ویژگی‌های موردنیاز برای طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک

وب‌سایت تجارت الکترونیک

از آنجایی که خرید آنلاین راحتی بیشتری را برای مردم فراهم می‌کند، بسیاری از صاحبان مشاغل را بر آن داشته تا به کمک تجارت الکترونیک فروشگاه‌های خود را در طول شبانه روز در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
اگر می‌خواهید وارد بازار تجارت شوید، بهتر است بدانید که قبل از شما کسانی وارد این عرصه شده‌اند که همان لیست از خدمات و یا کالاهای شما را ارائه می‌کنند. بنابراین در دنیای رقابت، تمایز از دیگران موجب خواهد شد تا در این زمینه متفاوت ظاهر شوید و در نتیجه بتوانید به مخاطبان خود چیزی را پیشنهاد دهید که دلخواه آن‌هاست. برای موفقیت بیشتر در دستیابی به یک وب‌سایت تجارت الکترونیک لازم است برخی از ویژگی‌های مطلوب را در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی در مقابل سختی‌ها بایستید.

نکات ضروری برای طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک

نکات مهم برای طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک عبارت است از:

  1. نام تجاری سازگار
  2. طراحی وب
  3.  گواهینامه SSL
  4.  قابلیت‌های صفحه وب‌سایت
  5. میزبانی وب
  6.  تصاویر با کیفیت مناسب
  7.  نوار جستجو

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. نام تجاری سازگار

برندسازی نه تنها می‌تواند تاثیر به یاد ماندنی بر روی مصرف کنندگان بگذارد، بلکه راهی خواهد بود تا مشتریان بدانند که باید چه انتظاری از شما داشته باشند.
هر آنچه که به واسطه نام تجاری خود در بازار ایجاد می‌کنید، می‌تواند ذهنیت مردم را نسبت به شما مثبت و یا منفی کند.
مخاطب خود را در هنگام طراحی سایت به یاد داشته باشید. پیچیدگی بیش از حد باعث گیج شدن بازدیدکنندگان خواهد شد. با حفظ نام تجاری در صفحات سایت، تم‌های رنگی و طرح‌هایی سازگار با آنچه نام تجاری شماست، به حفظ برند تجاری خود کمک خواهید کرد.

تجارت الکترونیک

2. طراحی وب

بسیاری از کاربران از طریق وبسایت، شخصیت یک برند را مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهند. طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک یکی از عواملی است که به کاربران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند در این صفحات باقی بمانند و یا خیر.
با این حال به یاد داشته باشید که برای نگه داشتن آن‌ها در وبسایت نمی‌توانید تنها به تصاویر متکی باشید. از آنجایی که تعداد کاربران تلفن همراه در حال افزایش است، یکی از مسائلی که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که طراحی سایت ریسپانسیو را در نظر بگیرید، به این معنی که کاربران بتوانند به راحتی آن‌ها را در تلفن همراه خود باز کنند.
به عبارت بهتر به عنوان کسی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنید، لازم است توجه کنید تا اگر مشتریان شما قادر به دسترسی به رایانه و لپ تاپ نیستند، می‌توانند به راحتی و به کمک تلفن‌های همراه خود، خرید آنلاین را تجربه کنند.
اگر یک وبسایت تجارت الکترونیک را با طراحی پاسخگو به نیاز مشتری ارائه دهید، می‌توانید علاقه آن‌ها را به سمت برند خود جلب کنید، در نتیجه به کمک قوانین سئو قادر خواهید بود تا به سرعت در صدر قرار گیرید.
نمای کلی یک وبسایت و چگونگی اجرای آن باعث ایجاد رضایت برای همه مخاطبین می‌شود، در نتیجه یک بازدیدکننده بیشتر به صفحات شما اضافه خواهد شد. اگر آن‌ها تحت تاثیر شما قرار بگیرند، با احتمال بیشتری باز می‌گردند و در دفعات بعدی از شما خرید خواهند کرد.

3. گواهینامه SSL

در پس هر شغل موفقی، اعتماد و وفاداری مشتریان نهفته است. با این حال به خاطر داشته باشید که اعتمادسازی نیاز به زمان و تلاش شما دارد. حضور در تجارت الکترونیک می‌تواند شما را در معرض چالش‌های بیشماری قرار دهد، به این دلیل که مشتریان برای خرید، اطلاعات بسیار حساس خود را به شما سپرده‌اند.
وجود گواهینامه‌های SSL باعث می‌شود که اطمینان بیشتری برای آن‌ها ایجاد شود و باور کنند که برای آن‌ها ارزش قائل بوده اید تا اطلاعات آن‌ها را ایمن نگه دارید.

تجارت الکترونیک

4. قابلیت‌های صفحه وب‌سایت

اطلاعات بسیار زیادی در وب‌سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که به مخاطب نمایش داده می‌شود، به این منظور که مشتریان بتوانند به خوبی از تمام محصولات شما مطلع شوند و بتوانند در صورت تمایل برای خرید هر یک از آن‌ها اقدام کنند.
برای این امر لازم است تا صفحات وب به کمک محتوای متنی و تصاویری که باعث می‌شود توجه کاربر به سایت شما جلب شود، تکمیل شود.
بهترین وب‌سایت تجارت الکترونیک آن‌هایی هستند که به بهبود تجربه مشتریان آنلاین خود کمک می‌کنند. به این معنی که با ارائه تجربه کاربری ایده آل، مخاطب را به سمت آنچه تمایل دارد، هدایت می‌کنند.

5. میزبانی وب

آن دسته از وب‌سایت تجارت الکترونیک که توسط میزبان‌های درجه یک اداره می‌شوند، این اطمینان را برای خود و کاربران فراهم می‌کنند که در اکثر مواقع خدمات را ارائه می‌دهند. به این دلیل که وبسایت‌های تجارت الکترونیک اطلاعات و محتوای سنگینی را نسبت به وبسایت‌های معمولی ارائه می‌دهند، نیاز به فضای بیشتری دارند.
توجه به این مسئله نه تنها باعث می‌شود که تعامل شما با کاربران بیشتر شود، بلکه به افزایش امنیت وبسایت نیز کمک می‌کند.
اگر در انتخاب میزبان خود، دقت کافی داشته باشید، مطمئن خواهید بود که وب‌سایت تجارت الکترونیک شما در دستان مناسبی است.

6. تصاویر با کیفیت مناسب

در خرید آنلاین مشتریان به شدت به تصاویر بسنده می‌کنند. هر چند که افزایش محتوای بصری می‌تواند در سرعت بارگذاری سایت تاثیر بگذارد، اما این مسئله بسیار مهم است. عکس‌های خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک با کیفیت پایین مناسب نخواهند بود.
شما به تصاویری نیاز دارید که در عین حالی که مفهوم را به بیننده منتقل می‌کنند و بسیار با کیفیت هستند، می‌توانند او را مجاب کنند تا برای خرید آنلاین هر چه سریع‌تر اقدام کند. برای این کار یک فرمت ایده آل برای تمام تصاویر وبسایت خود انتخاب کنید، زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر باکیفیت و با اندازه مناسب را بارگذاری کنید.

7. نوار جستجو

وب‌سایت تجارت الکترونیک بدون نوار جستجو و دسته بندی، مانند این است که وارد یک سوپر مارکت شده باشید و مواد غذایی به صورت تصادفی در معرض دید شما قرار بگیرند، در این صورت هنگام خرید گیج و سردرگم خواهید شد.
وجود نوار جستجو در وب‌سایت تجارت الکترونیک باعث می‌شود تا مخاطب در کسری از ثانیه چیزی را که به دنبال آن است، بیابد. به این شکل در میان انبوهی از محصولات و خدمات گم نمی‌شود و دقیقا به سمت آنچه در پی آن است، هدایت خواهد شد.
هر چقدر که به این موارد توجه بیشتری داشته باشید، می‌توانید به کمک صرف زمان و هزینه برای موفقیت وب‌سایت تجارت الکترونیک خود اقدام کنید. هر چند که وبسایت یکی چندین ابزاری است که در این زمینه در اختیار شما قرار دارد، موارد بیشتری نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها موفق خواهید شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.