رویکرد بازاریابی tik tok چیست؟ 

بازاریابی tik tok

Tik Tok یک پلتفرم سریع است که در حال حاضر نیز در حال رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی است که در تمامی دوران و زمان‌ها وجود داشته است. بازاریابی tik tok به عنوان یکی از معروف‌ترین بازاریابی‌ها در دو سال اخیر در کل جهان شناخته شده است.

tik tok چیست؟

تیک‌تاک دارای 500 میلیون کاربر فعال، است که دارای یک برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو بر روی موبایل است در سال 2018 میلادی این پلتفرم پا به عرصه گذاشت. کاربران می‌توانند در این برنامه فیلم‌های کوتاه چندثانیه‌ای بسا زنند و بر روی آن‌ها موسیقی قرار دهند و با سایرین به اشتراک بگذارند معمولا این دست از برنامه‌ها همراه با نوعی طنز است.

چه کاربرانی از Tik Tok استفاده می‌کنند؟

بیشترین محبوبیت و طرفداران برنامه Tik Tok نوجوانان در کل دنیا هستند. به طور کلی در ابتدای پذیرش سیستم‌عامل‌های جدید Tik Tok شبکه‌های اجتماعی هستند. این شبکه‌ها در مورد نحوه استفاده و سازگاری سیستم‌عامل با توجه به سلیقه و نیازهایشان پی بردند و بیشتر آن‌ها در طول چند سال اخیر هزاران دنبال کننده جمع کردند تا به این سیستم‌عامل بپوندند. شاید به صورت اتفاقی در استفاده از برنامه یا Baby Boomers و Millennials محتوایی که منتشر می‌کنید سرگرم‌کننده باشد اما بیشتر افراد ادعا می‌کنند که اعضای خانواده نوجوان آن‌ها از طریق این برنامه تحت تاثیر قرارگرفته‌اند.
Tik Tok بسیار مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفت. قاره آسیا Tik Tok در 154 کشور وجود دارد. طبق آمار شاخص وب جهانی از سال 2019 نفوذ این برنامه به بالاترین حد ممکن خود رسیده است تا جایی که بیشتر از یک سوم کاربران در رنج سنی 16 تا سال می‌باشند. با رخنه کردن در بین 12 درصد از (آمریکای شمالی) و 10 درصد از (آمریکای لاتین و اروپا) بسیاری از موارد دیگر برای تقسیم سایر بخش‌های جهان وجود ندارد.

چه کاربرانی از Tik Tok استفاده می‌کنند؟

اقداماتی که در تیک‌تاک باید انجام داد؟

  • ویرایش ویدیو
  • بازی با صدا
  • مشکلات هشتگی
  • ویدیوی ری اکشن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ویرایش ویدیو

از ابزارهای کاربردی و آسان است که تاثیر فوق‌العاده خاصی را به برنامه اضافه می‌کند تا کاربر نیازی به یادگیری یک پلتفرم پیشرفته و ویرایش ویدیو نداشته باشد. سازندگان فیلم می‌توانند از میان ده‌ها اورلی، جلوه‌های انتقال؛ گزینه‌های متنی و صداها، امکان تغییر سرعت پخش و فیلترها را انتخاب کنند.

2. بازی با صدا

بعد از اینکه یک ویدیو را پست گذاشتید هر کاربر می‌تواند قسمتی از صوت آن را جدا کند و آن را به شکل کمدی و طنز دربیاورد و مجدداً آن را در برنامه تیک‌تاک پست کند. این کار شبیه به روش کار هشتگ‌ها برای کشف محتوای مرتبط کاربران است که می‌توانند نام آهنگ یا صدا را دنبال کند و محتوای اصلی و تمامی ویدیوهای دیگر که از آن آهنگ در آن‌ها استفاده شده است را مشاهده کند.

اقداماتی که در تیک‌تاک باید انجام داد؟

3. مشکلات هشتگی

محل ظهور چالش‌های اینترنتی در پلتفرم تیک‌تاک است. مشکلات هشتگی کاربران را تشویق به تلاش و به اشتراک گذاشتن برداشت ویژه کاربر از چالش‌های ایجاد شده از طریق سازندگان یا برندهای مختلف معروف می‌کنند.

4. ویدیوی ری اکشن

با امکان ری اکت کاربران قادر هستند از واکنش‌های خود با صدا و فیلم نسبت به یک ویدیوی تیک‌تاک موجود فیلم بگیرند. ویدیوی واکنش می‌تواند در کنار ویدیوهای اصلی قرار بگیرد.

برای چه برندها و تجارت‌هایی تیک‌تاک سود دارد؟

اکنون بسیاری از افراد که بیشتر آن‌ها نیز در گروه سنی نوجوان و جوان هستند از برنامه تیک‌تاک استفاده می‌کنند؛ فرصتی را به بازاریابان تجارت‌ها در این برنامه ایجاد کرده‌اند.

روش‌های بازاریابی در تیک‌تاک عبارتند از:

  1. تبلیغات
  2. تجارت اجتماعی
  3. مشکلات هشتگی اسپانسری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تبلیغات

امروزه، تبلیغات در tik tok تنها به شکل crm ارائه می‌شود. برای شروع، تبلیغ‌کنندگان بایستی از یک اکانت تبلیغ تیک‌تاک استفاده کنید و بعد از آن از یک نماینده به پلتفرم تبلیغاتی خودکار سرویس بتا دسترسی دهید. زمانی که وارد شدید فرایند انجام تبلیغ مشابه سایر برنامه‌های اجتماعی می‌باشد.

روش‌های بازاریابی در تیک‌تاک

2. تجارت اجتماعی

تیک‌تاک در ماه نوامبر، تمامی پست‌های ویدیویی تجاری را آزمایش کرد که این مسئله موجب گردید تا تولیدکنندگان بتوانند لینک‌های تجارت اجتماعی را در پست‌های خود بگذارند.
در نتیجه کاربران می‌توانند بدون خروج از برنامه، خرید خود را انجام دهند. این گزینه در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد و هنوز زمان مشخصی نیست که کی انتشار یابد.

3. مشکلات هشتگی اسپانسری

طبق عدم وجود قابلیت تبلیغات عالی در تیک‌تاک، برندها نیز هم اکنون روش‌های مختلفی یافته‌اند که با آن‌ها می‌توانند محصولات خود را به جامعه معرفی کنند. قابلیت‌های چالش‌های هشتگی اسپانسری به برندها این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای موثری بسازند و باعث فعالیت کاربران شوند تا کاربران نیز بتوانند با استفاده از آن ابتکار به خرج دهند.

نحوه کار کردن tik tok چگونه است؟

با توجه به ویدیوهایی که در tik tok وجود دارد فیلم‌ها با استفاده از هشتگ کشف می‌شوند و بارگذاری می‌شوند از همین رو کاربران می‌توانند با استفاده از محتوا جستجو کنند tik tok زیرنویس در for زمانی که وارد برنامه می‌شود، برای هر کاربری یک فید مجزا تنظیم می‌شود که به آن صفحه می‌گویند. این صفحه بهترین مکان برای جستجو کردن و کشف محتواهای جدید و بکر برای کاربرانی است که شما را دنبال می‌کنند. با توجه به سیگنال‌هایی که از طریق الگوریتم گرفته شده است. tik tok محتوایی است که برای هر کاربر جالب به نظر می‌رسد.

نحوه کار کردن tik tok چگونه است؟

این الگوریتم بر روی عواملی نظیر تنظیمات فردی، کشوری، زبان و دستگاه، اطلاعات ویدیو، هشتگ، صدا، زیرنویس و ژانر تعاملات کاربر و انواع ویدیوهایی که با آن‌ها در تماس هستید. همچنین حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید؛ از آنجایی که این پلتفرم محتوایی برای هر کاربر منحصر به فرد است محتوا شانش بیشتری برای ویروسی شدن در tik tok را دارد.
از همین رو برای شما بسیار جالب و جذاب خواهد بود که می‌توانید این محتوا را در مشکلات، شوخی‌ها و برنامه رقص در برنامه گسترش و تکثیر کنید؛ زیرا اگر از هشتگ‌های محبوب یا صدای متداول استفاده کنید به سهولت قابل‌مشاهده است و بازدیدکنندگان زیادی خواهد داشت.

 کاربرد tik tok

tik tok به عنوان مقصد اصلی برای استفاده از محتوای سرگرم‌کننده ثابت نموده است همانطور که توسط دو هشتگ پرکاربرد خود # سرگرمی و # رقص مشخص است. به دلیل داشتن زیبایی و مراقبت از DIY گروه‌های محبوب دیگر این برنامه مانند شوخی، بازسازی خانه، هک‌های زندگی، پوست، مد، مشاوره و حیوانات خانگی، تناسب‌اندام، دستورالعمل‌ها و آشپزی است.
با مشاهده طیف وسیعی از موضوعات قابل‌بحث و پوشش در سیستم‌عامل می‌باشد. از جمله tik tok موضوعاتی که شخصی‌تر و جدی‌تر هستند نظیر مشاوره مراقبت‌های بهداشتی. از جمله سرگرمی‌های خانگی مانند باغبانی و آشپزی نیز بسیار پرطرفدار است.
به کیفیت محتوا اهمیت دهید، محتوای tik tok به کاربران الهام‌بخش و اصالت می‌دهد تا عملکرد خوبی داشته باشند. بیشتر کاربران از زاویه‌های خام و صادقانه‌ای را مشاهده می‌کنند؛ برخلاف سبک ویدیوها و تصاویر اینستاگرام به‌گونه‌ای پیشرفت و توسعه‌یافته است که کاملا صیقل داده می‌شود که بنا به نظر برخی از آن‌ها اصالت کمتری دارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.