نقش بازاریابی متنی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی متنی

بازاریابی متنی یک الگو در بازاریابی آنلاین است که در آن افراد بر اساس اصطلاحاتی که جستجو می‌کنند و یا بر حسب مرور رفتار اخیرشان، تبلیغات هدفمندی به ایشان ارائه می‌شود. به کمک روش‌هایی که در بازاریابی آنلاین وجود دارد، بسیاری از فعالان در این حوزه معتقدند که می‌توانند میزان رضایت کاربران را افزایش داده و همزمان نرخ کلیک و تبدیل را افزایش دهند.

در یک کاربرد پیچیده‌تر، بازاریابی متنی رویکردی است که مربوط به هدف‌گذاری رفتاری برای ارائه تبلیغات آنلاین است. به عنوان مثال فرض کنید که کاربران در جستجوی بررسی‌های خودروهای مورد نظر خود، چندین بررسی را می‌خوانند و پس از آن به مقاله‌ای در رابطه با مدل‌های کارآمد در مصرف سوخت بر می‌خورند، در ادامه این کاربر وارد سایت‌هایی می‌شود که خودروهای هیبریدی با سوخت زیستی عرضه می‌کنند.

بررسی این رفتار در بازاریابی مفهومی باعث می‌شود که استراتژی‌های بازاریابی آنلاین در جهت شناخت رفتار مصرف‌کننده، بهتر عمل کند. به عنوان مثال زمانی که کاربر جستجوی خود را انجام می‌دهد، مقاله‌ای می‌خواند و بر روی یک تبلیغ کلیک می‌کند، یک کوکی ذخیره شده در رایانه او، این فعالیت‌ها را دنبال می‌کند تا یک پرونده رفتاری از مصرف‌کننده برای اهداف بازاریابی آنلاین در دسترس باشد.

در حال حاضر تجارت‌هایی که از بازاریابی مفهومی استفاده می‌کنند، می‌دانند که مشتریان به دنبال چه چیزهایی هستند. به کدام وبسایت‌ها می‌روند و چه مطالبی برای آن‌ها جذاب‌تر است. به کمک این دانش مسلح، شرکت‌هایی که از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند، به دنبال فروش بیشتر هستند.

بازاریابی متنی چیست؟

این روش به بازاریابی آنلاین و موبایل اطلاق می‌شود که تبلیغات هدفمندی را بر اساس اطلاعاتی که از کاربران خود دارند، مثل تاریخچه جستجو و یا فعالیت‌های اخیر وب، به ایشان ارائه می‌دهند.

بازاریابی موبایل

چه کسانی می‌توانند از بازاریابی متنی استفاده کنند؟

امروزه بسیاری از مشاغل و تجارت‌های مختلف، از شرکت‌های بیمه گرفته تا رستوران‌ها و هتل‌هایی که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، از بازاریابی مفهومی استفاده می‌کنند. هر کدام از این شغل‌ها به منظور بازدهی بیشتر در تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی، تبلیغات متنی را به کار می‌گیرند.

امروزه بسیاری از موتورهای جستجو از جمله گوگل نیز این روش را مورد هدف قرار داده‌اند. بسیاری از وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از کلمات کلیدی در پست‌ها و مطالب خود استفاده کنند تا تبلیغات متنی ایجاد نمایند.

هر وبسایت با انواع متنوعی می‌تواند این روش را به کار ببرد تا محتوای مشاهده شده با تبلیغاتی که به کاربران نمایش داده می‌شود، تطابق داشته باشد.

بازاریابی مفهومی توسط اینترنت، در دهه‌های گذشته توسعه یافته و با دسترسی بیشتر و یکپارچه‌سازی نت، ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کند.

به همین دلیل است که تبلیغات متنی به واسطه تلفن‌های همراه که همه جا همراه انسان هستند، به کمک بازاریابی آنلاین می‌آیند تا تجارت‌ها بتوانند از طریق آن‌ها فروش خود را افزایش دهند.

علاوه بر آن می‌توانید از طریق دستگاه‌های تلفن همراه، اطلاعات بیشتری را به واسطه تبلیغات متنی به مخاطبان ارائه دهید.

حتی بازاریابی سنتی از مزایای تبلیغات متنی بهره‌مند شده است. انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، برخی از شرکت‌ها دوربین‌هایی را در بیلبوردهای تبلیغاتی خوب و پر جمعیت قرار دهند تا به راحتی اینکه چه تعداد از مردم آن را مشاهده می‌کنند و یا اینکه چه تعداد بی توجه از مقابل آن عبور می‌کنند را پیگیری نمایند.

تاثیر تبلیغات متنی بر روی مصرف‌کنندگان

از آنجایی که امروزه اکثر مشتریان وقت خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و تلفن‌های همراه نقش مهمی در دسترسی آن‌ها به اینترنت و این فضا دارد، بازاریابی متنی می‌تواند در برنامه بازاریابی آنلاین شرکت‌ها بسیار موثر عمل کند.

از طریق رفتار مصرف‌کنندگان و تعاملات او با شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت‌های مختلف، سازمان‌ها اطلاعاتی کسب می‌کنند که به واسطه همین اطلاعات بازاریابی متنی کار خود را انجام می‌دهد.

زمانی که افراد از موتور جستجو برای به دست آوردن اطلاعات درباره یک موضوع خاص، اعم از یک شخص، یک مکان، محصول و خدمات خاصی استفاده می‌کنند، احتمالا به این فکر نمی‌کنند که رفتار ایشان باعث کمک کردن به تبلیغات متنی می‌شود.

از آنجایی که بازاریابی متنی کار خود را بدون دردسر و چالش برای مصرف‌کنندگان انجام دهد، کاربران نیز همچنان فعالیت‌های خود را در فضای آنلاین انجام می‌دهند. نتیجه آن به نفع کسب و کارهایی است که از تبلیغات متنی برای پیشبرد اهداف بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران نگران حریم شخصی و خصوصی خود در این رابطه هستند، وبسایت‌ها و سازمان‌هایی که از این روش در بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند، نیاز است تا با شفاف‌سازی به مشتریان خود بگویند که دقیقا چه کاری انجام می‌دهند و بازاریابی مفهومی چگونه به تعاملات ایشان کمک می‌کند. هنگامی که مشتریان دانش و قدرت انتخاب داشته باشند، احساس نمی‌کنند که حریم خصوصی آن‌ها نقض شده است.

بازاریابی متنی

توسعه بازاریابی متنی

بازاریابی آنلاین به طور معمول شامل سه مولفه کلی است: ایجاد آگهی، برنامه ریزی برای تبلیغات و تنظیم نحوه پرداخت. بازاریابی متنی جایگزین مرحله میانی است. به این معنی که کمک می‌کند تا تبلیغات شما در هزاران وبسایت نمایش داده شود و به کمک جستجوی کلمات کلیدی کاربران و سایر فعالیت‌های آنلاین ایشان، به هدایت آن‌ها به سمت انتهایی قیف فروش کمک می‌کند.

امروزه کمپین‌های بازاریابی متنی تا میزان قابل توجهی توسعه یافته‌اند و از اصطلاحات جستجو و رفتار مصرف‌کنندگان بهتر از پیش استفاده می‌کنند. به این دلیل که شخصی که در خانه است، نیاز به تبلیغات متفاوتی نسبت به همان شخص در محل کار دارد. این کمپین زمانی موثر است که به کمک بازاریابی موبایل بتواند موثرتر از گذشته عمل کند.

هر چند از مهم ترین معایب این روش هزینه و زمان زیادی است که برای دستیابی به نتایج و بازخورد مناسب، نیاز است صرف شود و منابع و انرژی زیادی را درگیر می‌کند، اما با توجه به مزایایی که تبلیغات متنی ارائه می‌دهد، امروزه بسیاری از شرکت‌های موفق در امر بازاریابی آنلاین، ترجیح می‌دهند که آن را در استراتژی‌ها و برنامه‌های خود اجرا کنند، به این دلیل که معتقدند سود حاصل از آن چشمگیر و قابل توجه است.

از این رو با توجه به سیاست‌های حفظ حریم شخصی و توجه به اطلاعات خصوصی کاربران، می‌توان این روش را به شکل گسترده‌تری استفاده کرد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.