تجارت الکترونیک خود را متفاوت کنید و در رقابت خرده فروشی آنلاین پیروز باشید

تجارت الکتریکی متفاوت

وب سایت های تجارت الکترونیک تمایل دارند استاندارد شوند. به نظر می رسد بعضی از آنها یک نمونه استاندارد را ایجاد کرده اند و همه آنها را دوست دارند. مطمئنا گرافیک و رنگ های سفارشی برای هر سایت به طور جدا گانه وجود دارد، اما کلیات در اکثر وب سایتهای تجارت الکترونیک یکسان است. اما این در مورد پایان جلوه ی وب سایت های تجارت الکترونیک است. به عنوان یک بنیانگذار، آیا شما در مورد چگونگی تفکیک تجارت الکترونیک خود فکر نمی کنید؟

بگذارید کمی درباره انتهای پاراگراف بالا صحبت کنیم.

سرمایه گذاران متعددی در بسیاری از زمینه های تجارت الکترونیک شروع به کار می کند. شگفت آور است که توجه داشته باشید که اکثر آنها نمیتوانند پاسخ مناسب به این سوال ارائه دهند: “چطور با سایر تجارت الکترونیک متفاوت هستید؟” بیایید راجب شروع این بحث بسیار سخت نباشیم. سخت است که تجارت الکترونیک را متمایز کنید.

اما برندگان همیشه راهی پیدا می کنند، درست است؟ پس بیایید به ماجرا بپردازیم و سعی کنیم روش هایی را ارائه دهیم که تجارت الکترونیک ما را برجسته می کند.

محصولات منحصر به فرد خود را داشته باشید

کافی است بگوییم اگر یک محصول منحصر به فرد داشته باشید که مصرف کنندگان به آن تمایل دارند، یکی از قوی ترین تمایز هایی که تجارت الکترونیک می تواند ارائه دهد است. البته، مسائل مربوط به جایگزین ها و محصولات تکمیلی که باعث کاهش سهم بازار شما می شود، همیشه وجود دارد.

تکنولوژی انعطاف پذیر

از یک سو، به نظر می رسد که فناوری تجارت الکترونیک به عنوان کالا مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، فرصت های زیادی وجود دارد که بتواند در قسمت برنده اش قرار گیرد.

به عنوان مثال، اولین وب سایت های تجارت الکترونیک که کاربران را قادر به چرخش تصاویر محصول می کند تا محصول را از هر زاویه ای مشاهده نماید، موجب لذت مشتری شده است. البته، چرخش، بزرگنمایی، تصاویر جایگزین و غیره در نهایت تبدیل به عادت شد. اما اگر نوآور هستید، همیشه می توانید از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کنید.

در اینجا برخی از علم تخیلی مانند ایده ها، که ممکن است به زودی به واقعیت تبدیل شود:

  • چه می شود اگر شما می توانستید نمونه های عطر آنلاین را ببویید؟
  • به همین ترتیب، اگر شما می توانستید پارچه پوشاک را که شما قصد خرید آن را دارید، احساس کنید؟
  • اگر در وب سایت تجارت الکترونیک تصاویری از پای خود را آپلود کنید، و اندازه ی کفش مناسب را نشان دهد، چه می شود؟
  • به همین ترتیب، اگر یک وب سایت چشم انداز بتواند قاب هایی را پیشنهاد کند که برای شکل سر شما مناسب باشد، عالی نیست؟

اگر فکر می کنید که ایده هایی مانند این ها بسیار جذاب هستند، دوباره فکر کنید. فناوری های زیادی که امروز به آن اختصاص داده می شود، فقط چند دهه پیش بسیار عجیب و بیگانه به نظر می رسیدند.

پیش فروش

استفاده از رسانه های اجتماعی

با توجه به این که رسانه های اجتماعی به یک موج کشنده ای تبدیل شده اند، مهم است که در استراتژی تجارت الکترونیک خود به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برخی از نمونه های جالب از موفقیت تجارت الکترونیک که در رسانه های اجتماعی دیده می شود عبارتند از:

  • یک وب سایت تجارت الکترونیک که به شما امکان می دهد سفارشات را در توییتر قرار دهید و تکمیل کنید. علاوه بر تازگی فرایند خرید، شبکه اطراف خریدار نیز می تواند خرید را ببیند. آیا فرم بهتری از تبلیغات شفاهی وجود دارد؟
  • کسب و کارهای تجارت الکترونیک که قادر به ایجاد فضای پیش فروش هستند و محصولاتی را که  به زودی عرضه می شوند را ارائه می دهند. با استفاده از این پیش فروش، محصول پس ازآماده شدن سریع تحویل داده می شود.
  • وب سایت های تجارت الکترونیک که واقعا موفق به درک مفهوم “هزینه بازاریابی صفر” شده اند، با رفتن به طور کامل به شبکه اجتماعی در تلاش بازاریابی برای خود هستنند.

ارائه خدمات منحصر به فرد

ارائه خدمات منحصر به فرد آسان تر از آنچه گفته شد انجام شده است. اما خدمات مشتری دوستانه می تواند یک تمایز باشد، به خصوص اگر هزینه زیادی نداشته باشد. به عنوان یک حرفه ای تجارت الکترونیک، شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای مشتریان شما جذاب باشد. خدمات منحصر به فرد می تواند یک تحویل روزانه باشد؛ شاید حتی تحویل در همان ساعت هم در صورتی امکان پذیر باشد. این می تواند بسته بندی، شخصی سازی، و گزینه های حمل و نقل را هم در برگیرد. هنگامی که به شناسایی روش های منحصر به فرد برای خدمت به مشتریان خود کمک می کنید، تنها به خلاقیت خود محدود می شوید.

قیمت

 متوجه می شویم که هر زمان بحث در مورد تمایز بین کسب و کار وجود دارد، همیشه کسی است که پیشنهاد می کند که قیمت پایین ترین قیمت باشد.

موافقیم که قیمت پایین می تواند مزیت رقابتی مهیجی را دارا باشد. اما نمی دانیم که آیا این می تواند یک مزیت رقابتی پایدار باشد. سپس دوباره وال مارت را به عنوان نمونه ای از استراتژی “قیمت پایین روزانه” مشاهده می شود، و به نظر می رسد که عمل می کند.

والمارت

مورد های کوچک دیگر

گاهی اوقات بهترین راه برای تفکیک کسب و کار شما این است که به راحتی کارها را انجام دهید. در اینجا چند نمونه است:

  • پاسخ به موقع به ایمیل های ارسالی توسط مشتری.
  • ارائه یک ویژگی چت زنده که همیشه کار می کند.
  • تحویل محصول مناسب، در شرایط مناسب، بدون تاخیر.

هیچ کدام از این ها ایده های برجسته ای نیستند، اما هنگامی که این اصول را درست انجام می دهید، از خستگی مشتری جلوگیری می کنید.

هر صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک مایل به پیدا کردن نهایی بازار ارزشمند، و متمایز است در این صورت تجارت الکترونیک شما اندکی موفق خواهند شد که خودش را متفاوت کنند. هرچند کمتر توانایی این تمایز را حفظ خواهد کرد. اما موفقیت بزرگ در حال حاضر آسان نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.