5 نکته مهم و اساسی در روند رشد تجارت الکترونیک

رشد تجارت الکترونیک

نزدیک به 50 سال است که از اولین معامله تجارت الکترونیک که توسط برخی از دانشجویان دانشگاه استنفورد اتفاق افتاد، می‌گذرد، با این حال این روش در طی این سال‌ها دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است.
پیشرفت تکنولوژی و گسترش تحقیقات باعث شده است تا بسیاری از سازمان‌هایی که از تجارت الکترونیک استفاده می‌کردند، همواره در حال گسترش و به روز رسانی آن باشند، از این رو شاهد رشد تجارت الکترونیک در جهان هستیم.
هنوز هم هستند کسانی که مایل باشند به این عرصه وارد شوند، اما مسئله‌ای که لازم است به آن توجه شود این است که رشد تجارت الکترونیک خیلی سریع و قابل مشاهده در چند ماه اول غیر معمول است.
هر چند که در بسیاری از موارد می‌تواند اتفاق بیفتد، با این وجود ممکن است در ادامه نرخ رشد تجارت الکترونیک به صورت ثابت باقی نماند.
آن دسته از مشاغل نوپا که به تجارت الکترونیک وارد می‌شوند، لازم است به این نکته توجه داشته باشند که الگوی رشد آن‌ها از نمودار S پیروی می‌کند، به این معنی که ممکن است در نهایت در یک نقطه نرخ رشد کاهش یابد.
مهم‌ترین عامل موثر در موفقیت شرکت‌های تجارت الکترونیک می‌تواند این باشد که آن‌ها مایل هستند تا یک مشتری خاص را هدف قرار دهند.
این تمرکز کانونی این امکان را به وجود می‌آورد تا آن‌ها در اولین روزها و به سرعت مشتریان خود را به دست آورند و رشد فوق العاده‌ای را از آن دریافت کنند، با این حال بسیار اتفاق می‌افتد که رشد اغلب شروع به کند شدن می‌کند.

تجارت الکترونیک

۶ روش برای بهبود فروش تجارت الکترونیک وجود دارد که آگاهی از آن‌ها برای هر کسی که وارد دنیای تجارت الکترونیک می‌شود، ضروری است.
شرکت‌ها می‌توانند با گسترش خطوط تولید و شبکه‌های توزیع خود با این مشکل، یعنی کند شدن رشد تجارت الکترونیک مبارزه کنند.
با این حال لازم است که تعادل در سازمان برقرار شود. برای حفظ این رشد لازم است که یک شرکت همچنان برای کسب مشتری بیشتر تلاش کند و بازار اصلی خود را نیز حفظ کند.

روند رشد تجارت الکترونیک

مسئله‌ای که وجود دارد این است که بیشترین رشد تجارت الکترونیک در بازارهای نوظهور اتفاق می‌افتد.
از آنجایی که افزایش تقاضا در استفاده از تلفن‌های همراه در سراسر جهان رخ داده است، طبیعی است که این روند مردم را به سمت خرید آنلاین و هر چیزی که مربوط به اینترنت است سوق دهد.
تمام این شرایط باعث می‌شود که مردم در جهان از پول نقد دور شوند و به روش‌های الکترونیکی در زندگی روزمره خود روی آورند.
صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین بر این باورند که می‌توانند بیش از گذشته برای پیشرفت و در صدر ماندن تجارت الکترونیک تلاش کنند.
این مسئله به معنای بالا ماندن و ایجاد تحولات اساسی خواهد بود. به عنوان مثال طراحی سایت مسئله‌ای بود که به این امر بسیار کمک کرد.
یکی از عوامل موفقیت در این عرصه این است که یک نسخه موفق را توسعه دهید، آن را تست کنید و در صورت دریافت بازخورد مناسب آن را تکرار کنید.
هیچ یک از این پیشرفت‌ها به صورت ایستا باقی نمی‌مانند، چرا که در کنار آن‌ها کاربران و فناوری نیز تغییر می‌کنند.
۸ اشتباه رایج در سایت‌های تجارت الکترونیک اتفاق می‌افتد که بهتر است با این 8 اشتباه آشنا باشید.
در این راستای رشد تجارت الکترونیک نکاتی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها بسیار مفید و موثر خواهد بود. این نکات عبارتند از:

  1.  بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  2.  بهینه‌سازی تلفن‌های همراه
  3. مدل اشتراک
  4. بازاریابی ویدئویی
  5. خرده فروشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

تجارت الکترونیک

1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو

طراحی وبسایت یکی از عواملی است که در بحث تجارت الکترونیک می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد، با این حال اگر کسی نتواند به خوبی آن را مدیریت نماید، سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیک معنا نخواهد داشت.
تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی و خدمات سئو سایت می‌توانند برای شما حجم ترافیکی قابل توجهی به همراه داشته باشند، با این حال الگوریتم‌های موتور جستجو به نکات دیگری نیز توجه می‌کنند.
شرکت‌های موفق در تجارت الکترونیک به کمک توجه به الگوریتم‌های گوگل و پیروی از آن‌ها توانسته‌اند تا در صدر باقی بمانند. بررسی و پیاده سازی این قوانین است که موجب می‌شود شما نیز بتوانید در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشید.

2. بهینه‌سازی تلفن‌های همراه

تحقیقات نشان داده است که از هر 5 نفری که به تلفن همراه دسترسی دارد، یک نفر از آن‌ها به اینترنت و تلفن‌های هوشمند متکی است.
وجود این آمار در مقیاس‌های بزرگ‌تر باعث می‌شود تا بسیاری از کسانی که در حوزه تجارت الکترونیک فعال هستند، درصدد این برآیند که از این شرایط با استفاده از طراحی اپلیکیشن موبایل به نحو احسن استفاده کنند.
به عبارت بهتر اگر کاربران این امکان را داشته باشند که حجم قابل توجهی از امور روزانه خود را به کمک تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌های آن انجام دهند، بهتر از گذشته با کسب و کار شما ارتباط برقرار خواهند کرد.
مهم‌ترین دلیل آن، تمایل افراد به آسان‌تر شدن کارهاست. برای این کار تنها کافی است که در طراحی وبسایت به روش‌هایی توجه داشته باشید که به وسیله آن‌ها کاربر می‌تواند به واسطه تلفن همراه خود، امور خود را انجام دهد

تجارت الکترونیک

3. مدل اشتراک

تاکنون خرید آنلاین بیش از هر چیز برای خریدهایی مانند لباس و یا انواع لوازم الکترونیکی بوده است، به این دلیل که مصرف کنندگان را قادر می‌سازد که به سهولت و با مقایسه قیمت‌ها و سایر کالاها برای خرید اقدام کنند.
با این حال تحقیقات نشان داده است که رشد تجارت الکترونیک در آینده باعث می‌شود که نه تنها این موارد بلکه خرید آنلاین مواد غذایی و مواردی مانند آن یک امر عادی محسوب شود.
با توجه به این مسئله بسیاری از صاحبان مشاغل ترجیح می‌دهند که از مدل اشتراک در بازاریابی استفاده کنند، به این معنی که برای آن‌ها نگهداری مشتریان ارزان‌تر بهتر از کسب مشتریان جدید خواهد بود.

4. بازاریابی ویدئویی

هر چند که استفاده از آن کاری سخت است، اما همواره می‌توان مشاهده کرد که استفاده از ویدئو مارکتینگ در حال رشد است.
تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال 2021، حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنت (حدود 80%) به صورت ویدئو خواهد بود.
این امر در بحث تجارت الکترونیک باعث می‌شود تا فرصت‌های بازاریابی بیشتری در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

5. خرده فروشی

بسیاری از افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک سرآمد هستند، به این نکته واقف می‌باشند که مشتریان نیاز دارند پس از بررسی کالای موردنظر خود، شبیه به زمانی که وارد یک فروشگاه شده‌اند، آن را به وسیله تلفن هوشمند خود سفارش دهند، حتی اگر به صورت جزئی باشد.
هر چند این مسئله نیاز به تحقیقات و سرمایه‌گذاری جدیدتری دارد، با این حال وجود زیرساخت‌های موثر باعث می‌شود که انجام آن امکان پذیر باشد.
با توجه به این مسائل اگر مایل به وارد شدن در عرصه تجارت الکترونیک می‌باشید، بهتر است ابتدا از تمام مزایا و معایبی که به همراه خواهد داشت، مطلع شوید و پس از آن برای این کار اقدام نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.