مزایا و مضرات تجارت الکترونیکی که باید بدانید

 مزایا و مضرات تجارت الکترونیکی که باید بدانید

آیا به فکر شروع تجارت الکترونیکی هستید؟ خبر خوب این است که انتظار می‌رود فروش آنلاین در سراسر جهان تا سال 2020 به 4 تریلیون دلار برسد. در سال 2018، فقط در ایالات متحده، فروشندگان تجارت الکترونیکی 504.58 میلیارد دلار درآمد فروش داشته‌اند. مزایای تجارت الکترونیکی بسیار بیشتر است.

در ادامه مزایا و معایب فروشگاه‌های آنلاین را کشف خواهید کرد تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این نوع تجارت مناسب برای شما است یا خیر؟ این مزایای تجارت آنلاین به شما کمک می‌کند تا در طول سفر کارآفرینی خود هیجان‌زده و با انگیزه باشید.

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

شما آموختید که مزیت داشتن یک تجارت آنلاین چیست. در صدر لیست مزایای تجارت الکترونیک هزینه مالی کم است؛ اما سایر مزایا شامل فروش بین‌المللی، بازاریابی آنلاین مشتریان، شخصی‌سازی تجربه خرید و… می‌باشد.

مزیت تجارت الکترونیک

  1. هزینه مالی
  2. درآمد بالقوه
  3. فروش بین‌المللی
  4. تجربه آنلاین شخصی‌سازی شده
  5. نمایش سریع پرفروش‌ها
  6. کارمندانی که ارزان قیمت‌تر هستند

مزیت تجارت الکترونیک

هزینه مالی

یکی از مزایای تجارت الکترونیک این است که هزینه راه‌اندازی کمتری دارد. فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی برای اجاره یکی از محل‌های فروشگاه خود باید هزاران دلار پرداخت کنند. آن‌ها همچنین چندین هزینه مقدماتی مانند علائم فروشگاه، طراحی فروشگاه، خرید موجودی، تجهیزات فروش و… دارند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی نیز برای کار و اداره هر مکان باید به کارمندان پرداخت کنند. آن‌ها همچنین ممکن است نیاز به استخدام کارمندان امنیتی بسته به ارزش محصول موجود در فروشگاه داشته باشند.

بسته به نوع تجارت الکترونیکی که شما اداره می‌کنید، ممکن است نیاز به استخدام کارمندان در هنگامی که شرکت رشد می‌کند و به سطح مناسبی می‌رسد. از آنجا که فروشگاه شما آنلاین است، این کارمندان می‌توانند از راه دور کار کنند و پیدا کردن کارمندان متناسب با شرکت شما آسان‌تر می‌شوند.

اگر تصمیمی به رها کردن آنلاین خود دارید، دیگر نیازی به خرید موجودی انبوه و صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی ندارید. آرم فروشگاه شما معمولا مقرون به صرفه‌تر از علامت فروشگاه است. هزینه‌های تجارت شما به طور کلی در تجارت الکترونیک بسیار پایین است. این یکی از جذاب‌ترین مزایا برای کارآفرینان جدید است که به دنبال پایین نگه‌داشتن هزینه‌های خود هستند.

درآمد بالقوه

یکی دیگر از مزیت‌های تجارت الکترونیک این است که فروشگاه‌های آنلاین همیشه برای تجارت آزاد هستند. با تبلیغات فیسبوک خود می‌توانید ساعت 11 عصر یا 4 صبح در هر نقطه از جهان کسی را جذب کنید. اکثر فروشگاه‌ها مکان‌های فیزیکی بین 9 صبح تا 9 شب باز هستند با در دسترس بودن در تمام ساعات، می‌توانید افرادی را جذب کنید که در صورت باز بود فروشگاه، محصولی را در فروشگاه‌ها انتخاب می‌کنند.

به مخاطبان خود فکر کنید که در ساعات عادی کار نمی‌کنند و یا آنقدر مشغول حضور در یک فروشگاه برای خرید چیزی هستند. یک فروشگاه تجارت الکترونیک به شما امکان می‌دهد افرادی را که ممکن است برنامه کاری عجیب و غریب داشته باشند و یا وقت کافی برای خرید حضوری ندارند، جذب کنید. برای سفارش مشتری در شب، نیازی به کارمندانی ندارید که در شیفت شب کار می‌کنند تا از پردازش درست سفارشات اطمینان حاصل کنند.

حتی شما دیگر نیازی به یک نگهبان امنیتی نیز نخواهید داشت! تمام کسب و کاری که شما باید انجام دهید این است که سیستم‌های سفارش خود را به صورت خودکار انجام دهید تا مشتریان هنگام سفارش خود، یک ایمیل تاییدیه دریافت کنند تا به آن‌ها آرامش خاطر دهد.

فروش بین‌المللی

مورد بعدی در لیست مزایای تجارت الکترونیک این است که یک بند جدید می‌تواند به راحتی به مشتریان سراسر جهان شناسانده شود. شما این توانایی را دارید که مخاطبان خود را کشف کنید که آیا در انگلستان، آمریکای جنوبی محصول شما تا چه اندازه طرفدار دارد؟

بسیاری از محصولات حمل و نقل ارزان، کشورهای همسایه هستند. این امر به شما امکان می‌دهد تا محصولات خود را به صورت بسته‌های پستی و با قیمت‌های رقابتی به مخاطبان جهانی عرضه و ارسال کنید.

فروش در سراسر جهان یک شاهکار عالی است، زیرا به شما کمک می‌کند تا بسیار سریع‌تر برند خود را بسازید، بازار خود را به صورت تصاعدی گسترش دهید و به شما امکان می‌دهد مدت‌ها قبل از رقبای محلی خود سود کسب کنید.

نمایش سریع پرفروش‌ها

مزایای تجارت الکترونیکی مانند امکان نشان دادن پرفروش‌ترین نمایش محصولات را به مشتریان آسان‌تر می‌کنند. در حالی که شما می‌توانید یک فروشگاه آجری و ملات طراحی کنید تا مردم بتوانند محصولات خاصی را خریداری کنند، برای مشتری راحت‌تر است، چرا که می‌تواند پرفروش‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی را پیدا کند.

تجارت الکترونیک

تجربه آنلاین شخصی‌سازی شده

شخصی‌سازی وبسایت، یکی از مزایای تجارت آنلاین، می‌تواند تجربه خرید آنلاین را ارتقاء بخشد. ایجاد صفحات فرود شخصی برای مخاطبان مختلف می‌تواند آن‌ها را به خرید از شما بدون کار بیشتر به سمت خود جلب کند.

این‌گونه نیست که مشتریان از همان دقیقه اول باید به یک فروشگاه فیزیکی وارد شوند. شما می‌توانید قبل از راه‌اندازی کمپین، تمام کارهای سخت را انجام داده و پس از انتشار کمپین در پایگاه خود، استراحت کنید.

لیست‌های ایمیل خود را بر اساس خریدهای انجام شده، موقعیت مکانی یا حتی هزینه‌ای که مشتری پرداخت می‌کند. همچنین می‌توانید مشتریانی را که از فروشگاه آنلاین شما بازدید کرده‌اند، مجدداً تبلیغ کنید و محصولی را که به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند، نشان دهد و فراموش نکند. اگر تجارت آنلاین شما از ویژگی ورود به سیستم برخوردار است، می‌توانید یک پیام خوش آمد گویی برای آن‌ها ظاهر شود.

بسته‌های محصول می‌توانند به مشتری کمک کنند تا با قیمت بهتر و افزایش قیمت میانگین سفارش، قیمت سود بیشتری کسب کند. همچنین می‌توانید بر اساس آنچه مشتری به آن نگاه کرده است یا آنچه فکر می‌کنید ممکن است بر اساس رفتار خرید خود باشد، فروش‌های گران قیمت را شخصی‌سازی کنید.

کارمندانی که ارزان قیمت‌تر هستند

یکی از مزایای تجارت الکترونیک این است که استخدام کارمندان مقرون به صرفه است و همانطور که قبلا نیز اشاره شد، می‌توانید از هر جای دنیا آن‌ها را استخدام کنید. می‌توانید در کشورهایی که هزینه زندگی بسیار پایین است، کار خود را به دستیارهای مجازی واگذاری کنید.

در یک تجارت آنلاین نسبت به یک مکان خرده‌فروشی به کارمندان کمتری احتیاج خواهید داشت. یک مزیت بزرگ مشاغل آنلاین این است که نیازی به استخدام کارمندان در هنگام راه‌اندازی نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.