بررسی هزینه استراتژی‌ های بازاریابی آنلاین

استراتژی‌ های بازاریابی آنلاین

روش‌های مختلفی در بازاریابی اینترنتی دسترس است که هر یک از آن‌ها می‌توانند برای اهداف شما مناسب باشند. از آنجایی که امروزه بازاریابی اینترنتی جای خود را در میان بسیاری از مشاغل باز کرده است، به گونه‌ای که اکثر آن‌ها به این سمت روی آورده‌اند، بسیار مهم است که این استراتژی‌ها را بشناسید تا بتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

هزینه استراتژی‌ های بازاریابی آنلاین

در ادامه به بررسی هزینه برخی از استراتژی‌های موثر در بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت.

  1. هزینه طراحی وبسایت
  2. هزینه بازاریابی محتوا
  3. هزینه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. هزینه طراحی وبسایت

برای انجام یک بار طراحی وب به طور میانگین هزینه از 6000 دلار تا 10000 دلار متغیر است. البته در نظر بگیرید که این آمار مربوط به سایر کشورهای جهان است و یک آمار تقریبی است که به صورت میانگین عنوان می‌شود. با این حال مسئله‌ای که وجود دارد این است که تعیین هزینه‌های طراحی سایت تا میزان زیادی به مواردی بستگی دارد که شما برای پروژه خود در نظر دارید.

به عبارت بهتر وبسایت شما نه تنها باید بازتاب دقیقی از هر آن چیزی که شما ارائه می‌کنید باشد، بلکه لازم است که به مشتریان بالقوه نشان دهد که چرا باید به جای رقبا شما را انتخاب کنند.

اگر سایت شما این دو هدف را محقق نکند، بهتر است به دنبال آژانس‌های طراحی وب باشید تا به شما در این مسیر کمک کنند. اگرچه در گذشته طراحی سایت یک صنعت بسیار تخصصی بوده و تنها تعداد کمی از شرکت‌های معتبر این امکان را در اختیار داشته‌اند، با این حال امروزه می‌بینیم که در طی سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده است و بسیاری از شرکت‌ها به این صنعت مشغول شده‌اند.

دیجیتال مارکتینگ

به عبارت بهتر هزاران شرکت طراحی و توسعه وبسایت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا انتظارات خود را برآورده کنید، به این معنی که مناسب پروژه و بودجه شما باشند.

نحوه تعیین قیمت

هزینه طراحی وبسایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها شامل این موارد است:

1- تعداد صفحات مورد نیاز

2- عملکرد و هدف شما از طراحی وبسایت (مثل سایت تجارت الکترونیک)

3- از چه نوع CMS استفاده می‌شود؟

4- آیا به تولید مقاله نیاز دارید؟

5- اینکه طراح از یک الگو استفاده می‌کند و یا وبسایت شما را به صورت تخصصی طراحی می‌کند؟

موارد عنوان شده تنها عوامل قیمت‌گذاری نیست و موارد دیگری نیز وجود دارد که در تعیین بودجه بازاریابی آنلاین نقش موثری دارد. به دلیل متغیرهای زیادی که وجود دارد، تعیین دقیق هزینه‌های طراحی وبسایت دشوار است. یکی از عواملی که باید در قیمت طراحی وبسایت در نظر داشته باشید، این است که آیا طراحان از الگوهای قبلی که از پیش آماده و طراحی شده استفاده می‌کنند و یا اینکه سایت شما طراحی و سفارشی‌سازی می‌شود؟
به یاد داشته باشید که وبسایت شما شبیه به ویترین مغازه شماست که به صورت شبانه روزی در دسترس مخاطبان است و اگر تمایز آن از سایر رقبای صنعت مشخص نباشد، قادر نخواهید بود برند خود را بسازید.

بنابراین تنها اینکه رنگ سازمانی منحصر به فردی داشته باشید و لوگوی شرکت در همه جای سایت به چشم بخورد، کافی نیست و شما را متمایز نمی‌کند. به عبارت بهتر لازم است که واقعا مزایای رقابتی خود را بدانید و برای تبدیل شدن به یک شرکت منحصر به فرد در صنعت خود، از آن‌ها استفاده نمایید. این کار را یک تیم طراحی و توسعه با استعداد و مجرب می‌تواند بر اساس برند و اهداف شرکت شما انجام دهد. آن‌ها می‌توانند این مزایای رقابتی را به عنوان بخش جدایی ناپذیر استراتژی بازاریابی آنلاین شما تعریف کنند تا تمام عملکردهای مورد نیاز خود را اضافه کنید.

تحلیل گزارش

6 نکته برای انتخاب بهترین شرکت بازاریابی وب وجود دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید. هر چند که این مسئله بستگی به‌ اندازه شرکت و توانایی‌های شما دارد. به این دلیل که تمام مشاغل به خصوص خرده فروش‌ها در گام اول به عملکردهای پیشرفته نیاز ندارد. به این علت که ممکن است هدف اصلی آن تنها جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه باشد. بهتر است بدانید که اکثر شرکت‌ها با توجه به سطح انتظارات و نیازهایی که دارند، می‌توانند جایگاه و مسیر خود را مشخص کنند.

2. هزینه بازاریابی محتوا

در استراتژی بازاریابی و تولید محتوا مواردی مانند تحقیق و توسعه ایده‌های محتوا، تولید و توزیع محتوا، تبلیغات و ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد. به طور تخمینی و میانگین هزینه‌های آن از 1500 تا 10000 دلار در ماه متغیر خواهد بود.
محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک است، بازاریابی محتوا شامل روند نوشتن و انتشار متن، گرافیک، فیلم، اینفوگرافیک و سایر مطالبی است که شرکت شما به آن نیاز دارد. این روش یکی از موثرترین راه‌ها برای انجام سئو و جذب بازدیدکننده‌های بیشتر به سمت وبسایت شما خواهد بود. با این حال برای جذب افراد به سمت وبسایت شما نیاز به انتشار مطالبی دارید که مخاطبان واقعا به آن‌ها نیاز دارند و یا علاقه‌مند هستند که آن مطالب را دنبال کنند.

نحوه تعیین قیمت

اگر شما یک تیم نویسندگی داشته باشید، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوا را بدون هزینه آغاز کنید. تا زمانی که افرادی را در کنار خود داشته باشید که درباره تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی تجربه دارند، می‌توانید موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود را شناسایی کنید و شروع به تولید و توزیع محتوا کنید.

علاوه بر آن تبلیغ مطالبی که تولید می‌کنید، اهمیت زیادی دارد تا مخاطب آن را ببیند و در نتیجه وقت و هزینه شما هدر نرود. گاهی فرایند تحقیق، تولید و ارتقا محتوا می‌تواند سخت و وقت‌گیر باشد، به همین دلیل است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه استراتژی بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنند، به کمک شما می‌آیند.

زمانی که با تیمی از نویسندگان و طراحان حرفه‌ای کار کنید، شرکت شما می‌تواند بدون سرمایه در زمان و منابع مثل تیم داخلی خود، به طور مرتب با مخاطبان و مشتریان بالقوه در تعامل و ارتباط باشد. با این حال به یاد داشته باشید که تولید محتوا تنها زمانی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، موثر است. به همین دلیل است که باید گزینه‌هایی که مد نظر دارید را بررسی کنید تا هزینه بازاریابی آنلاین برای این استراتژی مشخص شود.

استراتژی بازاریابی

3. هزینه بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر این بخش طرفداران زیادی دارد. از توسعه استراتژی‌ها گرفته تا تنظیم حساب، نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوا و برنامه‌ریزی برای انتشار پست و مدیریت تبلیغات، همه از مواردی است که در این بخش اهمیت دارد.
امروزه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و سایر موارد طرفداران خاص خود را دارند. به همین دلیل است که این شبکه‌ها می‌توانند یک راه عالی برای رشد آگاهی مردم از برند شما و جذب مشتریان جدید باشند.

نحوه تعیین قیمت

مانند هر کانال بازاریابی اینترنتی دیگری که به آن اشاره کردیم، بازاریابی در این بخش نیز به صنعت و مخاطبان هدف شما بستگی دارد، اما برخی از عوامل موثر در تعیین قیمت شامل این موارد است:

1- میزان فعالیت مخاطبان شما در رسانه‌های اجتماعی

2- اهداف شما از فعالیت در رسانه‌های اجتماعی

3- به چه تعداد سیستم عامل نیاز دارید؟

4- چه نوع پست‌هایی مد نظر شما هستند؟

اگر به خوبی از این روش استفاده کنید، قادر خواهید بود تا مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.
تمام روش‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. با این حال کانال‌های ارتباطی بیشتری نیز وجود دارد که با نظر به اینکه کدام یک از آن‌ها برای سازمان شما بهتر عمل می‌کند، می‌توانید بودجه خود را در این بخش تنظیم کنید تا سریع‌تر به مطلوب خود برسید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.