چالش‌های تجارت الکترونیک

چالش‌های تجارت الکترونیک

سوالی که در ضمن ورود و فعالیت در دنیای تجارت الکترونیک لازم است از خود بپرسید این است که آیا طراحی سایت می‌تواند منجر به بهبود تجارت شما شود؟ آیا افزایش کیفیت آن منجر به رشد تیم فروش خواهد شد؟
به کمک ایجاد استراتژی‌های مشتری یابی آنلاین و یا از طریق روش‌های B2B قادر خواهید بود برای انجام این کار اقدام کنید. بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که نمی‌دانند از کجا شروع کنند و یا اینکه چگونه این کار را انجام دهند. با این حال در زمینه مشتری یابی، نیاز به توجه ویژه‌ای خواهید داشت.
با استفاده از تکنیک‌های سنتی در بازاریابی، چالش‌های پیش رو سخت‌تر خواهند شد، به این دلیل که کافی نخواهند بود. با رشد روش‌های تجاری میان مشاغل، هزینه‌ها تغییر می‌کنند و لازم است که عوامل متعددی در مسیر بازاریابی به کار گرفته شود.

منظور از هدایت مشتری چیست؟

زمانی که بازدیدکنندگان به وبسایت شما مراجعه می‌کنند، در صورتی که به آن جذب شوند، با شما تماس می‌گیرند. این همان چیزی است که منجر به دریافت بازخورد مناسب از سمت وبسایت شما می‌شود.
به عنوان مثال در استراتژی B2B، زمانی که کسب و کار اصلی شما طراحی وبسایت باشد، شخصی که با شما ارتباط برقرار می‌کند، به طور بالقوه می‌تواند برای خرید یک وبسایت اقدام کند.
در این میان ممکن است مشتری شما کسی باشد که در آینده نه چندان دور به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در حالت ایده آل، یک مشتری مطلوب کسی است که با یک جلسه و یا پیگیری تماس، به ادامه دادن ارتباط علاقه‌مند می‌شود.

تجارت الکترونیک

تاثیر تبلیغات آنلاین چیست؟

همه چیز از یک وبسایت مناسب شروع می‌شود. جذب مخاطب و افزایش نرخ تبدیل به کمک طراحی وب‌سایت امکان‌پذیر است. بنابراین اگر برای شروع از طراحی صفحات وب آغاز می‌کنید، لازم است به تاثیرات و بازخوردهای ناشی از آن نیز توجه داشته باشید.
طراحی وب به تنهایی کافی نیست، بازاریابی و تولید محتوا موثر و مفید می‌تواند به بهینه‌سازی آن و ارتقا رتبه آن تا صدر لیست رتبه بندی گوگل کمک کند.
هر چند که تجارت الکترونیک در کنار مزایا و ویژگی‌هایی که به همراه دارد، دانستن چالش‌های تجارت الکترونیک خالی از لطف نخواهد بود.

چالش‌های تجارت الکترونیک برای مصرف کنندگان

مهم‌ترین مسئله‌ای که مشتریان تجارت الکترونیک با آن مواجه هستند، حریم خصوصی و امنیت مربوط به اطلاعات شخصی آن‌هاست.
به همین دلیل به عنوان یک خریدار، لازم است پیش از اقدام به خرید، برخی از موارد را بررسی کنید. به طور مثال وجود نمادهای اعتماد الکترونیکی و یا گواهینامه‌های استاندارد، از جمله ویژگی‌هایی است که نیاز است یک وبسایت تجاری آن‌ها را داشته باشد.

تجارت الکترونیک
هر چند که خرید آنلاین با سهولت بیشتری انجام می‌شود و امکانات قابل توجهی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد، با این حال هک شدن اطلاعات و سرقت آن‌ها، از مواردی است که می‌تواند باعث نارضایتی مخاطب شود.
زمانی که درباره تجربه مشتریان از خرید آنلاین سوال کنید، متوجه خواهید شد که برخی از آن‌ها درباره مسائلی از جمله عدم کیفیت محصول خریداری شده، صحبت می‌کنند، همین مورد به یک نگرانی برای افراد دیگر تبدیل شده، تا جایی که از خرید آنلاین هراس دارند. هر چه که در این زمینه بتوانید بهتر با مشتری ارتباط برقرار کنید، بیشتر از قبل به شما اعتماد خواهد کرد، در نتیجه نه تنها به نفع کسب و کار شما خواهد بود، بلکه از تجارت الکترونیک به خوبی یاد خواهد شد.
۶ روش برای بهبود فروش تجارت الکترونیک وجود دارد که موفقیت شما در این زمینه را تضمین می‌کند.
وبسایت‌هایی که این امکان را در اختیار مشتری قرار می‌دهند تا علاوه بر قیمت اصلی کالا درباره هزینه‌های پنهان مانند مالیات ارزش افزوده آن و یا حمل و نقل محصول اطلاع پیدا کند، قابل اعتماد خواهند بود.
با این وجود هستند کسانی که این هزینه‌ها را با شفافیت لازم به مخاطب خود ارائه نمی‌دهند و در نهایت موجب نارضایتی او می‌شوند.
از طرفی تاخیر در زمان تحویل محصول، از دیگر مشکلاتی است که خرید حضوری به همراه ندارد. مشکلات در شرایط آب و هوایی، تعطیلات، گم شدن آدرس و مواردی از این دست هر چند که جدی به نظر نمی‌رسند، اما می‌توانند دردسرساز باشند.
خرید آنلاین بدون هزینه نیست، برای این کار شما نیاز به اینترنت خواهید داشت. با این حال برخی از وبسایت‌ها از این شرایط سو استفاده کرده و اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کنند.

تجارت الکترونیک

احتمالا بسیاری از مواقع با این مشکل مواجه شده‌اید که هنگام خرید یک کالا در یک سایت، قوانین متعددی برای شما نمایش داده شده است که باعث گیج شدن شما گشته است، تا جایی که ترجیح داده‌اید از خرید منصرف شوید و یا به مرحله بعد بروید، عدم تعامل حضوری و شخصی در سفارش آنلاین از مشکلاتی است که بسیاری از مشتریان را ناراضی می‌کند.
این موارد تنها بخشی از چالش‌های تجارت الکترونیک پیش روی مشتریان خواهد بود، برخی از مسائل وجود دارد که مربوط به کسب و کارها می‌شود.
به عنوان مثال در این بخش مجددا مسائل امنیتی وجود دارد که موجب می‌شود، افرادی که مایل به راه‌اندازی کسب و کار در زمینه تجارت الکترونیک هستند، مدام نگران امنیت اطلاعات خود و مشتریانشان باشند.
متاسفانه برخی از هکرها وجود دارند که تمام دیوارهای آتشین را از سر گذرانده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورند. این اتفاقی است که حتی برای مشهورترین و بهترین کسب و کارهای آنلاین نیز ممکن است رخ دهد.
مسائل پرداختی و مالی از رایج‌ترین چالش‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است کالا به مشتری تحویل داده شده باشد، اما به دلیل مشکلاتی که در زمان پرداخت به وجود آمده است، پول مجددا به حساب مشتری واریز شود، به این دلیل که موسسات مالی در این زمینه برای حفظ مشتریان خود، قوانین خاصی را رعایت می‌کنند، این مسئله می‌تواند باعث ایجاد خسارت برای صاحبان کسب و کار تجارت الکترونیک شود.
شاید یک فروشگاه آنلاین هزینه‌های کمتری نسبت به فروش حضوری داشته باشد، اما بدین معنی نیست که به طور کامل رایگان است. به عنوان صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک، لازم است بررسی کنید تا این اطمینان حاصل شود که معاملات آنلاین به درستی در حال انجام است.
در پایان بهتر است به یاد داشته باشید که برای راه‌اندازی تجارت الکترونیک، نیاز است تا زیرساخت‌های آن را به طور کامل فراهم کنید و به تمام مسائلی که ممکن است در پی آن به وجود بیاید توجه کنید و حتی الامکان راه چاره‌ای برای آن‌ها بیندیشید، در این صورت قادر خواهید بود تا از مزایایی که به همراه دارد بهره‌مند شوید و نگران معایب آن نباشید.
با چند گام موثر در استراتژی تجارت الکترونیک چالش‌های تجارت الکترونیک را به حداقل برسانید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.