اهمیت محتوای ویدیویی در روند بازاریابی آنلاین

اهمیت محتوای ویدیویی

ویدئو مارکتینگ راه پیش رو به سوی آینده است. زمانی که فیس بوک و اینستاگرام را باز می‌کنید، معمولا با محتوای بصری و تصویری برخورد می‌کنید و پس از باز کردن یک ویدیو، فیلم‌های بعدی را نیز مشاهده می‌کنید. بیش از یک سوم فعالیت‌های آنلاین افراد صرف تماشای فیلم است. با توجه به اهمیت این نوع از بازاریابی اینترنتی بسیاری از وبلاگ‌ها ترجیح می‌دهند که از این شیوه استفاده کنند. به کمک توانمندی‌های رسانه‌های اجتماعی و نیاز مردم به اطلاعات سریع، وقت لازم برای بررسی وبلاگ‌های طولانی وجود ندارد.

نادیده گرفتن موقعیت‌هایی که بازاریابی ویدیویی می‌تواند به وجود آورد، اشتباه بزرگی است که ممکن است به ضرر کسب و کار شما تمام شود. به این دلیل که اگر در زمان مناسب از آن استفاده نکنید، ممکن است دچار چالش‌های بزرگ‌تری شوید.

به همین دلیل لازم است که روی آن سرمایه‌گذاری کرده و از فیلم و ویدیو در راستای بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

این روش از بازاریابی بسیار ساده است و پیچیدگی‌های کمتری دارد. به همین دلیل است که بازاریابی ویدیویی شامل یک نام تجاری، محصول یا تجارت از طریق یک فیلم است. این روش روز به روز محبوب‌تر می‌شود، به این دلیل که محتوای ویدیویی بسیار ساده‌تر از وبلاگ است. یک فیلم دو دقیقه‌ای می‌تواند به اندازه یک پست هزار کلمه‌ای ارزشمند باشد، هر چند این بدان معنی نیست که وبلاگ‌ها مهم نیستند.

داشتن محتوای وبلاگ نیز بسیار مهم است. راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک و پست گذاری منظم تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما می‌گذارد. از آنجایی که معمولا وبسایت‌ها توسط موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شوند، محتوا برای ربات‌های خزنده بسیار اهمیت دارد. به عبارت بهتر اگر وبلاگ را نادیده بگیرید، صفحات بیشتری را در نتایج گوگل از دست می‌دهید. این در حالی است که محتوای ویدیویی در بازاریابی آنلاین بسیار ویژه و عالی است. با این حال همواره این سوال وجود دارد که آن را از کجا شروع کنید؟

تولید محتوای بصری

فرایند ساخت محتوا

برای تولید محتوای ویدیویی، یک مورد بسیار اهمیت دارد و آن استفاده از ابزاری است که در اختیار شما قرار دارد. پست‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی ایده خوبی است، با این حال محتوایی که ایجاد می‌کنید درباره برند شما نکات زیادی عنوان می‌کند. به این دلیل که بین محتوای اجتماعی و بازاریابی ویدیویی تفاوت زیادی دارد. از این رو لازم است که به تفاوت‌های آن توجه داشته باشید.

روندهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کرده و به نفع بازاریابی آنلاین برند خود این موارد را به کار بگیرید.
به عنوان مثال ممکن است بر اساس صنعت و یا حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستید، مایل به ساخت یک ویدیوی آموزشی در راستای توضیح و آموزش یک موضوع باشید. این کار به مخاطبان شما کمک می‌کند تا احترام بیشتری برای کاری که انجام می‌دهید قائل شوند.

آن‌ها برای یادگیری درباره موارد و چالش‌هایی که در حوزه فعالیتتان است و با آن مواجه می‌شوند، به سایت و شبکه‌های اجتماعی شما مراجعه می‌کنند و از نکات آن استفاده می‌کنند.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغ برند شما به کمک بازاریابی آنلاین و از طریق ویدیو می‌تواند یک راه عالی برای گسترش آگاهی و ایجاد مزیت رقابتی خوب در تجارت باشد. فیلم‌های تبلیغاتی نوعی از بازاریابی مستقیم هستند. به کمک آن‌ها می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که هویت برند شما چیست و چه کاری برای آن‌ها انجام می‌دهید؟
گاهی لازم نیست که با بازاریابی ویدیویی به مخاطبان بگویید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، تنها ارزش آفرینی و ارائه آموزش به ایشان باعث می‌شود تا نسبت به برند شما احساس وفاداری داشته باشند.

اهمیت محتوای آموزنده

محتوایی که برای فایل‌های ویدئویی باید استفاده کرد نیاز به بررسی دارد تا محتوای غنی به کاربران ارائه دهد. برای ارائه ارزش یک محصول و یا خدمات آن، لازم است از روشی استفاده شود تا مخاطبان بدانند که چگونه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. در بسیاری از مواقع وجود محتوای آموزنده به کاربران کمک می‌کند تا شرکت شما به عنوان یک متخصص در صنعتی که کار می‌کند، مطرح شود.

تولید محتوا

مسئله‌ای که درباره محتوای ویدیویی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد این است که می‌تواند موارد با ارزشی را برای مخاطب ارائه دهد. این می‌تواند شامل اطلاعاتی باشد که آن‌ها می‌توانند از آن برای درک بهتر چیزی درباره محصولات و خدمات صنعت شما از آن استفاده کنند. امروزه بسیاری از شرکت‌ها محتوای ویدیویی را در روند تبلیغ محصولات و خدمات خود به کار می‌گیرند تا برای مخاطبان خود ارزش قائل شوند. به طور کلی بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان و مخاطبان خود را درگیر برند نگه دارید.

نکته‌ای که وجود دارد این است که محتوای ویدیویی به خوبی در دسترس است و می‌تواند نرخ تبدیل را تا 57% افزایش دهد. آن‌ها ویژگی‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و یک روش مقرون به صرفه هستند طبیعی است که انتقال احساسات از طریق فیلم بسیار موثرتر از متن است. از این رو بهتر است که به خوبی آن را به کار بگیرید تا بتوانید از ویژگی‌ها و خصوصیات آن بهره‌مند شوید.

ارزش محتوای سرگرم‌کننده

محتوای ویدیویی سرگرم‌کننده برای شبکه‌های اجتماعی مناسب‌تر هستند، زیرا در دسته تبلیغات و اطلاع رسانی قرار نمی‌گیرند و بیشتر درباره برندسازی می‌باشند.
اگر بتوانید از محتوای سرگرم‌کننده استفاده کنید، برخی از محصولات خود را برجسته کنید و چیزی ایجاد کنید که افراد را سرگرم کند، ارزش محتوای ویدیویی شما چند برابر می‌شود. از آنجایی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی قابل به اشتراک‌گذاری هستند، معمولا مخاطبان موارد ارزشمند را درک می‌کنند و از آن به نفع برند تجاری خود برای رشد شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌نمایند. از طرفی ویدیو به شما این امکان را می‌دهد که از طریق محتوای بصری، مستیم به مرکز عاطفی مغز مخاطب بروید. ارتباط انسان‌ها معمولا از طریق تصویر و کلام بسیار بهتر از متن عمل می‌کند.

زمانی که درک کنید محتوای ویدیویی تا چه اندازه می‌تواند در کمپین بازاریابی آنلاین شما تاثیر داشته باشد، می‌توانید از آن به نفع برند خود استفاده کنید. با توجه به اهمیت محتوای بصری، بسیار اهمیت دارد که از این ویژگی در برند خود استفاده کنید. درک مفهوم روانشناسی و تاثیر آن در برندسازی می‌تواند تا میزان زیادی به شما کمک کند تا به معرفی بیشتر و بهتر نام تجاری خود کمک کنید.
توسعه یک کمپین بازاریابی ویدیویی اغلب به کمک تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل رقابتی و شناخت بازار هدف قابل انجام است. زمانی که این اطلاعات را در اختیار داشته باشید، می توانید استراتژی خود را تنظیم نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.