پهنای باند در میزان بهره‌مندی از روش تجارت الکترونیک

گستردگی در اینترنت

تجارت الکترونیک برای کشور‌های در حال توسعه به پهنای باند نیاز دارد که پهنای باند می‌تواند به میزان زیادی تعاملاتی که قرار است به صورت بین المللی با کشور‌های دیگر صورت بگیرد را به راحتی ایجاد کند و مسیر مناسبی را برای رشد اینترنت و به کارگیری آن ایجاد نماید.

کشور‌های در حال توسعه و مشکلات ترافیک اینترنت

یکی از مشکلاتی که برای کشور‌های در حال توسعه ایجاد شده است حجم ترافیک اینترنتی است که برای دسترسی به لینک‌های بین المللی برای آن‌ها ایجاد شده است در این رابطه نکته‌ای که برای از بین بردن ترافیک موجود بسیار اهمیت دارد میزان پهنای باندی است که برای به کار بردن اینترنت استفاده می‌شود.

لینک‌های بین المللی معضلی برای اینترنت

یکی از نکاتی که در رابطه با به کارگیری اینترنت باید در نظر داشت پهنای باند است در این خصوص بیشتر کشور‌های در حال توسعه حجم بزرگی از ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند که میزان ترافیکی که به صورت درصدی برای کشور‌های در حال توسعه وجود دارد بین 70 تا 80 درصد است.

با این حال لینک‌های بین المللی بسیار ناچیز هستند و نامحدود به کار برده نمی‌شوند. بنابراین بیشتر لینک‌های بین المللی نیز به کشور‌های اروپایی متصل می‌شود، کشور‌هایی نظیر ایالات متحده اروپا که بیشترین اتصال را به خود اختصاص داده است.

گستردگی در اینترنت

یکی از کشور‌های در حال توسعه مانند آفریقا به شکل بسیار محدودی توانسته است که با همسایگان خود ارتباطی را ایجاد کند. با این حال در کشور آفریقا میزان ترافیکی که در خصوص استفاده از اینترنت برای این کشور رقم می‌خورد به صورت بین قاره‌ای جریان دارد.

با این حال کشور‌های آسیایی از روند بهتری در رابطه با حجم ترافیک و پهنای باند برخوردار هستند. زمانی که دسترسی به پهنای باند بیشتر و از میزان ترافیک ایجاد شده کاسته می‌شود بازار رقابت بین کشور‌های دیگر به شدت افزایش می‌یابد.

زمانی که پهنای باند محدود است تنها می‌توان اتصالات کوتاهی را ایجاد کرد که این اتصالات نمی‌تواند درآمد‌های زیادی را در این رابطه ایجاد کند و منجر به دست آوردن درآمد‌های کوتاه مدت و ناچیز خواهد شد.

محدودیت‌های دولتی

یکی از محدودیت‌هایی که جدای پهنای باند برای به کار بردن اینترنت و روش‌های نوینی که در کنار آن قرار دارند، محدودیت‌های دولتی است که در انحصار دولت در خواهد آمد.

بنابراین امکان دارد دولت گزینه‌هایی را ایجاد کند که باعث شود به جای راحت‌تر شدن کار، حصار‌های زیادی برای به کار بردن تجارت الکترونیک ایجاد شود.

هزینه‌های قابل پرداخت

یکی از هزینه‌هایی که برای به دست آوردن اینترنت و حجم پهنای باند باید به دست آورد به صورت بین المللی خواهد بود. بنابراین یک کشور در حال توسعه باید هزینه اتصال اینترنتی خود را با یک کشور توسعه یافته به صورت بین المللی ایجاد کند.

در این صورت است که می‌تواند خدمات اینترنتی را به راحتی دریافت نماید با این حال هزینه‌هایی که برای این کار باید انجام شود بخش عظیمی از آن را در بر خواهد داشت.

با این حال مشکلات دیگری نیز مانند انحصار‌های دولتی و حتی خصوصی نیز می‌تواند در این راستا باعث بسته شدن راه خدمات و دسترسی‌هایی باشد که برای کشور‌های در حال توسعه به شدت مهم خواهد بود.

اینترنت پر سرعت

یکی از نکاتی که در رابطه با به کار بردن روش تجارت الکترونیک باید در نظر داشت میزان استفاده آن در کشور‌های در حال توسعه است.

بنابراین باید گفت که درصد زیادی از به کارگیری روش تجارت الکترونیک به کشور‌های توسعه یافته باز خواهد گشت. در این رابطه می‌توان درصد‌هایی که برای این مطلب در نظر گرفته شده است را مورد بررسی قرار داد.

با این حال طبق درصد‌های گرفته شده برای روش تجارت الکترونیک در کشور‌های توسعه یافته می‌توان به این مطلب اشاره کرد که 95 درصد میزان به کارگیری روش تجارت الکترونیک را کشور‌های توسعه یافته به خود اختصاص داده‌اند. آمریکا یکی از کشور‌هایی است که توانسته است به میزان 95 درصد از معاملات تجاری را به خود اختصاص دهد.

با این حال آمار‌هایی که بتوان به قطع در رابطه با میزان به کارگیری روش تجارت الکترونیک و پیش زمینه‌های آن در دست نیست و تنها برای کشور‌های معدودی آمار، به صورت رسمی ارائه شده است و برای کشور‌های دیگر مطلبی در دست نیست.

تجارت B2B در کشور‌های توسعه یافته

با توجه به اطلاعاتی که از کشور‌های توسعه یافته در رابطه با تجارت الکترونیک و به کار بردن شیوه‌های نوین به دست آمده است ذکر مطالبی در رابطه با آمار‌هایی که به صورت رسمی برای کشور‌های توسعه یافته ایجاد شده است بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

بر این اساس باید گفت که کشوری مانند ایالات متحده توانسته است در سال 2001 به میزان 995 میلیارد دلار درآمد از روش B2B به دست بیاورد، که این میزان می‌تواند 15 درصد از سهم تجارت الکترونیک را در کل به خود اختصاص دهد.

بنابراین می‌توان گفت که رشد فزاینده‌ای نیز برای این روش در کشور ایالات متحده پیش بینی می‌شود، با این حال روند کار بسیار مطلوب و رو به رشد است.

نکته‌ای که در این رابطه لازم است بیان شود نحوه به کارگیری و مهارت‌هایی است که برای این روش باید وجود داشته باشد تا بتوان به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست یافت، در غیر این صورت جدای این که پیشرفتی حاصل نمی‌شود مشکلات و سردرگمی‌های زیادی نیز در رابطه با استفاده از روش تجارت الکترونیک ایجاد می‌شود.

طبق آمار‌هایی که به صورت رسمی برای تجارت الکترونیک و معاملاتی که در آن به وقوع می‌پیوندد باید به این مطلب اشاره کرد که به میزان 200 میلیارد دلار برای معاملاتی که از طریق روش تجارت الکترونیک ایجاد شده به دست آمده است.

که در این رابطه بیشترین سهم را کشور‌هایی مانند: فرانسه، آلمان و انگلیس به خود اختصاص داده‌اند . با این حال با گسترش استفاده از این روش در کشور‌های دیگر جهان انتظار می‌رود که آمار دیگری را بتوان در این رابطه به دست آورد.

بنابراین میزان پیشرفت اساسی و قابل قبولی برای روش تجارت الکترونیک در جهان وجود دارد و باید منتظر اتفاقات بزرگ‌تری در این رابطه بود. با این حال روش تجارت الکترونیک توانسته است روند بسیار خوبی را در عرصه معاملات و همچنین فروش محصول ایجاد کند.

در هر صورت انگیزه کار نیز برای افرادی که از این روش استفاده می‌کنند به طبع بسیار بیشتر از کسانی است که روش‌های سنتی و نامطلوب را پیش رو گرفته‌اند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.