فواید بازاریابی اینترنتی

فواید بازاریابی اینترنتی

در مطالب قبلی چند مزیت بازاریابی اینترنتی را مورد بحث و توضیح قرار دادیم.
در این مطلب نیز به چند مورد از فواید بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت و آن‌ها را به طور کامل برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

فواید بازاریابی اینترنتی

فواید بازاریابی اینترنتی عبارت است از:

  1. کمک به بازاریابان، در حفظ رابطه با مشتری پس از فروش
  2. کمک به شما در بهبود بخشیدن به استراتژی و برگزاری کمپین‌های بازاریابی موفق
  3. شخصی سازی، انجام معامله فوری و جمع آوری داده‌های مشتریان
  4. تنوع بهتر، رشد سریع‌تر در کم‌ترین زمان

در ادامه هر یک از فواید بازاریابی اینترنتی را توضیح خواهیم داد.

1. کمک به بازاریابان، در حفظ رابطه با مشتری پس از فروش

در بازار سنتی معمولا پس از انجام معاملات، معامله گران کارت‌های کسب و کار خود را به مشتریان می‌دهند.
اغلب مشتریان در چنین مواقعی، کارت‌ها را دور انداخته و زمانی که نیاز دوباره به آن محصول پیدا می‌کنند، به دنبال آن کارت می‌گردند.
در بازاریابی اینترنتی شما به راحتی می‌توانید آدرس ایمیل مشتریان و لیست کالاهایی که خریداری می‌کنند را ذخیره کرده و به صورت اتوماتیک، برای آنها پیغام بفرستید. به این ترتیب، روابط موثر پس از فروش با مشتریان و خریداران ایجاد می‌شود.

این ایمیل می‌تواند شامل اطلاعات مفید درباره اقلام خریداری شده، تخفیف‌های مرتبط با محصولات و خدمات مختلف ارائه شده توسط فروشنده باشد و از این طریق، مشتریان با آیتم‌های جدید آشنا می‌شوند.

بازاریابی اینترنتی

2. کمک به شما در بهبود بخشیدن به استراتژی و برگزاری کمپین‌های بازاریابی موفق

ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی اینترنتی، به شما کمک می‌کند تا طرح بازاریابی خود را اصلاح کنید.
بازاریابی مبتنی بر وب باعث می‌شود که همه چیز منصفانه باشد و شرکت‌های هوشمند کوچک هم بتوانند در زمینه بازاریابی رقابت کنند، زیرا پیش از آن فقط شرکت‌های بزرگ که دارای بودجه‌های تبلیغاتی عظیم بودند، می‌توانستند با هم رقابت کنند. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا میزان بازگشت سرمایه و سود بدست آمده از کمپین‌های خود را بررسی کنید.

همچنین می‌توان تبلیغات را به صورت گروه بندی‌های مشخص انجام داد.
برای مثال می‌توان تصمیم گرفت که چه تبلیغاتی را برای زنان بین 22 تا 35 سال که در یک کشور خاص زندگی کرده و از محصول خاصی استفاده می‌کنند، انجام داد. یا اینکه مشخص کنیم برای سالمندان آن منطقه، نحوه تبلیغات باید به چه صورتی باشد.

انجام تبلیغات به روش‌های سنتی مانند تلویزیون، رادیو، مجله و روزنامه‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد که حتی در بعضی موارد، تبلیغ کنندگان به این روش‌ها نیز دسترسی ندارند. در حالی که به کمک مزایای بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل رفتاری و شبکه‌های تبلیغات آنلاین به طور موثر، رقابت‌های تبلیغاتی خود را هدایت کنید.

کمپن بازاریابی

3. شخصی سازی، انجام معامله فوری و جمع آوری داده‌های مشتریان

بازاریابی اینترنتی در مقایسه با بازاریابی معمول سنتی، از لحاظ شخصی سازی، انجام معاملات و جمع آوری اطلاعات، دارای مزایای برتری می‌باشد.
نمایش همزمان مشخصات تعداد زیادی از مشتریان با توجه به نیاز آنها، آدرس‌های IP، صفحات بازدید شده، کوکی‌ها و … از مزایای بازاریابی اینترنتی می‌باشد.

روش‌های مختلف برای شخصی سازی عبارتند از: نظر سنجی، مطالعه، هدف گیری، و … . این امر باعث می‌شود که خریداران آنلاین، مستقیما با شما ارتباط برقرار کرده و محصولات مورد نظر خود را بدون هیچ مشکلی به دست آورند. فیلترینگ محصول همچنین یک مثال موثر از سرویس آنلاین شخصی است.

معامله آنلاین به راحتی توسط خدمات پرداخت دیجیتالی انجام می‌شود که این روش، اجرای فوری انواع معاملات در بهترین روش ممکن را تضمین می‌کند.

در بازاریابی اینترنتی، تمام پروسه و پردازش‌های پرداخت و معامله، توسط یک شرکت که طرف سوم در این عملیات محسوب می‌شود اجرا خواهد شد، مانند شرکت پاپال (یک شرکت آمریکایی است که سیستم پرداخت آنلاین را پشتیبانی کرده و بر عملیات انتقال پول های آنلاین نظارت می‌کند.
این شرکت به عنوان یک جایگزین الکترونیکی برای روش‌های سنتی کاغذی مانند چک و سفارشات پولی عمل می‌کند).

یکی دیگر از مزایای بازاریابی اینترنتی سهولت در جمع آوری داده‌ها و اطلاعات مشتریان است که این کار می‌تواند به راحتی از طریق نرم افزارهای ردیابی، به صورت خودکار انجام شود.

بازاریابی اینترنتی

4. تنوع بهتر، رشد سریع‌تر در کم‌ترین زمان

برای شاخص کردن، معرفی و تبلیغ کسب و کار خود، تنوع در تبلیغات یک امر حیاتی می‌باشد.
این بدان معنا است که استفاده از تنوع در استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی، می‌تواند در رسیدن به اهداف و کسب اعتماد به نفس، به شما کمک کند.
بازاریابی اینترنتی، استفاده از این تنوع بندی را بسیار ساده کرده است.

اگر شما مایل به استفاده از خدمات سئو سایت و SMO (social media optimization، به معنی بهینه سازی رسانه‌های اجتماعی می‌باشد.
موج بعدی بازاریابی آنلاین، پیوند کامل بین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و رسانه‌های اجتماعی (SMO) است.) هستید، به راحتی می‌توانید از طریق کانال‌های مختلف مثل موارد زیر، به آنها دسترسی داشته باشید.

1) موتور جستجوی PPC یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.

2) کمپین‌های SEO با رهبری یک تکنسین SEO که می‌تواند وب سایت شما را بهینه سازی کرده و ترافیک بیشتری را تضمین کند.

3) به طور مشابه، برای بازاریابی و تولید محتوا گزینه‌هایی مانند وبلاگ‌های کسب و کار، محتوای صفحه اصلی، کتاب‌های الکترونیکی و بسیاری از کانال‌های دیگر وجود دارند که به تبلیغ بیشتر برند شما کمک کرده و میزان تبلیغات را افزایش می‌دهند.

4) بازاریابی اینترنتی به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی خود را به شیوه‌ای وسیع تر، با فراهم آوردن رشد بهتر و سود بیشتر، هدایت کنند.

ما همچنین دریافتیم که نرخ رشد شرکت‌ها، به دنبال میزان پیشرفت ایجاد شده در وب افزایش می‌یابد.
کسب و کارهایی که 40 تا 59 درصد از فعالیت‌های خود را به روش های اینترنتی هدایت می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی هستند که بدون رهبری آنلاین به فعالیت می‌پردازند.

بازاریابی اینترنتی

نتیجه گیری

در حال حاضر، اگر شما یک کسب و کار آفلاین دارید، به کمک فواید بازاریابی اینترنتی که در زیر به بعضی از آنها اشاره شده است، می‌توانید به راحتی آن را بهینه سازی کنید.

1) کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

2) کمپین‌های بازاریابی ایمیل

3) کمپین‌های بازاریابی محتوا

4) بازاریابی سهامداران و سرمایه گذاری‌های مشترک در این زمینه

5) انجام تبلیغات PPC

6) بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و غیره

برای این منظور، شما نیاز به دانش کاملی از مزایای بازاریابی اینترنتی دارید، یا اینکه باید یک فرد حرفه‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتال که در این زمینه تحصیل کرده است را در تیم خود استخدام کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.