4 استراتژی بازاریابی وب در کسب و کار آنلاین

کمپین های بازاریایی

نخستین عنصر اصلی در بازاریابی اینترنتی حضور آنلاین در مکان و زمان مشخص، شنیدن صدای کاربران و درگیر کردن کاربر با خدمات و محصولاتی که ارائه می‌شود. همچنین ارائه پیشنهاداتی به مخاطبان برحسب نیازهای بازاریابی آنلاین می‌باشد. به این نوع بازاریابی، بازاریابی وب نیز گفته می‌شود.

مهم‌ترین استراتژی بازاریابی وب در کسب و کار آنلاین

مهم‌ترین استراتژی بازاریابی وب در کسب و کار آنلاین عبارت است از:

  1. بازاریابی محتوا
  2. بازاریابی ایمیلی
  3. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  4. تبلیغات نمایشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بازاریابی محتوا

بازاریابی و تولید محتوا یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای کمک به افزایش ترافیک وبسایت است. در زمان تولید محتوا، اطلاعات باارزش مورد نیاز کاربران خود را در دسترس شما قرار می‌گیرد.
کاربران شما به صورت مکرر به دنبال اطلاعات ارزشمند هستند، از همین رو مهم است که شما از این فرصت استفاده کنید و آن‌ها را به سمت تجارت خود هدایت کنید. ممکن است تصور کنید که منظور از بازاریابی محتوا، صرفاً وبلاگ نویسی است. در صورتی که کاملا اشتباه است، بازاریابی محتوا شامل اینفوگرافی، عکس، فیلم و کتاب‌های الکترونیکی، پادکست و غیره می‌باشد.
هدف اصلی بازاریابی محتوا این است که اطلاعات باارزش در خصوص صنعت خود به کاربران خود ارائه دهید. برای تولید محتوا، می‌بایستی در ابتدای امر جستجو کنید تا متوجه شوید افراد در مورد صنعت شما چه نوع سوالاتی بیشتر می‌پرسند و نیاز آن‌ها چیست یا به دنبال چه چیزی هستند.

بازاریابی وب در کسب و کار آنلاینشما از این طریق می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کنید که در نهایت منجر به افزایش تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت شما گردد.
بازاریابی محتوا برای شما این امکان را فراهم می‌کند که دانش خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. با قرار دادن محتواهای با کیفیت و جذاب در میان مشتریان خود اعتماد بیشتری خواهند کرد، چون اطلاعات مفیدی را در دسترس آن‌ها قرار داده‌اید.

2. بازاریابی ایمیلی

یکی از روش‌های سنتی و اثرگذار در بازاریابی وب، ایمیل مارکتینگ است. چنانچه که بیشتر مشاغل تصور می‌کنند که ایمیل منسوخ شده است و تاثیر چندانی ندارد اما جالب است بدانید که ایمیل این قدرت را دارد که به ازای هر یک دلار می‌تواند درآمد کسب و کار شما را تا 44 دلار نیز افزایش دهد.
با استفاده از بازیابی ایمیل می‌توانید یک لیست از مشتریان خود تهیه کنید. بهترین روش برای تهیه یک فهرست از مشتریان استفاده از وبسایت است. به این شکل که می‌توانید یک صفحه‌ای به عنوان فرم ثبت نام از طریق ایمیل در سایت ایجاد کنید تا کاربران ایمیل‌های خود را ثبت کنند. در ضمن می‌توانید نوارهای ورود به سیستم ایمیل را در هدر یا پاورقی صفحه خود قرار دهید تا اطمینان یابید که آن‌ها را می‌توانید در کدام بخش پیدا کنید. کاربرانی در صورتی که از صفحه شما خوششان بیاید اقدام به ثبت نام در وبسایت شما می‌کنند.
همچنین می‌توانید با انجام تبلیغات آنلاین مشتریان جدید را به سمت خود جذب کنید به عنوان مثال ارائه یک راهنمای بارگیری به صورت رایگان. برای دریافت بارگیری رایگان کاربران بایستی حتما ایمیل خودشان را ارائه دهند.

بازاریابی وب در کسب و کار آنلاینبا تهیه لیستی از ایمیل‌های مشتریان خود می‌توانید برای آن‌ها تبلیغات، محصولات جدید، محتوا و سایر موارد دیگر ارسال کنید. این روش یکی از بهترین روش‌ها است که می‌توانید کاربران را به تجارت خود جذب کنید تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
برای اینکه بتوانید مشتریان خود را بیشتر کنید بهتر است کاربران خود را گروه‌بندی کنید. گروه‌بندی کردن مخاطبان تضمین خواهد کرد که هر یک از آن‌ها نیاز یا علاقه به چه نوع محتوایی دارند. این یک تجربه جدید از تجارت شما را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
شما می‌توانید کاربران خود را طبق اطلاعاتی مانند وضعیت اقتصادی، جمعیت‌شناسی، سرگرمی‌ها و علایق‌های خود گروه‌بندی کنید حتی می‌توانید افرادی را که دارای ویژگی‌های مشابه هستند را در یک گروه قرار دهید. این ترفند به شما کمک خواهد کرد که مخاطبان خود را گروه‌بندی کنید تا اطلاعات مرتبط را برای آن‌ها ارسال نمایید.
استفاده از انواع روش‌‌های ایمیل مارکتینگ یکی از کمترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که شما می‌توانید مستقیماً با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید محتوای شخصی‌سازی‌شده را برای آن‌ها ارسال کنید و با آن‌ها تعامل کنید.

3. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از دیگر روش‌های بازاریابی است که شما می‌توانید مسقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره ارتباط با سرنخ‌ها و به اشتراک گذاشتن محتوای با ارزش را برای کسب و کار شما آسان می‌کنند.
زمانی که از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید. لازم است که در ابتدای امر هدف خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید در لینکدین و سایر رسانه‌های اجتماعی که بیشترین بازدیدکننده را دارد به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی آنلاین

زمانی که سیستم عامل خود را شناسایی کردید، می‌توانید نوع محتوای ارسال شده را مشخص کنید. هر بستر اجتماعی از ویژگی‌های متعددی برای ارسال محتوا برخوردار می‌باشد. رسانه‌هایی همچون فیسبوک و توییتر این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا محتوای مختلفی مانند فیلم، عکس، پیوند به محتوا و نظرسنجی ارسال کنید. از سوی دیگر اینستاگرام تنها برای عکس و فیلم برای محتوا متمرکز است.
شبکه‌های اجتماعی روش عالی و موثر برای ارتباط با کاربران و به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند و مفید با آن‌ها است. برای جلب نظر آن‌ها محتوای مناسبی برای آن‌ها ارسال کنید. این یک روش موثر و مفید برای ارائه محتوایی متناسب با کاربران است.
در ضمن نیز نوع بازاریابی وب آنلاین با هزینه ارزان است، زیرا کسب و کار شما می‌تواند به شکل رایگان به وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بپیوندد تا به بازار هدف شما برسد.

4. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا از شبکه‌های تبلیغاتی مانند Google Display، Facebook Audience در ضمن نیز این امکان را فراهم می‌کند تا از قدرت تجسمی، از تصاویر گرفته تا Network گرفته تا فیلم، برای جذب مخاطبان به سمت تبلیغات خود استفاده کنید.

اهداف رسیدن به تبلیغات نمایشی عبارتند از:

  • آگاهی از برند
  • حراجی
  • سهام
  • ترافیک وبسایت

اگر شما هم تمایل دارید که در تبلیغات نمایشگر موفق باشید بایستی کاربران خود را بیشتر درک کنید. همچنین تهیه نسخه تبلیغاتی و خلاقیت‌های تبلیغاتی که متناسب با نیازهای کاربران شما باشد که منجر به جلب نظر آن‌ها گردد، امری ضروری است.

ppc: در اکثر موارد، تبلیغات نمایشی با استراتژی بازاریابی اینترنتی دیگر هماهنگ می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.