چالش‌ های بازاریابی آنلاین و نحوه رفع آن‌ها

چالش‌ های بازاریابی آنلاین

آیا احساس می‌کنید که مسیر بازاریابی اینترنتی شرکت شما افت کرده است؟ یا این که اثربخشی سابق را ندارد؟
حتی ممکن است در توجیه هزینه‌هایی که برای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل می‌کنید، به مشکل برخورد کنید. اگر با چنین چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید وقت آن رسیده است که مجددا نگاهی به استراتژی‌های بازاریابی آنلاین خود بیندازید و در برخی از آن‌ها تجدید نظر کنید.

هنگامی که تلاش‌های بازاریابی شما مثمر ثمر واقع نمی‌شوند، تسلیم شدن فایده‌ای ندارد، به این دلیل که تنها با این کار صورت مسئله را پاک کرده‌اید بدون آن که به فکر یک راه حل باشید. از طرفی ترس برای تنظیم مجدد بودجه، هیچ مزیتی به همراه ندارد. پس به جای آنکه بودجه بازاریابی اینترنتی خود را کاهش دهید و از طراحی‌ ایده‌های جدید برای جذب مشتریان بالقوه خودداری کنید، لازم است که به صورت دقیق ریشه مشکلات را پیدا کنید.

چالش‌ های بازاریابی آنلاین و چگونگی رفع آن‌ها

چالش‌ های بازاریابی آنلاین و چگونگی رفع آن‌ها عبارت است از:

  1. در رسانه‌های اجتماعی دنبال کننده ندارید
  2. درباره افزایش اثربخشی بازاریابی اینترنتی خود مطمئن نیستید
  3. روی مخاطبان هدف اشتباهی تمرکز کرده‌اید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. در رسانه‌های اجتماعی دنبال کننده ندارید

زمانی که برای اولین بار حساب کاربری خود را در فیس بوک و یا اینستاگرام ایجاد می‌کنید، نیاز به روش‌هایی دارید که از طریق آن مخاطبان هدف را ترغیب کنید تا شما را فالو کنند. با این حال اگر پس از مدتی مشاهده می‌کنید که نه تنها کسی جدیدا شما را دنبال نمی‌کند، بلکه میزان فالوورهای شما در حال ریزش هستند، لازم است که قبل از هر چیزی به دنبال علت آن باشید.

برای برطرف کردن این مسئله، نیاز است که با خود صادق باشید و موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. آیا حساب خود را مرتبا به روز رسانی می‌کنید؟
  2. محتوای پست‌ها درباره چیست؟
  3. آیا از تصاویر با کیفیت استفاده می‌کنید؟
  4. آیا با دنبال‌کنندگان خود تعامل دارید؟

استراتژی تولید محتوا

آیا حساب خود را مرتبا به روز رسانی می‌کنید؟

دنیای رسانه‌های اجتماعی با سرعت زیادی حرکت می‌کند. به شکلی که اگر از آن عقب بمانید، ممکن است در یک چشم به هم زدن از تمام برنامه‌هایی که در این راستا در نظر گرفته بودید، دور شوید. برای مقابله با این مشکل نه تنها خودتان، بلکه بسیار مهم است که حساب کاربری خود را به طور مرتب به روز کنید. پست‌های جدید ارسال کنید و تکنیک‌هایی به کار ببرید که مخاطبان مایل به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با شما باشند. اگر هفته‌ها بگذرد و شما هیچ فعالیتی روی حساب اینستاگرام خود انجام ندهید، احتمال ماندگاری شما در ذهن مخاطب بسیار کم رنگ خواهد بود.

محتوای پست‌ها درباره چیست؟

بسیار مهم است به مخاطبان چیزی را ارائه کنید که به آن علاقه‌مند هستند. پس پست‌هایی را به اشتراک بگذارید که باعث درگیر کردن دنبال‌کنندگان شود و به مرور آن‌ها را به مشتری پروپاقرص تبدیل کند.

آیا از تصاویر با کیفیت استفاده می‌کنید؟

مسئله مهمی که در اکثر سیستم عامل‌های اجتماعی وجود دارد این است که اکثر آن‌ها بصری هستند. به این معنی که مخاطب با وارد شدن به آن‌ها قبل از هر چیز با علائم بصری مثل تصاویر، عکس نوشته و یا مواردی از این دست روبرو می‌شود. پس مهم است که از تصاویر با کیفیتی استفاده کنید که به درگیر کردن آن‌ها کمک می‌کند. تصاویر با محتوا و تاثیر آن در فروش فوق‌العاده است.

اگر به فکر برندسازی هستید، بهتر است عکس‌هایی که پست می‌کنید، مخصوص خودتان باشد و تا جایی که امکان دارد از تصاویر کپی یا تکراری استفاده ننمایید. به عبارت بهتر هر چقدر که زمان و خلاقیت بیشتری صرف کنید، بدون شک نتیجه بهتری دریافت می‌کنید.

آیا با دنبال‌کنندگان خود تعامل دارید؟

رسانه‌های اجتماعی خیابان یک طرفه نیستند که مخاطب بیاید، لایک کند، نظرات خود را ارسال نماید، اما هیچ واکنشی از سمت شما دریافت نکند. اگر با ایشان در تعامل نیستید، جای تعجبی ندارد که به زودی یکی پس از دیگری شما را ترک کنند. در عوض بهتر است که از آن‌ها تشکر کنید و یا با روش‌های مختلف به آن‌ها بگویید که برایشان ارزش قائل هستید.

2. درباره افزایش اثربخشی بازاریابی اینترنتی خود مطمئن نیستید

این یک نگرانی رایج در بین بسیاری از کسب و کارهاست. بسیاری از آن‌ها به این نکته واقف هستند که درآمدشان کاهش یافته است. با این از حال دلیل اصلی آن بی خبرند. در بسیاری از موارد، این نتیجه مستقیم بازاریابی اینترنتی به شکل ناکارآمد است.

اگر تجارت شما هنوز از روش‌های بازاریابی سنتی مثل بنر، بیلبورد یا تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کند اما به بخش آنلاین هیچ توجهی ندارد، نمی‌توانید کارهای زیادی برای توسعه تجارت خود انجام دهید. پس بهتر است که تا جایی که ممکن است تمام جنبه‌های بازاریابی اینترنتی را بررسی و تحلیل کنید تا به شما بگوید که دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید و کارهایی که به نفع برندتان نیست را حذف یا اصلاح کنید.

انجام تجزیه و تحلیل

ابزار زیادی در دسترس است که با توجه به هر یک از آن‌ها می‌توانید فعالیت‌هایی که در راستای بازاریابی آنلاین انجام می‌دهید را تجزیه و تحلیل کنید.

استراتژی تولید محتوا

3. روی مخاطبان هدف اشتباهی تمرکز کرده‌اید

قبل از انجام هر کدام از فعالیت‌های بازاریابی، شناسایی بازار هدف بسیار مهم است. با این حال گاهی پیش می‌آید که شما افرادی را جذب کنید که به کسب و کارتان علاقه ندارند. به عبارت بهتر روی بازار هدف اشتباهی تمرکز کرده‌اید.

از این رو بهتر است که این موارد را در نظر داشته باشید.

  1. مجددا مخاطبان را مرور کنید
  2. تنظیم تاکتیک‌ها

مجددا مخاطبان را مرور کنید

این یک چالش جدی است. با این حال بهتر است که در سریع‌ترین زمان این کار را انجام دهید تا در نهایت به بخش صحیح جامعه هدف دست یابید. نتیجه آن این است که از بین این بازار هدف، بدون شک مشتریان بیشتری به دست می‌آورید.

تنظیم تاکتیک‌ها

بهترین کاری که در این مورد می‌توانید انجام دهید، این است که برای کسانی بازاریابی کنید که به محصولات و خدمات شما علاقه دارند. بسیار مهم است که تاکتیک‌های معرفی محصول را به شکلی تنظیم کنید که برای مخاطب شرح دهد که چگونه به او کمک می‌کند و مشکلش را برطرف می‌نماید.

در نهایت به یاد داشته باشید که بازاریابی آنلاین، یک بخش اساسی برای رساندن تجارت شما به موفقیت است. اگر احساس می‌کنید که هر کدام از تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی شما به شکل خوبی عمل نمی‌کند، لازم است هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کنید.

هر چند که می‌توانید از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز کمک بگیرید. به این دلیل که آن‌ها با توجه به تجربه و تخصصی که در این حوزه دارند، با شناسایی مشکل فرایند برطرف کردن آن را به زودی آغاز می‌کنند تا هر چه سریع‌تر اثربخشی کسب و کار خود را ارتقا دهید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.