مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ برای افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند بسیار مهم و ضروری است که با شناخت این نوع اصطلاحات می‌توانند به صورت چشمگیرتری می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند.

۱۶ اصطلاح دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  1. Dwell time
  2. Guest blogging
  3. Crowdsourclng
  4. Deep linking
  5. Disavow tool
  6. corporate blogging
  7. Email marketing
  8. Google panda
  9. Conversion marketing
  10. Ebook marketing
  11. Contextual advertising
  12. External linking
  13. Facebook marketing
  14. Google penguin
  15. Freshness algorithm
  16. business-to-consumer (B۲C) marketing

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. Dwell time

اصطلاح Dwell time به طول مدتی که یک کاربر در یک سایت صرف می‌کند، گفته می‌شود که از این فاکتور به منظور بررسی میزان تاثیرگذاری و مفید بودن محتوای آن سایت استفاده می‌شود.

مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، dwell time

2. Guest blogging

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ Guest blogging برای تولید محتوا برای وب سایت‌های شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا وبلاگ نویسان برای وبلاگ‌هایی که شباهت زیادی با حوزه کاریشان دارند مطالبی را منتشر می‌کنند تا از طریق:

ایجاد ترافیک بیشتر

گرفتن لینک‌های خارجی از دامنه‌هایی که اعتبار زیادی دارند.

برقرار کردن رابطه با همکاران خود در صنعتی به مشغول به کار هستید، به طور نسبی می‌توان گفت که وبلاگ نویسان مهمان، رابطه‌ای دوسر سود برای وبلاگ‌نویس مهمان و هم وبسایتی که میزبان محتوا است محسوب می‌شود. معمولا در اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ از گست بلاگینگ استفاده می‌کنند؛ در حالی که امروزه دیده شده است که کلمه پست مهمان بیشتر سر زبان دیجیتال مارکتینگ‌های ایرانی افتاده است.

3. Crowdsourclng

یکی دیگر از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ جمع سپاری است که شما در این روش، یک موضوع، مشکل یا پروژه را از طریق گروهی از شرکت کنندگان غیررسمی و مناطق جغرافیایی مختلف حل و یا کامل شود. هنگامی که کالا یا خدمات جدید و تازه‌ای را ارائه می‌نمایید، شرکت‌ها با اطمینان یافتن از اینکه مردم از این محصولات یا خدمات استقبال می‌کنند و از آن‌ها خرید خواهند کرد.

صاحبان برند به این موضوع پی برده‌اند که می‌توانند از نظرات مشتریان استفاده کنند تا متوجه شوند که عامه مردم خواهان چه چیزهایی هستند، سپس مطابق با درخواست مردم کالا یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنند.

مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، deep linking

4. Deep linking

با استفاده از استراتژی هایپرلینک در داخل محتوا مطرح می‌شود که علاوه بر وجود ترافیک در صفحه اصلی یک وب سایت به سوی صفحات داخلی آن وب سایت ببرد.

این اقدامات به منظور هدایت کاربران به سوی صفحاتی است که شامل اطلاعات مفید زیادی است. لینک دهی عمیق موجب خواهد شد تا از طریق سایت آسان‌تر بشود میزان تعادل کاربر را افزایش داد و احتمال رویداد کانورژن از سوی کاربر نیز افزایش خواهد یافت.

5. Disavow tool

از دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که بیشتر متخصصان سئو با آن در ارتباط هستند. گوگل با معرفی این ابزار کمک می‌کند تا وبمستر‌ها برای پاک کردن لینک‌هایی که اسپم مشخص کرده است کمک کند. وجود لینک‌های اسپمی که الگوریتم پنگوئن آن‌ها را مشخص می‌کند در دامنه مربوطه به دلیل استفاده از آن‌ها تنبیه می‌شوند و جایگاه آن را فهرست نتایج گوگل کاهش می‌یابد.

این ابزار به منظور کمک به افرادی است که بیشتر از این برای حذف لینک‌های اسپم و بی‌کیفیت اقدام نموده اند؛ لذا تا به حال موفق نشده‌اند که از شر تمامی آن‌ها خلاص شوند به همین دلیل است که در قسمت فوقانی نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شوند.

6. corporate blogging

در طول فرایند تولید محتوا با توجه به آخرین تغییرات در این حوزه بهترین روش‌ها و تکنیک‌ها توسط کارشناسان در این زمینه و خبرهای شرکت در مورد یک برند مطرح می‌شود.

در این بلاگ به موضوعات مورد علاقه مشتریان و کاربران می‌پردازد و به پاسخگوی سوالات آن‌ها است.

با تولید این نوع وبلاگ‌ها می‌تواند منجر به افزایش جایگاه شما در لیست نتایج جستجو گردد. به همین دلیل بایستی تلاش کنید که علاوه جمع آوری به اطلاعات مفید و ارزشمند، کلیدواژه‌هایی که در خصوص مرورگرها توسط کاربران جستجو می‌شود را در داخل محتوای خود قرار دهید تا از این طریق وبلاگ شما در فهرست نتایج جستجو نمایش داده شود.

7. Email marketing

یکی از روش‌های بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ به نوع بازاریابی موثر می‌باشد که هم موثر برای مشتریان فعلی و بالقوه ایمیل ارسال می‌کند. این نوع ایمیل‌ها به صورت موثرتر ارسال می‌شود و می‌توانند مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل نمایند و مشتریانی که تنها یک بار از شما خرید می‌کند را به مشتریان دائمی و پرطرفدار تبدیل کرده است.

مهم‌‌‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، google panda

8. Google panda

یکی از مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ الگوریتم پاندا است که در ۲۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ به کل جهان معرفی شد. در این الگوریتم هدف گوگل بهبود کیفیت نتایج جستجو و نمایش محتوای باکیفیت به کاربران بود. از زمان نخستین رویداد گوگل چندین مرتبه این الگوریتم را بروزرسانی کرد تا عملکرد آن را ارتقا دهد و مطمئن شود تا نتایج جستجو برای کاربران همیشه رضایت بخش خواهد بود.

یکی از الگوریتم‌های دیجیتال مارکتینگ، تحت عنوان پاندا نام دارد که گوگل برای رتبه‌بندی محتوای سایت‌ها از آن کمک می‌گیرد. اما با توجه به این، الگوریتم پاندا با حذف کردن وب سایت‌هایی که شامل محتوا‌هایی با کیفیت پایین هستند مهم‌ترین نقش را در تعیین جایگاه و رتبه‌بندی در صفحه نتایج گوگل دارد.

9. Conversion marketing

این اصطلاح یک نوع بازاریابی استراتژیک است با هدف متقاعد کردن کاربران برای اقداماتی مشخص می‌باشد. به عنوان مثال اگر کاربری سبد خریدش را ناتمام رها کند، ممکن است فروشنده پیشنهاد خاصی مانند تخفیف یا حمل رایگان برای این مشتری در نظر بگیرد تا مشتری تشویق به خرید کامل محصولات خود از فروشگاه گردد.

10. Ebook marketing

کسب و کارهای مختلف با تولید انواع گوناگون محتوا برای گسترش و توسعه استراتژی‌های بازاریابی آنلاین خود استفاده می‌کنند که در این بین بهترین گزینه استفاده از کتاب‌های الکترونیک است. در این نوع محتواها افرادی مطالب کامل و جامعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

کتاب‌های الکترونیک هر کدام حاوی تصاویر و اطلاعات مفیدی هستند که می‌توان مطالب را برای کاربر قابل تفهیم کرد تا کاربر بتواند آسان‌تر متوجه مطالب شود. کاربران مطالب موجود در سایت‌ها را یکبار می‌خوانند، اما کتاب‌ها را می‌توانند دانلود کنند، به اطلاعاتی که به سرعت می‌خواهند دست پیدا کنند سپس به صورت نیاز از کتاب استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ،ebook marketing

11. Contextual advertising

همانطور که می‌دانید بازاریابی محتوا به نوعی بازاریابی هدفمندی است که تبلیغات را در صفحات مختلف وب مطابق با محتوای آن صفحات قرار می‌دهد. به این صورت که موتور جستجوی گوگل، در هر صفحه از وب محتوایی را مشخص می‌کند و براساس موضوع اصلی آن را بررسی می‌نماید، در مرحله بعدی از طریق کلیدواژه ها، زبان و مکان مودر نظر شما را انتخاب می‌کند تاریخچه جستجو اخیر کاربر و سایر معیارها؛ تبلیغ شما را با صفحات وب مطابق می‌دهد.

12. External linking

از مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، لینک‌های خارجی است. به این موارد هایپرلینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را در دامنه‌هایی خارج از سایتی خود قرار می‌دهد. در بازاریابی محتوا از این نوع لینک‌ها برای ارجاع به منبع اصلی استفاده می‌شود. این کار موجب افزایش اعتبار مقاله و قراردادن منابع بیشتر در دسترس کاربران قرار داد.

13. Facebook marketing

از بین ۱۰۰ برند مطرح دنیا ۹۳ مورد آن از تبلیغات فیسبوک استفاده می‌شود. براساس حجم گسترده‌ای از کاربران بالقوه که در فیسبوک هستند، فسبوک تبدیل به یک پلتفرم مناسب برای بازاریابی به حساب می‌آید.

مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ،google penguin

14. Google penguin

الگوریتم پنگوئن برای جستجوی گوگل است که در سال ۲۰۱۲ به کل جهان معرفی شد. وب سایت‌هایی که از روش وب اسپم استفاده می‌کنند را مورد هدف قرار داد.

الگوریتم پنگوئن برای بهبود جایگاه اقدام به خرید لینک کردند و یا از روش‌های کلاه سیاه، تعداد لینک‌های خود را افزایش دادند از این طریق با شناسایی آن‌ها این دست از وب سایت‌ها توسط گوگل جریمه خواهند شد.

15. Freshness algorithm

یک نمونه از مهم‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ Freshness algorithm است که گوگل به صورت منظم با الگوریتم‌هایی برای بهبود نتایج جستجو ارگانیک ارائه می‌کند. این الگوریتم به کاربران کمک می‌کند تا بدون در اینکه با محتوای قدیمی درگیر شوند به محتواهای جدید و مرتبط با موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کنند. الگوریتم‌های گوگل یکی از پرکاربردی‌ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ هستند.

با توجه به اینکه گوگل یک سیستم ایندکس کننده وب فوق العاده به عنوان کافئین ایجاد کرده است که به موجب آن باعث شده است که کراولرهای گوگل بتوانند سایت شما را جستجو کنند و به محتواهای جدید و بروز دست پیدا کنند؛ به همین دلیل همیشه بکرترین و بروزترین اطلاعات را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهند.

16. business-to-consumer (B۲C) marketing

این اصطلاح دیجیتال مارکتینگ بازاریابی برای فروش محصول یا خدمات به مشتریان است. تفاوت‌های اساسی و بسیار مهمی بین بازاریابی B۲C و B۲B وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.