انواع روش بازاریابی پرطرفدار در سال 2020

انواع روش بازاریابی

زمانی که بازاریابی و تولید محتوا در مراحل اولیه بود، صرفاً چند روش وجود داشت که می‌توانستید از آن استفاده کنید. ممکن بود که در یک روز معمولی یک وبلاگ بنویسید و امیدوار باشید که گوگل آن را رتبه‌بندی کرده باشد، با ارسال آن برای مشترکین ایمیل خود ارسال کنید و آن را به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود ارسال نمایید.
تنها محدود به همین روش بود. در حال حاضر استراتژی‌های مهم و اساسی وجود دارد که بیشتر بازاریابان از آن استفاده می‌کنند، از همین رو بازاریابی محتوا از زمان شروع خود محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و به یک نوع بازاریابی بسیار پیچیده با روش‌های بسیار برای دستیابی مخاطب تبدیل شده است. از همین رو برای کمک به شما درباره موثرترین روش‌های بازاریابی بهترین و مناسب‌ترین انواع روش بازاریابی را در سال 2019 جمع‌آوری کرده‌ایم.

بهترین انواع روش بازاریابی

بهترین انواع روش بازاریابی عبارت است از:

  1. برنامه‌های تلویزیونی
  2. اشتراک‌های ایمیل
  3. پادکست
  4. ساختمان لینک محور
  5. مدل ستونی
  6. تست A/B
  7. بخش‌بندی مخاطبان
  8. پسوندهای تجاری
  9. روابط عمومی بر رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. برنامه‌های تلویزیونی

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده در زمینه علوم اعصاب محققان ثابت کرده‌اند که داستان‌پردازی بهترین روش برای جلب توجه مردم، ماندگار ماندن اطلاعات در ذهن آن‌ها است. مغز انسان برای هوس، جستجو کردن و جواب دادن به روایتی مطلوب و مناسب برنامه‌ریزی کرده است و به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. از همین رو درست مانند برنامه‌های محبوب Netfix، نمایش‌های هنری این قابلیت را دارند تا بینندگان خود را به تماشای کل فصل‌های سریال خود مشترک شدن در به‌روزرسانی‌های خود و بیشترین حضور را در جدیدترین فصل نمایش خود نسبت به سال‌های کنونی هیجان‌زده کنند.
نحوه‌ی ارسال و راهنمای نهایی را خاطرنشان می‌کند. در نظر داشته باشید که قصه‌گویی قدرتمند است. آیا گمان می‌کنید که می‌توانید یک نمایش تلویزیونی پر از درگیری، تعجب و هیجان را بسازید که به زوایای مختلف و منحصربه‌فرد پیوند دارد.

بهترین روش‌های بازاریابی

2. اشتراک‌های ایمیل

در حال حاضر عضویت در انتشارات آنلاین مورد علاقه خود توسط ایمیل بهترین راهکار برای پیگیری از آخرین اخبار آن‌ها است. یک مشترک وفادار در مورد افزایش کیفیت محتوای شما صحبت می‌کند. در حالی که اکنون زیاد شدن محتوا اینترنت و بیشتر صندوق‌های ورودی مردم را ایمیل تشکیل می‌دهد، اما هم‌اکنون مردم به صورت فعال با محتوای شما درگیر هستند، این یک نشانه است که آن‌ها برای آن ارزش بسیاری قائل هستند.

3. پادکست

به طور میانگین، مردم 17 ساعت در هفته را صرف تنظیم و تهیه پادکست‌های مورد علاقه خود می‌کنند، برنامه‌های رادیویی آنلاین و کتاب‌های صورتی تنظیم می‌کنند. در حال حاضر تقاضا برای محتواهای صوتی افزایش‌یافته است، لذا این به این منظور نیست که افراد تنها به این علت که پادکست مارک‌دار هستند به پادکست شما گوش دهند. بلکه در واقعیت امر آن‌ها تنها در صورت گوش دادن به آن این توانایی را دارند تا گوش دهند و در آخر نیز سرگرم شوند. در غیر این صورت ساخت پادکست مصاحبه دیگر همانند همه تنها به ترافیک اینترنت افزوده می‌شود.

4. ساختمان لینک محور

جستجو کردن لینک‌های ورودی با افزایش کیفیت از وبسایت‌ها و صفحات با قدرت بیشتر برای تقویت اقتدار دامنه شما بسیار مهم و اساسی است. در حالی که متاسفانه اگر شما آن را بنویسید آن‌ها به آن لینک خواهند شد؛ اما این روش مناسبی برای سئو سایت نیست. در ضمن مطمئن شوید که محتوای شما به محتوای وبسایت اولیه مربوط است.

آسمان‌خراش از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید برای به دست آوردن بک لینک‌های باکیفیت از آن استفاده کنید. این روش یکی از استراتژی‌های سئو است که شما می‌توانید مطالبی را جستجو کنید که برای کلمات کلیدی موردنظر شما برای رتبه‌بندی رتبه کسب کند و در نهایت پستی انتخاب کنید که بهتر از سایر پست‌های دیگر رتبه برتر باشد.
استفاده از ابزارهای مرورگر برای جستجو کردن تمام سایت‌هایی که به محتوای رقیب شما پیوند دارند. مناسب‌ترین وبسایت‌هایی که می‌خواهید تا پیوند رقیب خود را با پیوندی به محتوای بهبودیافته خود جایگزین کنید.

5. مدل ستونی

با توجه به اینکه مردم برای دریافتن پاسخ‌های روشن و دقیق خود به شدت به گوگل وابسته هستند. از همین رو گوگل می‌بایستی هدف و زمینه‌های پشت هر جستجو را به خوبی درک کند.
برای انجام این فرایند لازم است که گوگل به نحوی طراحی شود که سوالات مشابهی که کاربران در گذشته آن‌ها را جستجو می‌کردند نگاهی بیندازند و بتوانند محتوایی را که به بهترین شکل ممکن به آن‌ها پاسخ می‌دهد، نگاه سطحی داشته باشد.
در نهایت گوگل مطالبی را ارائه می‌کند که معتبرترین و باکیفیت‌ترین موضوعات با عبارت جستجو شده توسط شما همخوانی داشته باشد. با ساخت یک صفحه ستونی که یک نمای ویژه‌ای از در سطح بالا از یک موضوع را نشان می‌دهد همچنین پیوندهایی به صفحات خوشه‌بندی‌شده در زیرشاخه‌های موضوع می‌پردازد می‌توانید به گوگل کمک کنید که صفحه ستون شما با کدام موضوع مرتبط است.

6. تست A/B

هر شرکت و سازمانی دارای مجموعه متفاوتی از مشتریان است، از همین رو هیچ فرمولی مناسب با اندازه برای طراحی هر چه بهینه‌تر وبسایت، تهیه و فروش دقیق‌تر و مناسب‌ترین نسخه یا تولید بهترین محصول در دسترس نیست. برای اینکه متوجه شوید که آیا طراحی وبسایت، ویژگی محصول بهترین نتیجه را برای شرکت شما به وجود می‌آورد، بایستی بدانید که مجموعه فوق‌العاده‌ای از مشتریان چه چیزی را ترجیح می‌دهند.
با انجام آزمایش A/B می‌توانید مشخص کنید که کدام یک نتیجه مطلوب‌تری به شما می‌دهد برای این کار باید یک آزمایش بین دو متغیر CTA قرمز و آبی انجام دهید. این آزمایش با آزمایش چند متغیره کاملا متفاوت است؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید همزمان متغیرهای مختلف را به صورت همزمان آزمایش کنید.

بازاریابی آنلاین

7. طبقه‌بندی مخاطبان

در دنیایی که سر و صدای دیجیتال غوغا می‌کند با تولید محتوای نامربوط نمی‌توان توجه هر شخصی را به خود جلب کرد. برای ساخت کمپین‌های بازاریابی شخصی برای هر قسمت از بازار هدف خود، به طبقه‌بندی مخاطبان خود توجه کنید. در صورتی که بازار هدف شما مربوط به گروه‌های خاص و در دسترس افراد مطابق با ویژگی‌های شخصی نظیر جمعیت‌شناسی، روانشناسی و اطلاعات رفتاری خود جدا می‌کند.

8. پسوندهای تجاری

سازمان‌های بزرگ معمولا برندهای خود را توسعه و گسترش می‌دهند تا محصولات جدیدی را در صنایعی که سهمی از بازار ندارند افزایش دهند. این ابتکارات تحت عنوان پسوند برند نامیده می‌شود و به سایر شرکت‌های این امکان را می‌دهد تا از آگاهی و حقوق صاحبان برند خود استفاده کنند تا بتوانند درآمد بیشتری به دست آورند.
از دیدگاه تاریخی، موفقیت‌آمیزترین افزونه‌های تجاری مواردی هستند که از نزدیک به محصول پرچم‌دار شرکت یا برند اصلی مانند لباس کودک و میوه‌های یخ‌زده گره‌زده شده است. با ورود به عرصه بازارهای مماس می‌توانید ارتباطات منحصربه‌فرد برند و کیفیت مدنظر آن‌ها را حفظ کنید، شرکت‌ها می‌توانند محصولات جدید تولید کنند تا مصرف‌کنندگان به صورت شهودی مزایای آن را درک کنند؛ حتی چنانچه که قبلا آن‌ها را در قفسه مشاهده نکرده باشند.
از سوی دیگر شرکت دیگری می‌تواند از برند آن‌ها سوءاستفاده کند و به نحوی به آن‌ها ضربه و آسیب برساند. چنانچه که آن‌ها محصولی را در بازار ایجاد کنند که به محصول پرچم‌دار با مارک اصلی آن‌ها نزدیک نباشد. این امکان برای سازمان‌ها وجود دارد تا بتوانند انجمن‌های نامناسب را به مارک خود برچسب زنند، این انجمن‌ها باعث تضعیف آن‌ها می‌شود و به کیفیت موردنظر محصولات هدف خود آسیب و صدمه وارد می‌کند.

9. روابط عمومی بر رسانه‌های اجتماعی

در سال‌های اخیر بیش از 30 درصد از وقت آنلاین صرف شبکه‌های اجتماعی می‌شود. از همین رو نیازی به گفتن نیست، مردم نسبت به گذشته زمان بیشتری دارند که در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند.
کارشناسان روابط عمومی می‌خواهند با استفاده از استراتژی‌های خود را از اینکه تنها روی قرار دادن داستان‌های خود در نشریات شبکه‌های خبری گرفته تا تمرکز ویژه بر رانندگی در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود نیز متمرکز شوند. از آنجایی که قصد دارید که داستان‌های خود را با روزنامه‌نگاران در روزنامه‌ها به اشتراک بگذارید، بایستی محتوایی تولید کنید که عملکرد خوبی در پروفایل شبکه‌های اجتماعی و انتشار آن‌ها به خود اختصاص دهد از همین رو پیش از اینکه داستان خود را بیان کنید مطمئن شوید که آن را برای مخاطبان اجتماعی رسانه خبر مرتبط و جذاب است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.