5 نکته برای دستیابی به مشتریان در هر مرحله از قیف بازاریابی دیجیتال

قیف بازاریابی دیجیتال

امروزه انواع مختلفی از قیف بازاریابی دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی گذشته وجود دارد که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این است که غیرخطی بوده و بیشتر بر روی رفتار مشارکتی کاربران تمرکز می‌کنند. پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری باعث شد که روش‌های سنتی منسوخ شوند و در نتیجه اکثر کسب و کارها از مدل‌های جدید به نفع کسب و کار خود استفاده کنند.
با وجود انواع قیف‌های بازاریابی اینترنتی طبیعی است که گیج شوید که سازمان شما برای موفقیت باید از کدام یک از آن‌ها استفاده کند و یا حتی چگونه می‌توانید از این قیف برای دستیابی به مشتریان هدف خود استفاده نمایید.

5 نکته برای دستیابی به مشتریان در هر مرحله از قیف بازاریابی دیجیتال

پنج استراتژی ایده آل برای دستیابی به خریداران در قیف بازاریابی دیجیتال وجود دارد که عبارتند از:

  1. پیشنهاد کمک
  2. تمرکز بیشتر بر روی داده‌ها
  3.  استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  4. تبدیل بازار به فروشگاه ایده آل
  5. ارزش نام تجاری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. پیشنهاد کمک

در عصر فعلی، مصرف‌کنندگان همواره به دنبال راهی هستند که به رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. اگر می‌خواهید یک کاربر به مشتری شما تبدیل شود، لازم است که پشتیبانی خوبی به او ارائه دهید. این بدان معنی نیست که شما تنها به یک کارمند پشتیبانی مشتری فعال نیاز دارید تا هر روز با آن‌ها تماس بگیرد، بلکه با استفاده از منابع زیر نیز می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خدمات لازم به کاربران ارائه خواهد شد.

1- پاسخ به سوالات متداول

2- استفاده از چت آنلاین

3- راهنماها و توضیحات بیشتر

لازم است بدانید که چه سوالاتی هنگام بررسی یک محصول و یا یک خدمت خاص برای مشتریان بالقوه ایجاد می‌شود یا هنگام بررسی نام تجاری شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ با تحقیق درباره بازار هدف خود می‌توانید منابعی که بیشترین ارزش را برای آن‌ها فراهم می‌کند شناسایی نمایید.

قیف فروش

2. تمرکز بیشتر بر روی داده‌ها

اگر با دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید، می‌دانید که داده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به کمک جمع‌آوری اطلاعات، می‌توانید بینش خوبی درباره عملکرد استراتژی بازاریابی آنلاین کسب کنید. علاوه بر آن قادر خواهید بود در مورد بازار هدف خود بیشتر مطالعه کنید.
مسئله‌ای که وجود دارد این است که نباید تنها به داده‌هایی که در گذشته کسب کرده‌اید، متعهد و متکی باشید. می‌توانید برای موفقیت بیشتر در این مسیر، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید.

قصد کاربر

اگر می‌خواهید کاربران از طریق قیف بازاریابی دیجیتال شما به مشتریان وفادار تبدیل شوند، بهتر است تجربه‌ای را برای ایشان فراهم کنید که انتظاراتشان را برآورده می‌کند. اگر در حال طراحی مجدد وبسایت، استراتژی بازاریابی محتوا و یا راه‌اندازی کمپین رسانه‌های اجتماعی هستید، لازم است نیاز مخاطب هدف خود را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال یک مکان جدید برای غذا خوردن است، مهم‌ترین چیزی که می‌خواهد درباره آن رستوران بداند این است که چه نوع غذایی در آنجا سرو می‌شود و یا اینکه ساعت کاری رستوران به چه صورت است. حال اگر وبسایت این رستوران به خوبی منو و ساعات کاری خود را در اختیار کاربران قرار دهد، می‌تواند پاسخگوی قصد و هدف آن‌ها باشد.

اگر در بازاریابی و تولید محتوا سرمایه‌گذاری کنید، قصد کاربر شکلی متفاوت خواهد داشت. در این نوع بازاریابی لازم است تحقیق کنید که مخاطب هدف شما می‌خواهد در هر مرحله از قیف بازاریابی آنلاین چه اطلاعاتی به دست آورد. پس از آن نیاز به نوشتن محتوایی دارید که نیاز کاربران را برآورده می‌سازد.

تعامل کاربر

زمانی که صحبت از تعامل کاربر می‌شود، شما درباره چگونگی تعامل افراد با تجارت خود فکر می‌کنید. این مشارکت به صورت آنلاین و یا آفلاین رخ می‌دهد، درست شبیه به یک فروشگاه تجاری آنلاین و یا فروشگاه فیزیکی. در هر صورت این موارد بینش خوبی درباره نحوه تعامل مردم با شرکت، محصولات و خدمات شما ارائه خواهند داد.
به عنوان مثال اگر یک شرکت تولیدکننده هستید، ممکن است مخاطبان هدف به محتوای ویدیویی پاسخ بدهند. به این دلیل که فیلم‌ها به سوالات متداول آن‌ها جواب می‌دهد، ویژگی‌های محصول را به خوبی نمایش می‌دهد و توانایی‌های شما را به عنوان یک تولیدکننده برجسته نشان خواهد داد. واکنش مخاطبان هدف می‌تواند بسیار مثبت باشد، این باعث می‌شود که شما در رسیدن به مصرف‌کنندگان در هر مرحله از قیف خرید و مدلی که آن‌ها ترجیح می‌دهند، آگاهی داشته باشید.

درآمد

علاوه بر آن بسیار مهم است که شرکت‌ها در ارزیابی میزان موفقیت قیف بازاریابی آنلاین خود به میزان درآمد توجه نمایند. به عنوان مثال می‌توانید میزان تاثیرگذاری کمپین‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، به نتایج حاصل از فعالیت‌های خود نگاه کنید تا درک کنید که این کارزار چه تاثیری در عملکردهای روزانه شما دارد.

حاشیه سود ناخالص

درآمد یک معیار عالی برای شروع تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال است. با این حال این تنها آغاز راه است. از آنجایی که درآمد شما شامل هزینه‌های صرف شده نمی‌شود، لازم است که حاشیه سود ناخالص خود را در یک دوره خاص ارزیابی کنید، زیرا تعیین می‌کند که میزان درآمد واقعی شرکت شما چقدر است. به عبارت بهتر، بررسی سود ناخالص به تجارت شما کمک می‌کند تا عملکرد واقعی استراتژی بازاریابی آنلاین خود را ارزیابی کنید.

محاسبه آن همچنین می‌تواند به شرکت شما در درک قیف بازاریابی دیجیتال کمک کند. با این وجود بهتر است بدانید که عوامل زیادی می‌توانند در این حاشیه سود تاثیر داشته باشند.

قیف فروش

3. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

امروزه این دو مفهوم تا حد بسیار زیادی می‌توانند به شما کمک کنند تا داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و به سرعت پیشرفت‌های کمپین خود را توسعه دهید.

این فناوری‌ها از طریق روش‌های دیگر به شرکت شما کمک می‌کنند:

1- شخصی‌سازی تجربیات کاربر

2- پیش‌بینی قصد کاربر

3- برقراری ارتباط بین داده‌ها مانند رفتار کاربر و اهداف تجاری

4- کشف کلمات کلیدی و فرصت‌های محتوا

اگر در حال نظارت بر بازاریابی آنلاین خود هستید، می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی قدرت خود را توسعه دهید.

4. تبدیل بازار به فروشگاه ایده آل

طبق گفته‌های گوگل یک راه دیگر برای بهبود قیف بازاریابی دیجیتال این است که مخاطبان هدف خود را محدود کنید. به عبارت بهتر به جای اینکه تجارت خود را به هر شخص در بازار هدف ارائه دهید، تنها بر روی کاربران خاص و با ارزش تمرکز کنید.
به بیان بهتر برخی از مشتریان هزینه بیشتری می‌کنند، در حالی که برخی از آن‌ها نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، درک این تفاوت‌ها می‌تواند به معنای به دست آوردن مشتریان سودآور باشد. به عبارت بهتر استراتژی بازاریابی آنلاین خود را بر روی کسانی متمرکز کنید که بیشترین ارزش را برای تجارت شما به همراه دارند.
در این صورت می‌توانید قیف بازاریابی آنلاین خود را متناسب با این مخاطبان برنامه‌ریزی کنید تا موفقیت‌های کوتاه مدت و بلند مدت شما را به حداکثر برسانند.

5. ارزش نام تجاری

نام تجاری و برند شما دارای ارزش زیادی است. اگر می‌خواهید که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما موفق باشد، لازم است که از تکنیک‌های برندسازی برای شرکت خود استفاده کنید. در هر مرحله از قیف خرید به کاربران نشان دهید که سازمان شما نیازهای خاص و مشکلات آن‌ها را درک می‌کند و همچنین برای رفع آن‌ها پاسخ مناسبی ارائه می‌دهد.

اگر بتوانید به مصرف‌کنندگان نشان دهید که برند شما با آن‌ها همسو و همراه است، قادر خواهید بود نرخ تبدیل، فروش و درآمد خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید. به علاوه می‌توانید وفاداری آن‌ها را نسبت به برند بهبود دهید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.