مزایای اتوماسیون بازاریابی و دلایل اجرای آن

بازاریابی اتوماسیون

بازاریابی اینترنتی می‌تواند مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. با این حال مجموعه کاملا جدیدی از مسئولیت‌ها برای متخصصان و صاحبان مشاغل ایجاد می‌کند. مدیریت حضور آنلاین نیاز به زمان دارد و در برخی از موارد ممکن است به صورت تمام وقت، توجه شما را طلب کند.

همین جاست که اتوماسیون فروش و بازاریابی می‌تواند مفید واقع شود. به کمک خودکار کردن بازاریابی آنلاین به کمک نرم افزارها و ابزارهایی که در این بخش وجود دارد، می‌توانید بخش‌های خاصی از روند بازاریابی خود را به صورت اتوماتیک انجام داده و مدت زمانی که برای آن صرف می‌کنید را کاهش دهید.

اگر درک کنید که اتوماسیون بازاریابی آنلاین چیست و ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر، در موقعیت مناسبی قرار گرفته‌اید.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

می توان گفت که اتوماسیون بازاریابی به معنای استفاده از ابزارها و نرم افزارها به منظور ارائه محصولات، خدمات و محتوا به مشتریان بالقوه است که در نهایت به نرخ تبدیل آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن بازاریاب‌ها می‌توانند مسیر خود را به خوبی درک کرده و رشد دهند که این در نهایت به نفع کسب و کارها و مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد.

روش‌های مختلفی برای خودکارسازی استراتژی‌های بازاریابی آنلاین وجود دارد که عبارتند از:

بازاریابی ایمیل قطره‌ای

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مسیر، بازاریابی ایمیل قطره‌ای است. در این روش پیام‌هایی که از پیش نوشته شده است، در زمان و موقعیت مناسب برای مشترکین ارسال می‌شود و از آنجایی که خودکار است، بدون آنکه شخصی هر بار به شکل دستی برای نوشتن آن اقدام کند، از پیش تهیه شده و آماده ارسال است.

برخلاف ایمیل معمولی که روزانه یک مطلب را به طور مشترک برای همه مخاطبان ارسال می‌کند، بازاریابی قطره‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌ها را متناسب با جایی که مشتریان بالقوه در قیف فروش حضور دارند، برای ایشان ارسال نماید. با این کار به آن‌ها کمک می‌کنید تا به مرور با برند شما بیشتر آشنا شوند.

بازاریابی اتوماسیون

به عنوان مثال اگر دارای یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که فرم تماس را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌دهید، می‌توانید پس از پر کردن و تکمیل فرم توسط آن‌ها، یک پیام تشکر و قدردانی به ایمیلشان ارسال کنید و از چند روز بعد با ارسال محتوای با کیفیت یا پیوندهای مربوط به آن، شروع به پیگیری مخاطبان خود کنید.

محتوای شخصی‌سازی شده

یکی دیگر از راه‌های مناسب در اتوماسیون بازاریابی اینترنتی، استفاده از محتوای شخصی‌سازی شده است. با نشان دادن مطالب مورد علاقه و مختلف به بازدیدکنندگان بر اساس اطلاعات که از ایشان دارید، می‌توانید شانس تبدیل آن‌ها را افزایش دهید.

مهم نیست که از چه عناصری برای شخصی‌سازی سایت استفاده می‌کنید، تا زمانی که آن‌ها مورد توجه مخاطبان هدف باشند، باعث افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.

بررسی مزایای بازاریابی اتوماسیون

اگر تاکنون به خوبی درک کرده‌اید که اتوماسیون بازاریابی آنلاین چیست و چرا باید از آن استفاده کنید، احتمالا به دنبال آن هستید که این روش چگونه می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف تجاری که در نظر دارید، کمک کند.

صرفه جویی در زمان

به کمک ابزارهایی مثل بازاریابی ایمیل قطره‌ای، می‌توانید استراتژی‌های خود را برنامه‌ریزی کنید، یک کمپین مشخص ایجاد کنید و اجازه دهید که مسیر مشخصی را طی کند. زمانی که بازدیدکنندگان وارد سایت می‌شوند، می‌توانید به کمک تکنیک‌های موثر از آن‌ها بخواهید که آدرس ایمیل خود را وارد کنند تا به طور خودکار به لیست مشترکین شما اضافه شوند. آنگاه می‌توانید به طور خودکار برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید.

اگر به طور مرتب و مفید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، به احتمال زیاد می‌توانید بخش زیادی از آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

افزایش ارتباط بازدیدکنندگان با شما

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی اتوماسیون، شخصی‌سازی است. به عبارت بهتر می‌توانید با ارائه مطالب متناسب با علایق هر یک از آن‌ها، به تحکیم برقراری ارتباط ایشان با تجارت خود کمک کنید.

این امر نه تنها به هدایت مشتریان بالقوه منجر می‌شود، بلکه به بازدیدکنندگان نیز کمک می‌کند تا از مطالب سایت شما بهره‌مند شوند.

بهبود بازخوردها

با فراهم کردن محتوای مرتبط در سایت خود، می‌توانید شانس تبدیل مخاطبان را افزایش دهید. زمانی که با افزایش نرخ تبدیل مواجه باشید، نشان دهنده این است که مخاطبان را هدایت کرده تا مشتری شوند. افزایش نرخ و بهبود بازخوردها نشان از این است که اتوماسیون بازاریابی ارزش سرمایه‌گذاری را خواهد داشت.

بازاریابی اتوماسیون

نرخ بالای بازگشت سرمایه

علاوه بر صرفه جویی در وقت، اتوماسیون بازاریابی آنلاین به افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما کمک می‌کند. شرکت‌هایی که در حال استفاده از این روش هستند، موفقیت بیشتری کسب می‌کنند و در نتیجه برنامه‌های کلی ایشان بهبود می‌یابد.

نرخ تبدیل بالاتر، به معنی درآمد بیشتر است و به همین دلیل اینکه بخشی از برنامه‌های بازاریابی آنلاین خود را به صورت اتوماسیون انجام دهید، به افزایش درآمد و سود شما منجر می‌شود.

استفاده از بازاریابی خودکار به این معنی است که شما فقط یکبار محتوای شخصی‌سازی شده ایجاد می‌کنید و به نرم افزار اجازه می‌دهید که سایر کارهای لازم را برای شما انجام دهد. هر چند که همواره این گزینه را دارید که به عقب بازگردید و در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنید.

استفاده از راه حل مقرون به صرفه

مزایای اتوماسیون بازاریابی اینترنتی زیاد است. با این حال اگر به خوبی نمی‌توانید برای تنظیم آن اقدام کنید، بهتر است که از خدمات آژانس‌های بازاریابی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بهره‌مند شوید.

بهبود عملکرد ایمیل

بیشترین سردرگمی در بازاریابی اینترنتی، مربوط به ارسال ایمیل است. با این حال به کمک اتوماسیون بازاریابی، قادر خواهید بود تا کمپین بازاریابی ایمیل خود را نیز بهبود دهید. این کار بسیار موثری است، به این دلیل که نیازی نیست زمان خود را صرف فرستادن ایمیل به مشترکین کنید.

با توجه به مزایایی که درباره اتوماسیون بازاریابی اینترنتی گفته شد، اگر می‌خواهید این کار را آغاز کنید، بهتر است از متخصصان و کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. آن‌ها به شما خواهند گفت که چگونه می‌توانید کارهای تکراری را حذف کنید و راندمان کار را افزایش دهید. طبیعی است که با اتوماسیون‌سازی زمان بیشتری برای تمرکز روی بخش‌های مهم‌تر استراتژی بازاریابی خود خواهید داشت که در نهایت به سودآوری سازمان شما منجر می‌شود.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.