نقش پادکست در بازاریابی آنلاین چیست؟

نقش پادکست در بازاریابی آنلاین چیست؟

نقش پادکست در بازاریابی آنلاین با توسعه کسب و پیشرفت عمل با گذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید همچنین تولید محصولات جدید و متنوع در حوزه فناوری به منظور بهبود فرایند شغلی افراد است.

پادکست یکی از فناوری‌هایی است که وجود آن در حوزه تبلیغات یا سرگرمی‌ به امری کاملا ضروری و مهم تبدیل شده است. با توجه به میزان اهمیت پادکست در حوزه‌های مطرح شده تصمیماتی که در این خصوص مطرح شده است نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به بهبود کسب و کار آنلاین شما کمک کند.

 پادکست (podcast) چیست؟

پادکست به یک محتوای صوتی اطلاق می‌شود که می‌توان در بستر اینترنت از آن استفاده کرد. پادکست‌ها در دو قالب صوت یا تصویر ارائه می‌شوند. از مزایای پادکست‌ها راحتی استفاده در حین رانندگی، مسافرت یا حتی در هنگام انجام کار مختلف روزانه است.

از دیگر کاربردهای پادکست این است که شما می‌توانید در حوزه بازاریابی و تبلیغات از آن استفاده کنید.

پادکست‌ها غالبا در شبکه‌ها یا سایت‌های اینترنتی در زمان‌های تعیین شده در بخش‌های متوالی انتشار می‌یابد. در طی یک پادکست می‌توان از یک یا چند گوینده استفاده کرد یا اینکه برای هر پارت از آن یک مهمان جدید دعوت کنید و در مورد مسائل خاص گفتگو کنیم.

تاثیر پادکست در بازاریابی آنلاین

  • افزایش تولید ترافیک
  • جذاب بودن پادکست برای مخاطبین
  • فرایند تولید آسان
  • پادکست جایگزینی برای ویدیو
  • کمک به ایجاد روابط بهتر با مخاطبان

تاثیر پادکست در بازاریابی آنلاین

  • افزایش تولید ترافیک

با استفاده از پادکست این امکان برای شما ایجاد خواهد شد تا بتوانید مخاطبین جدیدی به سمت کسب و کار خود جذب کنید. ساخت پادکست به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به طیف گسترده‌ای از افراد کمک کنید. شنوندگان با در اختیار گرفتن اشتراک مجموعه شما و شنیدن پادکست‌های ساخته شده می‌توانند به کسب و کار شما کمک کنند و در نهایت باعث افزایش تعداد بازدید‌هایتان شوند.

در ضمن می‌توانید با ساخت ادامه پادکست‌ها آن‌ها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید. در نظر داشته باشید که موفقیت در این حوزه بستگی به کیفیت پادکست‌های شما دارد. ممکن است مخاطبان شما پادکست‌هایتان را به سایر افراد معرفی کنند. در نهایت منجر خواهد شد که شما تا تعداد بازدید‌هایتان افزایش یابد و این کار به سرعت ترافیک شما کمک می‌کند.

  • جذاب بودن پادکست برای مخاطبین

با ظهور اینترنت شاهد حجم زیادی از اطلاعات و محتویات نوشتاری هستیم. شما به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید از طریق پادکست یا فایل‌های صوتی تعداد زیادی از مخاطبان را به تجارت خود دعوت کنید و با این ترفند از یکنواخت و خسته‌کننده بودن محتوای نوشتاری بپرهیزید.

در ضمن به منظور استفاده از فایل‌های صوتی شما به راحتی و آسانی می‌توانید پیام مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال دهید. همچنین به نسبت به محتوای نوشتاری تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطب بگذارید.

  • فرایند تولید آسان

با تهیه یک پادکست نیازی نیست که شما مراحل فنی سخت زیادی را پشت سر بگذارید بلکه با پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانید آن پادکست را در اختیار داشته باشید.

برای تولید پادکست شما نیاز به هدفون، میکروفون با کیفیت بالا دارید. در ضمن بایستی از یک نرم افزار ویرایش صدا کمک بگیرید. البته در پایان کار نیز به اینترنت دارید تا بتوانید پادکست ضبط شده را توسط ایمیل یا سایر کانال‌های ارتباطی برای دیگران ارسال کنید.

  • پادکست جایگزینی برای ویدیو

بازاریابی ویدیو و ساخت تبلیغات ویدیویی برای کسب و کارها بسیار مهم و ضروری است. عوامل متعددی در ساخت یک ویدیو دخیل هستند؛ به همین دلیل ساخت ویدیو را به کاری سخت و دشوار تبدیل کرده است. در نتیجه استفاده نادرست از فیلم‌ها و ویدیوها می‌تواند به اعتبار شما و کسب و کارتان آسیب وارد کند.

پادکست جایگزینی برای ویدیو

بعضی از کسب و کارهای کوچک و جدید ممکن است تجهیزات و لوازم مناسب برای فیلم‌برداری و تهیه تبلیغات ویدیویی را نداشته باشند به همین دلیل با تولید پادکست می‌توانند محصولات خود را به مخاطبین خود معرفی کنند.

  • کمک به ایجاد روابط بهتر با مخاطبان

در صورتی که پادکست را یک رسانه یک طرفه تلقی کنیم باز هم نمی‌توانیم میزان اثربخشی آن را در ایجاد روابط موثر بین شما و شنوندگان نادیده بگیریم. در حقیقت پادکست به این وسیله با ایجاد یک روابط دوستانه پل ارتباطی بین شما و مخاطبان تان می‌شوند و فردی که در پادکست صحبت می‌کند را کاملا می‌شناسند.

از دیگر علت‌هایی که افراد تمایل به گوش دادن پادکست دارند این است که آن‌ها از فرد گوینده را به عنوان رهبر یا بلندگویی می‌شناسند که به دردهای مشترک آن‌ها می‌پردازد وجود صدای گرم و صمیمانه است که با کلمات و واژه‌های زیبا مطرح می‌کند.

از ویژگی‌های پادکست ایجاد روابط دوستانه و صمیمی‌ در بین مخاطبین است و شنوندگان را به ایجاد ارتباط با نام تجاری تشویق می‌کند؛ به این دلیل است که افراد ترجیح می‌دهند که از کسانی خرید کنند که بیشتر آن‌ها را می‌شناسند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.