‌توانید هر بخش از کسب و کار خود را به طور کامل کامپیوتری یا اتوماتیک کنید.

شما به راحتی می‌توانید در کمپین خود، از بهترین ابزارها که به صورت خودکار در اختیار شما قرار داده می‌شوند، برای رقابت در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید و در عین حال انرژی خود را برای انجام کاری دیگر سرمایه‌گذاری کنید.
اهمیت تبلیغات در تجارت الکترونیک بسیار زیاد است و در موفقیت شما تاثیر به سزایی دارد.

بازاریابی اینترنتی

4. فراهم کردن نتایج واقعی و اطمینان از ارائه خدمات سریع و راحت

تلاش‌های تبلیغاتی در وب می‌تواند برای یکسری افراد که می‌خواهند در یک بازار سنتی فعالیت و تبلیغ کنند، بسیار عجیب و گیج کننده باشند.‌
ابزارهای جدید آنلاین و پلتفورم‌های تبلیغاتی مبتنی بر وب، به شما اجازه می‌دهند تا به طور مستقیم به گروه خاصی از خریداران دسترسی پیدا کرده و به این ترتیب تبلیغات شما هدفمند می‌شود.

به کمک تبلیغات آنلاین شما نیازی به صرف وقت زیاد برای افزایش سود در کسب و کار خود نخواهید داشت.
با تلاش در این زمینه، می‌توانید نتایج واقعی را در لحظه مشاهده کنید و توانایی شما برای تنظیم کمپین‌های بازاریابی افزایش پیدا کرده و به اهداف خود نزدیکتر می‌شوید.

هنگامی که بازاریابی اینترنتی شما کارآمد نیست، با داشتن نظارت مستمر در آن می‌توانید دقیقا مشخص کنید که کدام قسمت از فعالیت های بازاریابی شما اشتباه است.

بازاریابی اینترنتی، غیر قابل تصور است،زیرا دسترسی به آن بسیار ساده بوده و مصرف کنندگان در سراسر جهان، نیازی به پرداخت هزینه مسافرت برای دیدار با شما ندارند و این پول، برای خرید محصولات و خدمات در سراسر مرزها خرج می‌شود.

تحویل و دریافت اقلام خریداری شده نیز می‌تواند به صورت آنلاین پیگیری شود.
مشتریان می‌توانند با یک کلیک، لیست کالاهای خریداری شده خود را مشاهده کنند و به این ترتیب رضایت مشتری جلب شده و به ادامه همکاری با فروشنده اینترنتی ترغیب خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.