چگونه کسب و کار سنتی خود را به آنلاین تبدیل کنیم؟

کسب و کار سنتی

‌با پیشرفت‌هایی که در حوزه اینترنت صورت گرفته‌شده است. امروزه اغلب خریدها به صورت آنلاین انجام می‌شود و امروزه سهم بازار خرده‌فروشی را از آن خود کرده است.
این نوع فرایند در حال توسعه و پیشرفت است. بیشتر مدیران کسب و کار سنتی نظیر فروشگاه‌هایی که در سطح شهر و فروشگاه‌های محلی هستند برای اینکه بخواهند خرید‌های خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند باید تدابیری را بیندیشند.

آنلاین کردن کسب و کار سنتی

کسب و کار سنتی به نوعی از کسب و کارهایی گفته می‌شود که در حال حاضر در برابر کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته‌اند. به این معنا که هر فروشگاه یا مغازه‌ای در سطح شهر، یک کسب و کار سنتی دارد. بیشتر محصولات موجود در فروشگاه‌های سطح شهر به صورت اینترنتی و آنلاین توسط مشتریان به فروش می‌رسد. زمانی که یک محصولی به راحتی و با قیمتی ارزان در یک فروشگاه اینترنتی به فروش می‌رسد.
کسب و کار سنتی برای این که پا برجا بمانند نیاز به تغییر و ارائه خدمات به صورت اینترنتی و آنلاین دارند اما این روند به چه شکل انجام می‌شود در این مطلب قصد داریم در این مورد بیشتر صحبت کنیم تا شما با این فرایند به خوبی آشنا شوید.

بررسی کردن شرایط کسب و کار سنتی برای آنلاین شدن

در نخستین مرحله باید شرایط کاری خودتان را بررسی کنید که آیا کسب و کار سنتی شما قابلیت آنلاین شدن را دارد یا خیر. به عنوان نمونه یک نمونه از کسب و کارهای هستند که به صورت آنلاین کار می‌کنند که نمونه‌های دیگری از آن‌ها در دنیا وجود ندارد به عنوان نمونه می‌توان تعمیرگاه‌های اتومبیل را نام برد که این امکان هنوز به صورت کاملاً وجود ندارد که بتوانند کسب و کار خود را به صورت آنلاین دربیاورند.
چرا که زمانی اتومبیل فردی با خراب می‌شود و نیاز به تعمیر دارد شناخت و اطلاعات کافی ندارد که دلیل خراب شدن خودروی آن چیست و آیا نیاز است که قطعه از خودروی خود را تعویض کند یا خیر.
در صورتی که تمامی این اطلاعات را نیز داشته باشد ممکن است فرصت آن را نداشته باشد که شما بتوانید قطعه مورد نظر آن را به صورت آنلاین با پست، در طول دو یا سه روز برای آن ارسال کنید. اغلب افراد در هنگام بروز چنین مشکلاتی به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند. بسته به نوع کسب و کاری که دارید مانند فروشگاه کتاب، لوازم‌ التحریر، موبایل و غیره شما می‌توانید به راحتی و سهولت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و محصول مورد نظر خود را از طریق بازاریابی اینترنتی بفروشید.

تعیین کردن نوع خدمات در اینترنت

در این مرحله باید مشاهده کنید که خدمات شما به چه صورتی است آیا قصد دارید که کالایی را به صورت مستقیم ارائه دهید و یا قصد دارید که خدمات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهید. به عنوان مثال فروشندگان شهری یک جنس را مستقیماً به مشتری می‌فروشند می‌توانند به راحتی با تأسیس یک فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را در سایت قرار دهید.
نمونه‌ی دیگری از خدمات وجود دارد که شما می‌توانید به طور مستقیم محصول را به دست مشتریان نمی‌رسانند بلکه به آن‌ها خدماتی را عرضه می‌کنند برای نمونه می‌توان به فروشگاه‌هایی که خدمات نمایندگی‌های سیم‌کارت و اینترنت را انجام می‌دهند. برای راه‌اندازی و نیاز است که سفارشات خود را ثبت کنید برای این منظور نیز افزونه‌های بسیاری تعریف‌شده است.

بررسی روش‌های آنلاین کردن کسب و کار

زمانی که می‌خواهید کسب و کار خود را از حالت سنتی به صورت آنلاین تبدیل کنید نیاز است که این کار را در وب انجام دهید. امن‌ترین و معتبرترین روش،  طراحی سایت است. در حال حاضر وب‌سایت‌های اینترنتی در ایران به رسمیت شناخته‌شده‌اند و زیر نظر سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی نشان و اعتباراتی داده‌شده است به همین دلیل عالی‌ترین روش برای اینکه کسب و کار خود را در حوزه یک وب‌سایت اینترنتی کنید. با داشتن یک وب‌سایت این امکان برای شما فراهم می‌شد که بتوانید کسب و کار خود را به شکل یک اپلیکیشن موبایل دربیاورید.
در صورتی که به دنبال یک اپلیکیشن موبایل هستید، از طریق وب‌سایت می‌توانید کار اپلیکیشن خود را به ثبت سفارش بزنید و پرداخت آسان‌تری نیز داشته باشید. برای راه‌اندازی یک کسب و کار شما نیاز به چه امکاناتی مانند سیستم‌های مدیریت محتوا رایگان نظیر ورد پرس دارید که بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

بازاریابی اینترنتی

توسعه و گسترش کسب و کار آنلاین

بهتر است برای راه‌اندازی کسب و کار خود به صورت آنلاین ابتدای امر آن را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید. در مرحله‌ی بعدی می‌بایستی دامنه‌ی خود را ثبت کنید سپس یک هاست از سرویس‌های هاستینگ خریداری کنید و در مرحله‌ی بعدی سیستم مدیریت محتوا ورد پرس را روی آن نصب کنید با انجام تمامی مراحل فوق شما می‌توانید به راحتی وب‌سایت خود را در کمتر از یک روز بالا بیاورید.

روش‌های آنلاین کردن کسب و کار سنتی

از دلایلی که احتمالاً افراد قصد ندارند که یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنند وقت‌گیر بودن آن است. از آنجایی که زیرساخت‌های طراحی و اضافه کردن امکانات به آن همچنین به سرانجام رساندن آن با روش‌های دیجیتال مارکتینگ زمان‌بر است و با سرعت زیاد نمی‌توان فروشگاه خود را به صفحه اول گوگل رساند به همین دلیل باید از روش‌های جایگزین برای راه‌اندازی کسب و کارهای سنتی به آنلاین کمک گرفت.

همکاری کردن با فروشگاه‌های آنلاین بزرگ

یکی از روش‌های مؤثر برای فروشندگان و خرده‌فروشان بازار محلی، همکاری با فروشگاه‌های آنلاین بزرگ است. در صورتی که توانایی لازم و کافی برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را ندارید می‌توانید مانند یک فروشنده با فروشگاه‌های آنلاین بزرگ همکاری داشته باشید. در این صورت دیگر نیاز نخواهد بود که شما کارهای فنی مرتبط با فروشگاه اینترنتی را انجام دهید و تنها کافی است که در زمانی مشخص شدن محصول را به نمایندگی‌های محصول مورد نظرتان تحویل دهید. این مسئله با توجه به مشکلاتی که در قسمت تسویه‌حساب و گرفتن درصد از فروش دارد فقط مناسب افراد و فروشندگان پایتخت است و فروشندگان شهرستان نمی‌توانند با آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی

راحت‌ترین و ساده‌ترین شیوه برای راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. در خصوص فروشگاه اینترنتی که شبکه‌های اجتماعی جایگاهی ندارند، لذا به علت فراگیر بودن آن‌ها به ویژه این روزها در ایران، اینستاگرام محیطی است برای فروش اقلام و ثبت سفارش درباره اینکه چرا شبکه‌های اجتماعی برای فروش مناسب نیستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.