6 راهبرد بازاریابی آنلاین برای کارآفرینان

راهبرد بازاریابی آنلاین

اینترنت و ابزارهای آن نحوه راه‌اندازی و ارتقا مشاغل را به شدت دستخوش تغییر کرده‌اند. هر یک از کسب و کارها برای آنکه به اهداف خود دست یابند به منابع و همچنین پتانسیل بیشتری نسبت به گذشته دسترسی دارند. به همین دلیل است که توجه به بازاریابی اینترنتی به عنوان یک سرمایه‌گذاری موثر می‌تواند در پایان به تجارت‌ها کمک کند تا از این فرصت ثمربخش نهایت استفاده را داشته باشند.

معیارهای نیاز به ابزارهای بازاریابی اینترنتی

در ابتدا شاید به نظر برسد که امکان ایجاد یک کسب و کار جدید حتی بدون حضور بازاریابی اینترنتی امکان‌پذیر است، با این حال با نادیده گرفتن آن، پتانسیل عظیمی برای دستیابی به مخاطبان هدف را از دست خواهید داد.

برخی از استراتژی‌های لازم برای هر شغل بسته به هدفی که دارد، این ویژگی‌ها را شامل می‌شود:

1- توجه به انتظارات و خواسته‌های مخاطبان هدف بسیار مهم است و به کمک راهبرد بازاریابی آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود. به همین دلیل آن‌ها مایل هستند که شما این موارد را در اختیار داشته باشید، در غیر این صورت ترجیح می‌دهند که به سراغ مشاغل دیگری بروند.

2- در دسترس بودن شما برای بازار هدف بسیار اهمیت دارد. هیچ کدام از استراتژی‌های موجود سخت و پیچیده نیستند. با این حال بهتر است گزینه‌هایی را به کار بگیرید که به افزایش دسترسی کسب و کارتان کمک کند.

3- از مهم‌ترین مزایای تبلیغات آنلاین این است که نیازی نیست برای هر یک از استراتژی‌های آن پول زیادی بپردازید، انتخاب آن‌ها حتی برای استارت آپ‌ها با بودجه آسان ممکن خواهد بود.

4- بسیاری از استراتژی‌های موجود در بازاریابی آنلاین، بازده بالقوه بالایی دارند، به این معنی که با سرمایه‌گذاری روی آن می‌توانید امکانات قابل توجهی را به دست آورید.

5- هر چقدر زمان بیشتری روی این روش‌ها سرمایه‌گذاری کنید، قدرتمندتر می‌شوید. هر چه سریع‌تر شروع به استفاده از آن‌ها نمایید، نرخ بازگشت سرمایه شما به طور بالقوه افزایش می‌یابد.

بازاریابی آنلاین

6 راهبرد بازاریابی آنلاین برای کارآفرینان

برخی از روش‌هایی که به نظر ضروری می‌رسد، شامل گزینه‌های زیر است:

  1. برندسازی
  2. بازاریابی محتوا
  3. بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  4. بهینه‌سازی نرخ تبدیل
  5. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  6. بازاریابی از طریق ایمیل

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. برندسازی

مشاغل موفق به خوبی می‌دانند که برای شروع نیاز به یک معرفی خوب دارند. برندسازی در زمان آغاز استارت آپ، به شما این امکان را می‌دهد تا یک تصویر واضح، مشخص و قابل اطمینان را برای تبلیغ برند خود نمایش دهید.

علاوه بر آن برندسازی به شما قدرت بیشتری می‌دهد تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و آن را گسترش دهید. آنگاه مشارکت‌های بیشتری شکل می‌گیرد و چهره خوبی از سازمان خود به مخاطبان هدف معرفی خواهید کرد. انجام این کار نیاز به سرمایه آنچنانی ندارد. با این حال لازم است مقدار قابل توجهی زمان و خلاقیت صرف کنید.

2. بازاریابی محتوا

یکی از استراتژی‌های قدرتمند بازاریابی اینترنتی، محتواست. بازاریابی و تولید محتوا اشکال مختلفی به خود می‌گیرد و بسته به نحوه شکل‌گیری آن، می‌توانید اهداف مختلفی که در نظر گرفته‌اید را تحقق ببخشید. به عنوان مثال وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست و سایر محتوا برای جذب و تبدیل مخاطبان هدف به مشتری گزینه‌های خوبی خواهند بود. علاوه بر آن به کمک مقاله‌های وبلاگ می‌توانید ترافیک ورودی بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

حتی می‌توانید از محتوا به عنوان یک مکمل در کنار سایر استراتژی‌های بازاریابی آنلاین استفاده کنید. وجود آن به طرز باورنکردنی متنوع و مفید است. اگر محتوایی که تولید می‌کنید ارزشمند باشد، مشتریان از شما انتظار دارند که میزان بیشتری از اطلاعات را در اختیار ایشان قرار دهید.

3. بهینه‌سازی موتورهای جستجو

فرایند ارتقا رتبه سایت شما در صفحه نتایج، به کمک بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو ممکن می‌شود. به همین دلیل سایت‌های تجارت الکترونیک که محصولات و خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند برای فروش بیشتر از این تکنیک‌های موجود در بازاریابی وب استفاده کنند. بخش عمده‌ای از رتبه‌بندی مکانی جستجوی ارگانیک شما ناشی از ساختار فنی سایت و توسعه مداوم محتوا خواهد بود.
سئو سایت یک سرمایه‌گذاری است که برای دریافت نتایج خوبی از آن، لازم است شکیبا باشید. اگر بتوانید به طور منظم محتوای جدید و مناسبی ایجاد کنید، به خوبی قادر خواهید بود تا به هدفی که در نظر دارید، دست پیدا کنید.

بازاریابی دیجیتال

4. بهینه‌سازی نرخ تبدیل

اکثر تکنیک‌هایی که به کار می‌برید، با هدف جذب افراد بیشتر در سایت شما انجام می‌شوند. با این حال پس از جذب مخاطب، تازه کار شما آغاز می‌شود. بهینه‌سازی نرخ تبدیل کمک می‌کند تا با به حداکثر رساندن میزان تبدیل، از هر بازدیدکننده در سایت، ارزش بیشتری کسب نمایید. گاهی اوقات این به معنای فرصت‌های تبدیل بیشتر است.

5. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این حال لازم است که پتانسیل قابل توجه ساخت و رشد مخاطبان را مشاهده کنید. باز هم در این بخش، ردپای محتوا را مشاهده خواهید کرد، زیرا اولین عاملی است که برای شروع به جذب مخاطب کمک می‌کند. برای افزایش دنبال‌کنندگان خود و ترافیک بیشتر، می‌توانید از تکنیک‌های جذاب و متنوعی استفاده کنید.

6. بازاریابی از طریق ایمیل

مسئله‌ای که درباره ایمیل مارکتینگ وجود دارد این است که دارای پتانسیل حیرت انگیزی برای نرخ بازگشت سرمایه می‌باشد. شما می‌توانید از پایگاه مشتریان فعلی خود، برای دستیابی به فرصت‌های جدید استفاده کنید. گاهی حتی ارسال یک خبرنامه ساده با محتوای غنی به مشترکین می‌تواند آن‌ها را ترغیب به بازگشت به وبسایت شما کرده و به نام تجاری شما کمک کند تا بیشتر از گذشته در ذهن مخاطب باقی بمانید.

احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که یک مزیت مهم در این استراتژی‌ها این است که همه آن‌ها در کنار یکدیگر و با هم کار می‌کنند. در حالی که می‌توان آن‌ها را به صورت جداگانه نیز دنبال کرد، با این وجود هر یک به طریقی با تکنیک‌های دیگر ارتباط برقرار کرده و رشد می‌کند. اگر همه آن‌ها را دنبال کنید و تلاش‌های خود را متمرکز نمایید، بازده بالقوه بالاتری دریافت خواهید کرد.

به منظور دریافت نتایج ایده آل، حتی می‌توانید از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مشاوره کسب و کار دریافت کنید. آن‌ها به شما خواهند گفت که برای یک استارت آپ، لازم است از چه روش‌هایی استفاده شود و کدام یک از آن‌ها برای شروع به شما کمک می‌کند تا بتوانید رشد کنید. از این رو با دریافت راهنمایی از این متخصصان، اطمینان خواهید داشت که سرمایه و زمان شما به خوبی به کار گرفته شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.