چگونه صفحه فروش سایت تجارت الکترونیک را بهبود دهید؟

تجارت الکترونیک

هدف اصلی در صفحه فروش، مشخص است: فروش محصولات از طریق سایت تجارت الکترونیکی. به همین دلیل زمانی که صفحه‌ای که انتظار می‌رود به افزایش نرخ تبدیل کمک کند این کار را انجام ندهد، بسیار ناامید‌کننده خواهد بود. عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در صفحه وبسایت شما می‌شود. این مسئله ممکن است به طول صفحه، محتوا و یا قالب‌بندی‌ها ارتباط داشته باشد. عدم توجه به این مسئله باعث می‌شود که نظر مخاطبان شما به وبسایت جلب نشود. به همین دلیل نرخ تبدیل بهبود نخواهد یافت و صفحات محصول سایت تجارت الکترونیک فروش لازم را نخواهند داشت.

برای اینکه به رفع این مشکل کمک کنید، بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید.

اهداف محکمی برای کمپین خود داشته باشید

بهتر است صفحات فرود و دکمه‌های فراخوان به عمل (CTA) به درستی در سایت قرار گرفته باشند. بسیاری از آن‌ها انواع و اقسام پیشنهادات را در اختیار مردم قرار می‌دهند که در نهایت تنها به گیج شدن او منجر می‌شوند و شما نرخ تبدیل درستی به دست نمی‌آورید. هدف مهمی که باید دنبال کنید این است که مشتریان در هر زمان ممکن روی بهترین پیشنهاد متمرکز شوند.

بهتر است محتوایی را که به ایشان در بخش فروش تجارت الکترونیک نشان می‌دهید، کاملا واضح بیان کنید. همچنین اگر ویژگی‌های محصول را به خوبی نمایش دهید، احتمال اینکه آن‌ها اقدام به عمل کنند، زیاد است.

از عناوین واضح و مختصر استفاده کنید

بهتر است عنوان‌هایی را که در سایت به کار می‌برید، در حد امکان ساده و واضح نگه دارید. حتی اگر طول عناوین را کمتر از 20 کلمه به کار می‌برید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که تیترهای کوتاه و جسورانه‌ای را انتخاب کرده‌اید که به شما توضیح می‌دهد چگونه مشکلات مخاطبان خود را حل کرده‌اید.

تجارت الکترونیک

نقش متون قانع‌کننده در فروش

در سایت‌های تجارت الکترونیک، فروش محصولات اهمیت زیادی دارد. پس اگر سری به این بخش زده باشید، احتمالا می‌دانید که ترکیبی از عبارات کوتاه و بلند، علائم خاص و متن‌های اصلی استفاده شده است که همه برای جلب توجه خوانندگان و علاقه‌مند کردن ایشان است.

بهتر است بدانید که مردم بسیاری از مطالب طولانی و خسته‌کننده را در فضای آنلاین دنبال نمی‌کنند، آن‌ها ترجیح می‌دهند چیزی را مشاهده نمایند که در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین مفهوم و پیشنهاد را به ایشان منتقل می‌کند.

خوانندگان صفحات مختلف را اسکن می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند، شما به عنوان صاحب تجارت الکترونیک، ملزم به ارائه اطلاعات و محصولاتی هستید که مخاطب به دنبال آن‌ها می‌باشد.

یادگیری الگوهایی که کاربران از آن پیروی می‌کنند و چگونگی پر کردن آن‌ها با مطالب مختصر و چشمگیر، باعث می‌شود که صفحات شما طرفداران بیشتری داشته باشند.

در شبکه‌های اجتماعی خوش بدرخشید

یکی از راه‌های آسان برای افزایش نرخ تبدیل، اجازه ارسال نظر به مخاطب و افزایش تعامل با او می‌باشد. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مشتریان را به سمت خود جلب کنند و فضای بهتری را در اختیار برند تجاری شما قرار دهند.

با این حال چنین چیزی به این معنی نیست که شما بتوانید هر محتوایی را داخل شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. نیاز است پست‌هایی را منتشر کنید که مخاطبان به آن‌ها نیاز دارند و همچنین با خواندن و مطالعه آن‌ها، مشکلی از ایشان برطرف شود و در نتیجه تمایل بیشتری به آشنایی با کسب و کار و برند شما داشته باشند.

داشتن معیارهای واضح می‌تواند به میزان قابل توجهی به شما کمک کند. علاوه بر این بهتر است به شکلی کار کنید که کاربران نام برند شما را به یاد داشته باشند.

ساده‌سازی فرم‌های آنلاین

فرم‌هایی که استفاده می‌کنید، تفاوت زیادی در نرخ تبدیل شما ایجاد می‌کنند. اگر آن‌ها را بیش از حد پیچیده نگه دارید، ممکن است باعث مزاحمت و آزار کاربران شود. این گیج شدن مخاطب او را در نهایت دلسرد می‌کند و باعث می‌شود که از صفحه سایت تجارت الکترونیک شما خارج شود.

اگر متوجه شده‌اید که نرخ پرش در صفحات محصول شما زیاد شده است، به احتمال زیاد دلیل آن است که چیزی باعث عقب نگه داشتن مخاطب شما می‌شود. به عنوان مثال نیازی نیست که نام و نام خانوادگی مخاطبان را جداگانه بپرسید. تنها کافی است مثلا نام یا آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کنید.

برخی از کاربران با دیدن طول فرم، از اقدام برای خرید منصرف می‌شوند. این در حالی است که هر چقدر به فرایند خرید در سایت تجارت الکترونیک خود توجه داشته و آن را ساده‌تر کنید، احتمال وارد کردن اطلاعات توسط کاربران بیشتر خواهد بود.

بهبود تبدیل در صفحات فروش با نظارت بر تلاش‌هایی که انجام می‌دهد و همچنین استفاده از راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر اهمیت زیادی دارد. بهتر است اطمینان داشته باشید که پیام شما کاملا ثابت و متمرکز است و مخاطبان می‌توانند با استفاده از آن به سمت محصولات شما جذب شوند.

تجارت الکترونیک

حواس پرتی‌ها را حذف کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک وبسایت تجارت الکترونیک، مخاطب را به جهات زیادی سوق دهد و از هدف اصلی خود یعنی جلب نظر کاربر و تشویق او به خرید از سایت دور شود. در ابتدای امر بهتر است که صفحه فرود شما واضح، کوتاه و ساده باشد. حتی اگر ضرورتی ندارد، بهتر است آن را در نظر نگیرید. بهتر است در صفحات عناوین و زیرنویس‌ها، مزایا و ویژگی‌های محصولات به شکل مختصر و مفید بیان شود. بهتر است همه حواس پرتی‌ها را حذف کنید و به جای آن از چت بات، فیلم و ویدیو و پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید استفاده کنید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید.

مراحل اولیه را آسان‌سازی کنید

یک اصل روانشناختی وجود دارد که می‌گوید بسیاری از انسان‌ها دوست دارند کارهایی که شروع می‌کنند را به پایان برسانند. از این رو زمانی که می‌خواهید یک پیشنهاد را به مخاطبان تجارت الکترونیک خود ارائه دهید، بهتر است که آن را ساده در نظر بگیرید.

هر چقدر که مراحل ابتدایی آسان‌تر باشد، شانس بیشتری برای اینکه بازدیدکنندگان تا انتها اقدام به عمل و پیگیری را انجام دهند وجود دارد.

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، روش‌های بیشتری نیز وجود دارد که باعث بهبود صفحات محصول می‌شود و در نتیجه بازخورد بهتری را از سایت تجارت الکترونیک خود دریافت می‌کنید. از این رو سعی کنید که این موارد را بررسی کرده و آن‌ها را رعایت نمایید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.