چرا تبلیغات کلیکی (ppc) اهمیت دارد؟ 

چرا تبلیغات کلیکی (ppc) اهمیت دارد؟ 

تبلیغات کلیکی (ppc) یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. با توجه به اینکه نرخ کلیک یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید برای جذب مشتری پولی بر آن نظارت کنید. تبلیغات براساس کلیک، قیمت بسیار مناسبی دارد، زیرا شما تنها زمانی پرداخت می‌کنید که کاربر وارد سایت شما می‌شود. در این صورت شما هر چقدر تمایل داشته باشید، می‌توانید هزینه کنید. از دیگر مزیت‌های این تکنیک هدفمند بودن آن است که می‌توانید مخاطبان خود را برحسب جمعیت‌شناسی مثل مکان، زبان و دستگاه انتخاب کنید.

منظور از تبلیغات بر اساس کلیک (ppc) چیست؟

تبلیغات کلیکی نوعی تبلیغات است که برمبنای کلیک افراد روی آن نمایش داده می‌شود. نرخ کلیک درصدی از نمایش‌هایی است که باعث کلیک خواهد شد. برای سنجش آن، کافی است که تعداد افرادی که بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند را بر تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده‌اند تقسیم کنید سپس عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید.

منظور از تبلیغات بر اساس کلیک (ppc) چیست؟

منظور از نرخ کلیک بالاتر این است که تبلیغ شما علاقه بیشتری ایجاد می‌کند و جذاب‌تر است همچنین با مخاطبانی که آن را دریافت می‌کنند.

دلیل اهمیت تبلیغات بر اساس کلیک یا پی پی سی

افزایش نرخ کلیک برای سلامتی هر کمپین تبلیغاتی بسیار مهم و حیاتی است به ویژه کمپین‌هایی که در گوگل اجرا می‌شوند. در واقع گوگل از معیارهای مختلفی برای ارزیابی محتوای سایت شما همچنین ارتباط آن با کاربران گوگل استفاده می‌کند. گوگل یکی از تکنیک‌های متفاوتی که می‌توان از آن برای ارزیابی محتوای سایت و ارتباط با کاربران استفاده کرد. از دیگر روش‌هایی که می‌توان تشخیص داد که آیا انتخاب کلمات کلیدی برای سایت شما مفید و مرتبط است یا نه، نرخ کلیکی یا CTR است.

در واقع بالا بودن نرخ کلیک نشان می‌دهد که شما برای افرادی که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص را سرچ می‌کنند، مفید و جذاب است. در حقیقت گوگل به شما خواهد گفت که محاسبات نرخ کلیک مورد نظر برای محاسبه رتبه تبلیغات در زمان حراج استفاده می‌شود. در واقع از طریق گوگل ادز و دیگر پلتفرم‌های مبتنی بر جستجو، امتیازاتی برای تبلیغات مرتبط ارائه می‌کنند، از این رو موتورهای جستجو به عنوان پلتفرم‌هایی عمل می‌کنند که کاربران را با تبلیغ کنندگان وصل می‌کنند.

دلیل اهمیت تبلیغات بر اساس کلیک یا پی پی سی

در واقع آن‌ها با نمایش تبلیغات مرتبط، پایگاه کاربر را راضی نگه می‌دارند همچنین تبلیغ کنندگان را با مخاطبان پذیراتر، راضی می‌کنند. به همین دلیل برای ایجاد انگیزه ارتباط و کیفیت، امتیازاتی با کیفیت بالاتر به تبلیغات با نرخ کلیک یا CTR تبلیغات بالا ارائه می‌کنند.

آیا افراد از تبلیغات کلیکی استقبال می‌کنند؟

بله. افراد بر روی تبلیغات پولی کلیک می‌کنند، البته درصد بسیار کمی دارد. طبق آمار بالغ بر 10 درصد از مردم بر روی تبلیغات پولی کلیک می‌کنند. با توجه به اینکه به صورت تقریبی 94 درصد از کل ترافیک جستجو به نتایج طبیعی از تبلیغات پولی ختم می‌شود.

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC چیست؟

در واقع پرداخت به ازای هر کلیک اصطلاحا PPC گفته می‌شود که یک نوع از بازاریابی اینترنتی است. در این روش از بازاریابی آنلاین سرویس دهنده‌های این نوع تبلیغات با هر بار کلیک کردن بر روی تبلیغات شما هزینه‌ای از آن‌ها کسر خواهد شد. در واقع می‌توان گفت که بیشتر روشی برای خرید بازدید به سایت است نه صرفا به دست آوردن طبیعی تعداد بازدیدکنندگان از سایت.

یکی از محبوب‌ترین شکل‌های پرداخت به ازای هر کلیک، موتورهای جستجو می‌باشند. در این شیوه بازاریابی اینترنتی برای نمایش دادن تبلیغات در نتایج جستجو، هزینه پرداخت می‌شود. این مدل تبلیغات در حقیقت در قسمت بالا یا قسمت پایین صفحه نتایج جستجو قرار می‌گیرند و با هر بار کلیک کردن کاربر به سایت شما وارد می‌شود.

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC چیست؟

زمانی که پرداخت به ازای هر کلیک به درستی عمل کند حداقل هزینه کمی باید پرداخت کند، چون بازدید از سایت، ارزش بیشتری نسبت به هزینه‌های پرداختی خواهد داشت.

از نمونه‌های دیگر تبلیغات پی پی سی می‌توان به تبلیغات نمایشی و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. در حال حاضر این نوع از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار هستند زیرا سود زیادی را برای تبلیغ کنندگان در پی دارد. کسب و کارهای کوچک با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از چندین روش می‌توانید به درآمدهای بالایی دست یابید. در تبلیغات نمایشی به جای استفاده از متن، عکس و ترکیب متن و عکس استفاده می‌شود.

از دیگر معضلات تبلیغات کلیکی تقلبی بودن آن است که شبکه‌های تبلیغاتی بین المللی به طور جدی با آن برخورد می‌کنند. شما می‌توانید به عنوان ناشر تبلیغات کلیکی آن را روی اپلیکیشن خود نصب کنید و به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات از سرویس تبلیغ دهنده هزینه دریافت نماید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.