استراتژی رسانه های اجتماعی کلیدی برای موفقیت تجارت الکترونیک

تجارت اجتماعی

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که  آن را جهان کسب‌وکارهای کوچک فرا گرفته است. کسب و کار آنلاین یک راه کاملا جدید برای افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند ایجاد کرده است. بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. امکان ارتباط با مشتری از طریق اینترنت در زمان‌های گذشته کاری دور از ذهن بود اما امروزه این رویا امکان پذیر شده است وکسب‌وکارها می‌توانند از طریق اینترنت با مشتری‌های خود ارتباط بگیرند. این فقط یکی از مزایای تجارت الکترونیک است.

وقتی به رسانه‌های اجتماعی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که با استفاده از این ابزار باور نکردنی، شما می‌توانید لینک سایت‌تان و یا محصولات‌تان و یا موارد دلخواه‌تان را با جمعیت فراوانی به اشتراک بگذارید و مشتریان خود را پیدا کنید و یک پشتیبانی بی‌نظیر از خدمات خود به آنها بدهید. در واقع، مشتریان در حال حاضر انتظار دارند از وب‌سایت‌های مورد علاقه خود که آنها را حمایت می‌کنند یک تجربه عالی از طریق شبکه‌های اجتماعی و پشتیبانی‌های آنلاین بدست بیاورند. فروشگاه‌هایی که موفق به ارائه یک تجربه اجتماعی مثبت می‌شوند، خطر از دست دادن مشتریان‌شان را کم می‌کنند. به همین دلیل است که شما باید یک استراتژی فوق‌العاده برای رسانه‌های اجتماعی تجارت الکترونیک‌تان داشته باشید.

تفاوت بازاریابی اجتماعی با خرید اجتماعی

زمانی که با صاحبان تجارت الکترونیک صحبت می‌کنیم متوجه این می‌شویم که اغلب آنها تفاوت بازاریابی اجتماعی و خرید اجتماعی را نمی‌دانند و حتی این دو را با یک دیگر اشتباه می‌گیرند و این یک امر شگفت‌انگیز درباره صاحبان تجارت الکترونیک می‌باشد. این درست است که هردو را باید توسط حرفه تجارت الکترونیک هوشمند استفاده کنیم اما آن‌ها با یکدیگر یکسان نیستند و فرق دارند.

بازاریابی اجتماعی به بازاریابی از طریق نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که به ترویج کسب‌و‌کار شما کمک شایانی می‌کند. بازاریابی اجتماعی معمولاً از طریق تعامل مستقیم با مصرف کنندگان انجام می‌شود مانند: برگزاری مسابقات، به‌روزرسانی پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی، درخواست بازخورد و غیره.

همچنین بازاریابی اجتماعی ممکن است با ایجاد محتوا برای اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی، مانند کمپین‌های ویدیویی که به تعداد زیاد در YouTube وجود دارد یا عکس‌هایی که در Pinterest اشتراک می‌گذارند، انجام شود.

خرید اجتماعی به منظور ساختن یک تجربه خرید فوق العاده در صفحه رسانه‌های اجتماعی در دسترس است و مشتریان می‌توانند با به اشتراک گذاشتن خرید‌های موفقشان دیگران را به خرید از شما ترغیب کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است سبد خریدی را در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید، شما باید به مشتریان اجازه دهید تا خریدهای مورد علاق‌شان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

پینترست

مزایای بازاریابی اجتماعی

بازاریابی اجتماعی یک راه دیگر برای بازاریابی تجارت الکترونیک ارائه می‌دهد. فرضیه ساده‌ای دارد، اگر شما در فیسبوک مشتریانی پیدا کردید در آن جا با آنها به تعامل بپردازید تا آنها را به لیست خریداران خود بیافزایید.

شما می‌توانید به راحتی با گرفتن ارتباط با مشتری آنها را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

بازاریابی اجتماعی اجازه می‌دهد تا بازرگان تجارت الکترونیک ارتباط نزدیکی با مشتری بگیرند، زمانی که مشتریان در حال آشنا شدن با هم هستند باید محیطی را ایجاد کنید در صفحه‌تان که مشتری دوست داشته باشد.

مزایای خرید اجتماعی

اگرچه هدف خرید اجتماعی و بازاریابی اجتماعی با هم متفاوت است، اما خرید اجتماعی می‌تواند یک گستره‌ای از بازاریابی اجتماعی باشد. در حالی که بازاریابی اجتماعی به دنبال پیدا کردن مشتری در شبکه‌های اجتماعی است، خرید اجتماعی تا مرحله‌ای ادامه می‌دهد که می‌گوید: “چرا فقط با کسب و کار ما آشنا شوند؟، چرا در همان نرم‌افزار اجتماعی تراکنش انجام ندهند و از ما خرید نکنند؟”

اگر کمی درباره زمان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی گذراندیم فکر کنیم به راحتی می‌توانیم متوجه شویم که چرا این امر برای گسترش و موفقیت تجارت الکترونیکی مناسب است. اگر چه نرم‌افزارهای اجتماعی زیادی وجود دارد، اما این فیس‌بوک است که نسبت به سایر نرم‌افزارهای اجتماعی با تجارت الکترونیک سازگار است.

این سازگاری می‌تواند به این دلیل باشد که مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک نیز دوست دارد که فیس‌بوک را به عنوان مرز تجارت الکترونیک بعدی قرار دهد.

رسانه های اجتماعی

آیا هنوز کسب‌و‌کار شما در رسانه‌های اجتماعی فعال نیست؟

در حالی که اکثر تجارت‌های الکترونیکی، صفحه‌های خود را در شبکه های اجتماعی مختلف راه‌اندازی کردن، اما هنوز چند شرکت هستند که این فرصت را از دست می‌دهند. وقتی با آنها صحبت می‌کنید متوجه آن می‌شوید، که آن ها هنوز قدرت رسانه‌های اجتماعی را درک نکرده‌اند. نتیجه‌ای که می‌توانیم بگیریم این است که شما نمی‌توانید اهمیت شبکه‌های اجتماعی را در تجارت‌تان نادیده بگیرید.

کافی است که شما راه مناسب کسب درآمد از رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنید. اما به همان اندازه مهم است که شما اشتباهات رایج در راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی که توسط تجارت‌های دیگر انجام می‌شود را انجام ندهید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.