5 مزیت بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک

مزیت بازاریابی آنلاین

یک تجارت کوچک و بدون استراتژی تبلیغات آنلاین مانند یک هواپیمای بدون خلبان است که هر لحظه ممکن است سقوط کند.
مخاطبان بسیار زیادی به صورت آنلاین وجود دارند که مشاغل کوچک نیز می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. با استفاده از راهکارهایی که در تبلیغات دیجیتال وجود دارد، می‌توانید شاهد افزایش نتایج فروش باشید.
تجارت‌های کوچک با یک هدف اصلی در ذهن آغاز می‌شود و آن رشد است. برای ورود به این مسیر لازم است که مردم از برند، محصولات و خدمات شما آگاه شوند. از استراتژی‌های کاربردی در بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. بهترین برنامه زمانی قابل اجراست که با چشم‌اندازهای سازمان و اهداف شرکت شما سازگار باشد.
به عنوان مثال اگر هدف شما بزرگ‌ترین و سریع‌ترین فروشگاه آنلاین باشد، بهتر است تمام بودجه تبلیغاتی خود را صرف افزایش مخاطبان خود نکنید. به عبارت دیگر اگر هدف و برنامه‌های تبلیغاتی هم تراز و سازگار باشند، داشتن اهداف روشن به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را همگام با یکدیگر پیش ببرید.

1. کمپین‌های ایمیل

تبلیغات به کمک ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌هایی است که برای مشاغل تجاری کوچک بسیار موثر خواهد بود. هر چند که این شیوه در ایران بسیار متداول نیست، با این حال تنظیم خبرنامه ایمیل که بسیار آسان است، در خط مقدم قرار دارد. برای این کار می‌توانید یک فرم ثبت نام را در وبسایت خود قرار دهید تا مشتریان از جدیدترین به روز رسانی‌های شما آگاه شوند.

2. پرداخت به ازای هر کلیک

یک استراتژی تبلیغاتی بازاریابی آنلاین که بسیار موثر است، پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است. در تبلیغات کلیکی کلمات کلیدی خاصی برای کسانی که آن‌ها را در موتورهای جستجو دنبال می‌کنند، نمایش داده می‌شود.
اگر کسب و کار شما از واژه‌هایی استفاده کند که در میان کاربران محبوب باشد، لازم است آماده شوید تا برای هر کلیک مخاطبان، هزینه‌ای پرداخت کنید.
درباره روش‌های تبلیغاتی می‌توانید از انواع ویدیو استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه در سال 2019، این شیوه بسیار موثر واقع شده است، تا جایی که بسیاری از بازاریابان 86% از تبلیغات خود را به ویدیو اختصاص داده‌اند.

3. بازاریابی محتوا

بازاریابی و تولید محتوا گزینه مناسبی برای افزایش ترافیک و درگیر کردن مخاطبان خواهد بود. در این روش بازاریابی می‌توانید از انواع محتوا برای جذب کاربران استفاده کنید.
بسته به هدفی که در حال حاضر دارید می‌توانید از انواع محتوا متنی، بصری، اینفوگرافیک و فیلم استفاده کنید. بازدیدکنندگان از طریق کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید، به سمت وبسایت یا صفحات مجازی شما هدایت می‌شوند. به همین دلیل چیزی که در بازاریابی آنلاین به آن احتیاج دارید، محتوایی است که غنی از کلمات کلیدی مناسب باشد.
نیروی محرک اصلی محتوای وبسایت شما، بخش وبلاگ آن خواهد بود. به همین دلیل لازم است هر کدام از پست‌ها شامل تعداد مطلوبی از کلمات کلیدی باشند تا باعث جذب و هدایت کاربر به وبسایت شما شوند.

بازاریابی آنلاین مشاغل کوچک

4. رسانه‌های اجتماعی

همه ما به قدرت رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی واقف هستیم. دسترسی بی نظیری که این شبکه‌ها به مخاطبان ارائه می‌دهند، باعث می‌شود تا رقابت در عین سادگی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار باشد.
برای دسترسی به رسانه‌های اجتماعی لازم است سرمایه کافی برای اختصاص در آن‌ها داشته باشید. علاوه بر آن بهتر است یک شبکه اجتماعی مشخص را برای متمرکز کردن تلاش‌های خود در آن مشخص کنید.
اینکه فیسبوک را ترجیح می‌دهید و یا توییتر و اینستاگرام، باعث می‌شود تا یک کانال ارتباطی موثر با مخاطبان خود داشته باشید. بسته به اینکه کدام یک از پلتفرم‌های موجود را انتخاب می‌کنید، می‌توانید برای انتشار محتوای مناسب با فعالیت‌های خود وارد عمل شوید.

5 مزیت بازاریابی آنلاین

اگر واقعا مایل به افزایش فروش و برندسازی هستید، می‌توانید به کمک چندین ابزاری که در این مسیر وجود دارد، پیش بروید. مزیت‌هایی که در این شیوه وجود دارد باعث می‌شود تا مشاغل کوچک نیز در این حرفه حرفی برای گفتن داشته باشند.

  1. مقرون به صرفه
  2. برنامه ریزی سریع و آسان
  3. پیگیری آسان
  4. به روز رسانی سریع
  5. هدفمندی

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. مقرون به صرفه

بازاریابی آنلاین یک حرکت مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که آن را با تبلیغات سنتی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که نه تنها ارزان‌تر خواهد بود بلکه تاثیرگذاری آن نیز بیشتر است. برای مشاغل کوچک، کمترین هزینه‌ها به معنای قابل توجهی بزرگ خواهد بود. به این دلیل که لازم است بسیار مراقب محدود بودن منابع خود باشند.
اگر صاحب یک شرکت کوچک هستید و تصمیم دارید تا با بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی، بیلبورد و یا تبلیغات تلویزیونی و مواردی از این دست پیش بروید، بهتر است هزینه‌هایی که در این روش‌ها وجود دارد را جدی بگیرید.
استخدام یک طراح گرافیک در صورتی که مایل هستید تبلیغات شما به شکل حرفه‌ای به نظر برسند، بسیار مهم است. گذشته از هزینه استخدام یک طراح، بسیاری از روش‌های دیگر که لازم است در این زمینه پیاده و اجرا شوند نیاز به هزینه‌های قابل توجهی خواهند داشت.
اگر تصمیم گرفته‌اید که از ابزارهای بازاریابی آنلاین استفاده کنید، نیازی به نگرانی درباره هزینه‌ها نخواهید داشت، به این دلیل که بسیار ارزان‌تر از روش‌های سنتی هستند، حتی مواردی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند عاری از هر گونه هزینه‌ای باشند. تبلیغات هدفمند و همیشگی با بازاریابی آنلاین امکان‌پذیر است.

بازاریابی آنلاین مشاغل کوچک

2. برنامه ریزی سریع و آسان

تبلیغات دیجیتال همچنین از مزیت‌های برنامه ریزی سریع و آسان برخوردار است. هر چند در بازاریابی سنتی لازم است که از قبل برنامه ریزی‌ها انجام شود.
در بازاریابی آنلاین روش‌های متفاوتی وجود دارد. به این دلیل که اجرا بسیار سریع‌تر از روش سنتی انجام می‌شود.
رسانه‌های سنتی به اندازه روش‌های دیجیتال انعطاف‌پذیر نیستند که بتوانند به سرعت نتیجه بخش واقع شوند.
دنیای دیجیتال به کسب و کار شما این امکان را می‌دهد که هر زمان نیاز دارید تغییرات خود را اعمال و آن‌ها را به روز رسانی کنید.

3. پیگیری آسان

از آنجایی که تبلیغات دیجیتالی به سادگی قابل برنامه ریزی است، ردیابی آن نیز آسان است. به کمک تجزیه و تحلیل روش‌ها می‌توانید به سرعت درباره روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، آگاه شوید و مشکلات موجود را شناسایی و برطرف کنید.

4. به روز رسانی سریع

پیگیری سریع بازاریابی آنلاین، موجب می‌شود تا اعمال تغییرات و به روز رسانی آن‌ها نیز آسان باشد.

5. هدفمندی

بازاریابی آنلاین بسیار هدفمند عمل می‌کند. به این معنی که شما کنترل کاملی بر روی افرادی که قرار است آن را مشاهده کنند، دارید. شما مطمئن خواهید شد که این تبلیغات تنها توسط کسانی دیده می‌شود که واقعا به آن علاقه‌مند هستند.
با توجه به این موارد اگر هنوز برای وارد شدن به دنیای دیجیتال اقدام نکرده‌اید، لازم است که عجله کنید تا همراه با جریانی که وجود دارد شنا کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.